ochtend pap?

Discussion in 'Voeding' started by cyntje78, May 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hallo allemaal!

Vanaf wanneer geef je s'ochtends een pap fles? Lars krijgt nu alleen de laatste fles met rijstebloem...

Alvast bedankt!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat ligt eraan. Het hoeft namelijk niet, je mag ook een boterham en fles melk geven. Hier word alleen nog maar melk gedronken en 's avonds even spelen met groenten en ze is bijna 6 maanden. Heeft nog geen behoefte aan pap want de melk is nog ruim voldoende voor haar.

Edit; maar bij jullie is het misschien wel anders? Met je kleine ventje?

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja, nu je het zegt... hier zal het wellicht weer anders gaan :D Vind het zelf al zo'n grote jongen haha!
    Kreeg net namelijk een folder van Nutricia of was dat nou Banbix? En die heb ik even gelezen op de wc. Ineens bedacht ik me dat de tijd vliegt en ons Larsje toch echt vóór zn 18de verjaardag brood zal moeten krijgen :D

Zolang hij tevreden is gewoon nog melk...
    Maar hij zal ook brood moeten leren eten op een gegeven moment. Gewoon een korstje geven en kijken wat hij er mee doet? Zal wel in z'n mond verdwijnen zoals met alles op het moment :D

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn dochter heeft nooit pap gelust, dus tot ca. 8 maanden heeft ze alleen een fles melk gehad als ontbijt. Met ongeveer 7 maanden ben ik begonnen met het introduceren van brood door haar een korst te geven. Dat ging vrij snel over in het tussen de middag eten van een (halve) boterham zonder korst. Toen ze eenmaal goed een boterham at ben ik het als ontbijt gaan geven.

Ik zie dat je zoontje nog geen 6 maanden is, dus met brood zou ik nog even wachten. Wordt echt afgeraden onder de 6 maanden ivm kans op glutenallergie. Als je het idee hebt dat hij in de ochtend niet genoeg heeft aan alleen een melkfles zou je hem pap kunnen gaan geven. Maar je kan ook wachten tot hij tzt goed brood kan eten en dan een boterham bij het ontbijt geven.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ohhh maar dat was ik ook nog niet van plan ;) Ik vroeg het me gewoon af nadat ik een foldertje van Bambix had gelezen. Dat ging over pap.
    Nee onze Lars heeft op het moment echt nog voldoende aan melk. En is natuurlijk ook lekker gemakkelijk.
    Deze week voor het eerst fruit (vandaag) en groente sinds 2,5 weken... over een paar weken kijken we weer verder.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben ermee begonnen toen ze een maand of 7 waren, dus ook oud genoeg voor brood. 't Zijn toch gluten, dat wilde ik niet voor 7 mnd geven.
    Zoonlief heeft het nooit gelust dus hij ging meteen over op brood.
    Dochter heeft het een of twee maanden gehad als ontbijt en daarna ging zij ook over op brood (vond ik makkelijker, en ze lustte het ook).

7. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Ik vond pap een mooi begin van bijvoeding. Dus ik heb mijn dochter eerst aan pap uit de fles laten wennen (is toch vaster dan alleen melk) met 6 maanden en toen dat goed ging ben ik groente gaan introduceren en later fruit. Met 7 maanden pas tarwebrood 's middags.

Gaf in eerste instantie biobim babyplus (van rijst en boekweit) en nu biobim benjamin (rijst, mais en gerst). Groot succes!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ah, ok, ik snap ;). Nou ja, je zou dus vanaf ca. 6 maanden pap kunnen gaan geven, maar wachten tot hij goed brood eet en dan een boterham als ontbijt kan ook. Net wat je zelf prettig vind. Aangeraden wordt overigens wel om pap van een lepel te geven. Is beter voor de mondmotoriek.

9. mamaeva

mamaeva Lid

Dec 29, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af moet je een papfles gaan geven of is dat een keuze van jezelf?
    Ik geef namelijk geen pap, mijn dochter is 6 maanden.

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij zijn met rijstebloem begonnen eergisteren. Dit geven wij s morgens als 'ontbijt' zeg maar. Dus niet met het naar bed gaan.

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Er is iig niemand die me dit heeft gezegd/aangeraden. Maar ik dacht misschien als opstapje naar brood. Maar ondertussen al gelezen dat dit niet perse nodig is.
    Het is nu iig nog niet nodig voor verzadiging oid in de ochtend. Uk slaapt als een marmotje in de ochtend :D

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Julian heb ik vanaf 8 maanden een papfles gegeven in de ochtend. Hij dronk wel 300 cc met pap. Flinke ontbijter dus.

Nu met 10 maanden heeft hij liever brood en fruit en drinkt nu minder. Gaat helemaal vanzelf. Hij wil denk ik hetzelfde als ons.

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjaak krijgt sinds hij ca 7mnd is een bordje pap in de ochtend. 's Avonds een fles met rijstebloem (al drinkt ie die steeds minder), maar dat noem ik geen pap. Pap noem ik een mengsel van granen wat door de melk heen gaat.

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Sacha krijgt vanaf ongeveer 6 mnd oud een fles pap in de ochtend. Boterham kunnen ze nu nog niet eten hoor als ontbijt! Tenminste die van mij stikt daar nog in ;)

15. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Ik ga op advies van het CB morgen beginnen met pap in de ochtend. Heb de fijne granen van bambix gehaald, die hopelijk wel mengt met BV hahaha.

Tot nu toe heeft Thijs genoeg gehad aan melk maar omdat ie toch nu wel meer nodig heeft ga ik er morgen pas voor t eerst mee beginnen. Heeft nog nooit pap gehad, vind het fijner om pas rond de 7 mnd ermee te beginnen.

16. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    mm verschilt dan toch echt per kind... Mijn zoontje krijgt al een week een hele boterham MET korst. En die gaat echt helemaal op!!!

Wij zijn met 5 maanden op advies van de ka met pap begonnen, hij was zijn flessen echt beu!
    Vorige week brood begonnen en dat gaat er ook echt goed in... hier echt een mannetje wat vast voedsel wil!!

Share This Page