Wel of geen kiwi?

Discussie in 'Voeding' gestart door pepe, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik wilde eigenlijk wachten met kiwi geven na 1 jaar. Maar nu hadden ze op de crèche mijn dochter al kiwi gegeven. Ze heeft er geen last van gehad en in het weekend had ik ook een halve kiwi gemixt met fruit.
    Ik ben eens gaan googlen en ik kom verschillende berichten tegen. In het boek opperdepop staat ook gewoon dat het mag ( maar dat je even goed moet opletten of ze er geen last van krijgen).

Wat doen jullie?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik zou zelf wachten tot een jaar maar goed...vindt het wel omgelooflijk dom dat ze op het kdv citrusfruit hebben gegeven aan een baby die dat thuis nog nooit gehad heeft...daar zou bij mij het laatste woord nog niet over gezegd zijn.

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Maar wat is nou de reden om te wachten tot een jaar? Heeft het met allergie te maken of vanwege darmkrampjes?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Citrus fruit geeft een verhoogde kans op reactie. Betekend dus niet dat elke baby op citrusfruit reageert, maar de kans hierop is bv groter dan op een banaan. Ik ben zelf iemand die zulke risico's niet loopt. Een ander moet zelf weten wat hij doet. Alleen een kdv hoort deze risico's te kennen en dus even netjes na te vragen aan de ouders of ze dit thuis al eens geprobeerd hebben alvorens het op het kdv te gaan geven.

5. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Dochter (bijna 7 maanden) heeft al kiwi gehad. Gewoon een beetje geprobeerd en ze reageerde er gewoon goed op. Dus nu krijgt ze het wel vaker.

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Met 9 maanden ook gegeven, Siem heeft gelukkig ook met flesvoeding boterhammen en andere etenswaren nooit geen last gehad. Dus daarom al eerder gegeven.

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn dochter heeft ook al vaak kiwi gehad. Hier werd het me door de kinderarts van het cb en ook door mijn eigen huisarts aangeraden toen ze moeite had met poepen, het werkt namelijk ietwat laxerend... En inderdaad even in de gaten houden of de kleine erop reageert, maar hier ging het goed!

8. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Wij hebben ermee gewacht tot dochter een jaar was. Maar als jouw dochter er goed op reageert, kan je het misschien wel geven.

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier met 8,5 maand gegeven, drie dagen achter elkaar om te zien of hij er een reactie op kreeg. Geen reactie, dus geef het nu regelmatig. En zoonlief is er gek op! :D

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    Volgens mij is Kiwi geen Citrusvrucht...verder als je kind er geen last van heeft maakt het toch niet uit. mijn kindje heeft ook allerlei fruit al gehad voor zn eerste jaar, ananas, aardbeien.
    Welk fruit voor je baby - Mama Rubriek.nl hier staat bijvoorbeeld dat kiwi's weer wel kunnen voor 8 maanden.

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mij dochter eet al 2 maanden kiwi.

Waarom zou het niet kunnen? Je moet met elk soort fruit even proberen hoe ze er op reageren.
    Net als met tomaten

12. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Het wordt afgeraden omdat er erg op gereageerd wordt of kan worden.
    Ze raden het niet voor niets af voor 9 maanden. Bovendien zorgt het voor dat je sneller naar de wc gaat. Sorry dat ik het schrijf: ik vind het dom.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben toch verbaasd hoe weinig mensen zich inlezen in voeding en gewoon maar even proberen....

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het is dom dat ik mijn dochtertje zoveel mogelijk laat proeven en proberen zodat ze nergens gevoelig voor wordt later :(

Gelukkig luister ik naar de experts en niet naar forumleden.
    Ja heel dom inderdaad

15. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Over veel dingen (zoals kiwi en aardbei) is er veel meningsverschil
    En omdat JIJ die ene mening volgt, wil niet zeggen dat dat de juiste is.

16. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Het zorgt er voor dat mijn dochtertje van nog geen 8 maanden naar de wc gaat :(
    Hahaha oke...

17. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Kiwi laxeert.....???
    Laat maar....

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ach ja, blijkbaar "voelen" mensen dat hun baby er aan toe is
    om iets te eten. Een soort van baby-fluisteraar of zo?;)

19. tuc

tuc Niet meer actief

Als je niet op fora zoekt maar naar sites waar mensen zitten die er verstand van hebben dan is er maar 1 mening hoor. Beiden niet voor 9 maanden en het liefst niet voor 1 jaar. Als je dan met 7 maanden probeert.... tja

20. tuc

tuc Niet meer actief

Met sommige voedingsdingen is dat dom ja. Heb je haar al honing laten proeven?

Deel Deze Pagina