Hey Sukke, lastig he. Heb nog een vraagje. Toen hij de bv uit een flesje heeft gehad. Was hij toen onrustig tijdens of na de fles. Zat het me af te vragen, want als hij het na de fles had kan het zijn dat hij wat lucht heeft binnengekregen, uit een fles drinken ze volgens mij sneller/makkelijker toch? En dat dat heeft dwars gezeten. Wat voor fles gebruik je?
Bij Justin gaven we het als ontbijt. Hij vond het heerlijk met die bisquit Vond t niet erg, maar hij was toen al wel een jaar ofzo en wij gaven t ook niet om door te slapen.
Hier geen pyamapapje... maar gewoon simpele rijstebloem naturel. Wij waren het gespook snachts beu (meneer was steeds zijn speen kwijt) En meteen de eerste nacht sliep hij door en nu nog steeds. Ik heb ook van die proefverpakkingen staan maar denk dat ik zo ook maar weg doe (of aan szus geef)
@Bri: Die papfles, waar bestond die dan uit? KV met rijstbloem? Pff, tot 11 mnd! Ik hoop dat het ons mannetje eerder lukt. Als za ie het maar even een paar nachten doen, kan ik weer even bij tanken. @Daan78: Hij had al eerder bv uit de fles (difrax) gehad voor de nacht alleen die nacht deed hij het voor het eerst helemaal alleen. Hij was onrustig tijdens en erna. We vonden het zo schattig dat hij de fles helemaal alleen vast had en dronk. Stom van ons zelf ook. hebben wel opgelet dat de tuut telkens vol zat met melk door de onderkant iets mee op te liften. Maar ik denk dat het daardoor kwam. @Cyntje78: Maakte je die dan van KV of met BV?
Ik maakte pap met opvolgmelk en dan iets van Pyjamapapje granen of griesmeel (passend bij de leeftijd). Rijstebloem heb ik volgens mij nooit gedaan. Ik nam er wel een die je zelf met melk moest mengen omdat ik HA-melk gaf. Ik heb nooit papjes gemaakt van moedermelk.
Als je pap wilt geven, zou ik biobim proberen. Dat bindt vaak beter met moedermelk. Overigens maakte het hier geen verschil.
Nog even offtopic. Je spijsvertering kent geen tijd. Het tijdstip waarop je eet maakt niets uit. De hoeveelheid die je eet wel.
maar ikd ahct dat je lichaam wel een rust en activiteitstand heeft, dus dat is zogenaamd dan een teken dat je lichaam slaapt toch...en daar reageert je spijsvertering wel op..
Heb gisteren rijstbloem gekocht en 's avonds gegeven. Op het pak stond 200 ml melk met 2-3 eetlepels rijstbloem. Ik had een afgekolfd flesje staan met 170 dus die heb ik aan gemaakt met 1,5 eetlepel ong. Hij dronk het lekker leeg en is lekker gaan slapen.... ............................................. tot 02.30 dus niet gelukt. Heb hem toen weer netjes in bed gelegd, speentje gegeven en zelf naar bed gegaan. Nog steeds huilen. Iets later de druppels voor tandjes gegeven omdat die ook aan het doorkomen zijn. Toen is hij 20 min. stil geweest maar om 02.55 alsnog aan de borst gelegen. Hij 's nachts ook echt beide borsten drinken. Wilde er nu 1 proberen om te kijken of het misschien echt meer gewoonte is maar toen ik hem na 1 kant zijn speen was accepteerde hij die niet. Voor vanavond heb ik een flesje met 190 staan, dus we proberen het gewoon nog is.
Clusteren is iets wat veel baby's doen, meestal aan het einde van de dag. Veel bij mama zijn, lang achter elkaar aan de borst, vaak met pauzetjes ertussen. Ik noemde het wisselvoeden, omdat dat was wat ik deed (links, rechts, links, rechts en zo voort). Kan lang duren, een of anderhalf uur redden sommige kindjes met gemak. Met één kindje vond ik dit heerlijk, lekker samen op de bank. Maar met de jongste moeilijker, omdat de oudste op dat tijdstip ook graag mijn tijd en aandacht wilde.
Volgens mij zit in zo'n pyamapapje nogal wat suiker! Ik zag dat laatst eens op tv bij een programma over babyvoeding. Hier komt het er dus niet in. Waarom begin je niet met een klein schepje rijstebloem? En dan als ze een goede poepluier heeft weer een schepje extra. Zo kan ze ook goed wennen aan vaster voedsel. Wij zijn inmiddels bij Sacha afgestapt van de rijstebloem, hij krijgt nu licht volkorenpap door zijn laatste fles. Succes!
Hoe kom ik er dan achter dat hij dit wilt....? Hij krijgt nu tussen 17.00 en 18.00 een voeding en gaat dan rond half 8 naar bed en slaapt tot zijn laatste voeding van de dag. (tussen 22.00 en 23.00) Moet ik dan die voeding van 17.00/18.00 gaan clusteren...?
Lijkt mij niet dat hij wil clusteren als hij slaapt. Hier was het alleen maar huilen, huilen en nog eens huilen behalve als ze dus bij mama aan de borst lag.