Pyama's halen

Discussion in 'De babyuitzet' started by christacloots, Jul 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. christacloots

Sep 4, 2011
    93
    0
    0
    hoi hoi

Ik had een vraagje. Moet je wel of geen pyama aanschaffen voor je kleintje?

Ik stel me namelijk dit voor. Ik ben 3 dec uitgerekend dus tegen die tijd is het winter. Als de kleine dan gaat slapen heeft hij/zij een rompertje aan en een pyama en slaapt onder een lakentje en dekentje. Of hoe anders?

Ik snap natuurlijk ook wel dat je je kleintje niet bij ieder slaapje helemaal om gaat kleden en dat je bij de dutjes dan alleen de stuggere en strakkere kleertjes uitdoet. Maar ik heb het dus over s nachts.

2. Son1980

Son1980 Bekend lid

Jun 2, 2012
    689
    1
    0
    Ik heb mega veel box pakjes. Welke super leuk en kei zacht zijn op dagen dat je thuis blijft, kan ze daar lekker de hele dag in slapen.... En na t badje een schone aan.... Is het zelfde als pyama!

Echte pyamas kocht ik bij de vorige pas met 6 maand ofzo

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb tot maat 62/68 geen pyjama's gebruikt. Dat omkleden is je kindje vaak al niet te blij mee en liefst doe je toch zachte kleertjes aan. Zeker de eerste zeg 6 weken is een pyjamaatje dus niet perse nodig. Je verschoont vaak gedurende de dag wel een keer ivm spugen of poepbroek lekkage en die zachte pakjes kan je kindje gewoon heerlijk in slapen!

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

Jan 10, 2012
    1,118
    0
    0
    Zweden
    Ik heb ook de eerste maanden geen pyjama's gebruikt.
    Zoontje sliep in z'n shirtje en in een slaapzakje.

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    lekker veel boxpakjes, pyjamapakjes aanschaffen. Zijn sowieso heerlijk. En alleen zachte kleertjes, je laat je kindje toch niet liggen in een spijkerbroekje

6. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Hier de eerste tijd ook geen pyjama's gebruikt, geloof dat dat pas ongeveer bij maatje 68 kwam dat we die gingen gebruiken. Een kleintje doe je er geen plezier mee om steeds om te kleden.

7. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

Oct 17, 2011
    143
    0
    0
    Ons meisje sliep ook gewoon in haar kleertjes. Ze ging savonds lekker in bad en kreeg dan schone kleren aan. Daar sliep ze dan ook in. Geen slaapzakje gebruikt. Na een aantal weken begonnen met pyjama's. en pas toen ze kon rollen heb ik dr een slaapzak aangedaan.

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    hier wel een pyama ;) maar wel pas gaan gebruiken vanaf een week of 6 (en toen alleen eigenlijk als het zo uitkwam na zn badje een pyama aan.. verder in zachte kleertjes. Inmiddels alwel ruim een maand
    s avonds een pyama aan.. Half 7 badje/douchen (niet elke dag) pyama aan en de fles. (zodat het wel een ritme is hier ;) ) behalve als we weg zijn dan slaapt ie de nacht gewoon in zn t shirtje want bij de laatste fles ga ik m niet meer omkleden..

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Hier slaapt ze ook gewoon lekker in haar kleding, inmiddels in een slaapzak, veel makkelijker. :) Ik geloof dat ik de oudste pas vanaf maat 80 een pyjama aan deed...toen was ze een half jaar oid.

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Je kan je kindje in het begin het beste geen stugge kleren aantrekken, van een spijkerbroek wordt een baby echt niet blij. In die zachte kleertjes kan je ze ook gewoon laten slapen. Later zijn wij overgegaan op een lange mouwen romper en een slaapzak. Als je hier niet voor kiest kan je een pyjama aanschaffen, maar daar zou ik nog even mee wachten.

Share This Page