Rijstebloem dikmaker?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nahla2013, 30 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik weet het niet meer...

Is rijstebloem nu wel of geen dikmaker?
    M'n dochtertje is nogal aan de stevige/mollige kant en ik geef haar al tijden geen rijstebloem meer omdat ik ervan overtuigd was dat ze daar dik van wordt, maar gisteravond deed ik toch 2 schepjes in haar laatste flesje omdat ze heel huilerig was (tandjes komen door). Dus ik heb haar een soort van getroost met een papfles (ik weet het, heeeel fout van mij :))

Maar ik lees heel veel tegenstrijdige dingen over Bambix.

Hebben jullie het antwoord?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Rijstebloem bevat lege calorieën zonder voedingswaarde. Dus: ja.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ja en verstopt in veel gevallen

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    nee het is geen dikmaker zorgt alleen voor dat ze een vol gevoel heeft.

Ik geef min .dochter nu ook 2 weken rijstebloem en ze is niet opeens dikker geworden ofso.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Sorry, maar dat het bij jouw dochtertje niet zo is, wil niet zeggen dat het bij niemand is.

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb er bij mijn zoontje nooit last van gehad dat het dik maakt of verstopt maar heb het wel vaak gelezen.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier niet ... Een maand of 3 gegeven maar ze is niet te dik en geen verstopping. Nu Bambix licht volkoren pap. Ze zit precies op de middellijn.

8. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Om verwarring te voorkomen, kijk dan op het pak?

9. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest op aanraden vd kinderarts destijds de flessen indikken met rijstebloem ivm erge reflux... hij raakte verstopt vd nutriton! Niks te dik en kreeg t in elke fles!

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    Hier was het ook geen dikmaker..

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat slaat eigenlijk nergens op, want rijstebloem wordt weer vloeibaar in de maag en helpt dus niet tegen spugen. Gelukkig deed het bij jou dan toch iets anders goed.

En natuurlijk is rijstebloem geen garantie op een te zware baby op 1-2-3. Vandaar dat hierboven ook veel mama's aangeven dat ze daar niets van merkten. Maar het zijn wel lege calorieën, dus het is een toevoeging die 'te veel' kan zijn voor baby's die sowieso al een aanleg tot overgewicht hebben.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Rijstebloem als indikker voor reflux slaat inderdaad nergens op. En pap zet aan, rijstebloem dus ook. Mijn dochter is dol op pap (volkorenpap van Bambix) en ze krijgt dit sinds een maand of 15 voor het ontbijt. Ze is er nog altijd niet flauw van, maar mag best wat meer hebben (zit op de onderlijn).

13. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hielp hier echt goed trgen de reflux ben blij dat de kinderarts t heeft aangeraden.. hij spuugde niet het bleef hangen in de slokdarm dus zeggen dat het de grootste onzin is dat is pas gelul

14. kwebbel17

Nou nou rustig maar. Rijstebloem wordt wel dun in de maag. Heeft de cbarts dit aangeraden of een echte kinderarts? Cb artsen hebben vaak niet doorgeleerd (met alle respect). Een echte ka in het zkh mag dit niet aanraden vind ik. En zeker niet als het onder de 4 maanden is! (Mocht dit het geval zijn).

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Woww doe eens rustig zeg.:( Rijstebloem is gewoon geen indikker, ik kan er ook niets aan doen dat het in de maag weer vloeibaar wordt en dan bij reflux nog harder omhoog kan komen met alle gevolgen van dien.

Dat het bij jou heeft gewerkt wil nog niet zeggen dat het dan opeens wel een indikker is of dat het advies in het algemeen ergens op slaat.

16. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn kinderarts! Blij van want t werd een stuk beter.. en ja onder de 4 mnd

17. tuc

tuc Niet meer actief

Gekke adviezen geven sommige ka's toch

18. kwebbel17

Dan koop je het pak en zie je "vanaf 4 maanden", dan gaat er ook geen lichtje branden? (sorry niet sarcastisch bedoeld)

19. angelab

angelab Lid

17 apr 2013
    56
    0
    0
    ons CB zegt geen rijstebloem geven als het niet 'nodig' is, onze kleine man sliep lekker door, eet goed en groeit netjes op de middellijn. Het wordt vaak gegeven aan baby's die moeite hebben met slapen of te dun zijn. Ik dacht altijd dat het 'moest' als ze 4 maanden zijn geweest, maar niet dus....
    Het kan dus zijn dat je kindje er dikker van wordt omdat er veel calorieën inzitten, maar het kan inderdaad ook verstoppingen veroorzaken, maar ook dat is bij ieder kindje anders. Wij hebben ervoor gekozen om dit niet te doen, maar mijn zus bijvoorbeeld heeft een kindje wat veel eet en onverzadigbaar is, die geeft haar zoontje wel wat rijstebloem door de laatste fles, zodat hij s nachts niet meer wakker wordt van de honger. Kijk lekker of het bij je kindje past!

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    zl krijgt het ook af en toe.
    het is echt een hongerlappie, zit aan de max voeding(een liter) en is soms gewoon niet stil te krijgen.
    dan maar een beetje pap door de fles en dan is hij wel tevreden.
    het is dat of een kind dat blijft huilen tot hij weer eten krijgt.

Deel Deze Pagina