Positief puntje dat me in elk geval in jouw verhaal aanspreekt is dat de baby niet direct voor onderzoek meegenomen wordt... weeral heel fijn!Ik wacht a.s. donderdag/ hebben we gesprek - onderzoek in Rotterdam. ... even af.. ik hoop van niet/ maar misschien heb ik hierna nog wel wat vragen. Voor nu.. bedankt!
@Libelle ik hoop dat je donderdag in ieder geval een stukje wijzer wordt. Sterkte meid! En als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. dikke knuff!
Sterkte morgen Libelle! Hopelijk krijgen jullie ook goede info, ik ben benieuwd wat ze bij jou zeggen! Moniki bedankt voor je ervaringsverhaal.
Alvast bedankt,... ben errug zenuwachtig! Vandaag zelf niet zo'n beste dag combi hitte/ spanning voor morgen.. ? Licht gevoel in mijn hoofd,.. beetje het gevoel alsof ik ieder moment kon flauwvallen... Jullie horen er morgen wel van, .. heb 's om 14.30 uur afspraak staan, moeten er om 14.00 uur zijn/ inschrijven en het is 1,5 uur rijden vanaf hier, .. dus zal wsl pas tegen de avond zijn dat ik hier wat post. ( later nl eerst dochter ophalen bij opa & oma... )
Ow Yes! Alles was oké. Er zijn géén afwijkingen gevonden aan de nieren en zijn inmiddels de juiste grootte. ( 0,8 ) Wsl momentopname geweest waarbij de baby juist veel gedronken had en nog niet geplast! Ook is hij/zij gedraaid ... dus niet meer in stuit! Mijn dag kan niet meer stuk! Ik hoop dat het bij jou ook nog een overwachte wending krijgt Violetriot
Libelle wat heerlijk meid! Helaas was het hier de 3de meting waarbij het vergroot was, dus het is wel echt te groot. Ze hebben ook van alle hoeken gemeten zeg maar. Had vandaag een beetje een baal/huildagje, maar goed, zal allemaal wel los lopen. Ben iig echt super blij voor jullie!
Dan ga ik gewoon heel hard hopen dat het na de geboorte allemaal mee-valt en een klein 'kuurtje' gewoon voldoende zal zijn, Violetriot. Als je maar antwoorden kunt krijgen straks, .. en weet hoe het ongeveer zal gaan.. dat zou voor nu misschien wat rust geven! Suc6!
Ach vio wat erg voor je.........kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten soms hoor. Ik hoop ook dat alles gewoon hartstikke goedkomt...probeer toch wat van de zwschap te genieten al is dat erg moeilijk natuurlijk....sterkte meid!
logisch dat je je zo rot bij voelt, tis allemaal zo dubbel een dikke knuffel vio, ik hoop dat alles goed komt voor jullie! sterkte!!
Hoi Violet, Bij mijn dochtertje, nu al bijna 4 jaar oud, is bij de 20-weken ook vastgesteld dat zij verwijde nierbekkens had, de verwijding was 7 en 8 mm. Ik heb bij 28 weken opnieuw een echo gehad en daaruit bleek dat de verwijding was toegenomen naar 12 en 13 mm. Een enorme schrik, want er was mij verteld dat in veel gevallen de verwijding afneemt naar mate de zwangerschap vordert. Bij 36 weken heb ik een laatste echo gehad en gelukkig was de verwijding toen afgenomen naar 9 en 10 mm, dus net tegen de bovengrens. Bij alledrie de echo's was gelukkig wel te zien dat de blaas gevuld was en dat er voldoende vruchtwater was. Een teken dat de niertjes werken. Ik kon gelukkig thuis bevallen, maar mijn dochtertje moest wel na haar geboorte gecontroleerd worden door de kinderarts om vast te kunnen stellen of er eventueel antibiotica gegeven moest worden. Het betrof alleen een lichamelijk onderzoek. De derde dag na haar geboorte heeft zij een echo gehad en daaruit bleek dat er niets meer van een verwijding was te zien. Een verwijding van de nierbekkens wordt overigens wel vaak gezien, bij 1 op de 20 zwangerschappen. Nierbekkens zijn verwijd als ze groter zijn dan 5 mm. Zolang ze niet boven de 10 mm uitkomen is het niet zorgwekkend. Vaak trekt het bij tijdens de zwangerschap of na de geboorte.