Misschien een rare vraag. maar hoe doen jullie dat als je even de deur uit wilt met je kleine? Mijn zoon die slaapt voor geen meter in de auto of in de kinderwagen, en als we weer thuis zijn dan slaapt hij ook niet, niet eerder dan dat hij de laatste fles krijgt. eerder krijgen we hem niet in slaap. Het is ook net alsof hij weer in de auto wil en in de kinderwagen, dan is en blijft hij vrolijk ongeacht hij uitgeput is, en zelfs op de terugweg naar huis zit hij te zingen (voor zijn doen in de auto) Mijn zoon is vandaag precies elf maand, Hij slaapt ongeveer van 9 tot 12 en van 14:30 tot 16:30. Toch plan ik als we de deur uit gaan dat we tegen 13:00 weggaan en zorgen dat we niet te lang wegblijven, zodat hij dan wat kan eten en toch weer op zijn normale tijd in bed kan liggen zijn tweede middag slaapje, in de hoop dat hij dan gaat slapen en in zijn ritme blijft, maar keer op keer geen geluk, ook al gaan we iets langer weg, hij wil gewoon niet meer slapen hoe moe dat hij ook is.. Dus zo vaak gaan we maar niet weg, wand ik wil zijn ritme natuurlijk niet zoveel verstoren. Hoe deden en doen jullie dat? Wachten totdat je kind wakker is en dan pas weg, of eerder uit bedje halen en dan even weg. Zoals het nu is ga ik altijd precies om 13:00 weg, en vind het ook wel jammer dat we niet s'ochtens even weg kunnen omdat hij dan weer slaapt.
Ik plan ook alles rondom de slaapjes mijn zoon sliep al vrij snel maar een keer van 12/13 tot 15/16 u. Dan kon ik sochtends en evt. Smiddags nog ff weg. Soms kan het niet anders (omdat ik een afspraak heb ofzo) en dan slaapt hij bijv. een kwartiertje in de auto of wagen, maar dan krijg ik hem inderdaad niet meer in bed tot savonds...
op de leeftijd van 11 maanden was ik voor de oudste ook thuis rond de slaapjes. Voor de 6 maanden kon ik hele dagen weg zijn, want toen lag en sliep ze nog in de kinderwagenbak. Wel ging ik regelmatig s middags of s avonds ergens op visite en legde haar in een campingbedje of bedje van een ander kindje neer...zolang ze maar een bedje had. Mijn jongste slaapt nog staand als het moetzolang hij zn tut en kroel maar heeft. Wel makkelijk omdat we met de oudste toch regelmatig in de weekenden op pad willen, hij slaapt dan in de byggy, sliep ook in de wandelwagen en in de bak.
Ik plan ook alles rondom de slaapjes. Dl slaapt vanaf een maand of 8 van 12.30 tot 14.30 ongeveer dus dat maakt het wel iets makkelijker. Dl slaapt absoluut niet in de auto of kinderwagen. Soms wel jaloers als ik die slapende kindjes zie
Hier nog steeds alles rondom haar slaapje. Anders is er geen lol aan. Soms een dagje dierentuin ofzo dan slaapt ze vaak wel een uurtje in de wandelwagen.
Ga niet zo vaak weg,maar soms moet het wel rond zijn slaaptijd. Jammer maar dan zie ik wel hoe de dag loopt
Hij is al bijna een jaar, het zou kunnen dat hij langzaam aan naar een slaapje gaat... Misschien kun je dat eens proberen?
Ik heb nooit rekening gehouden met slaapjes, want daar zat toch nooit een ritme in. Heb wel een kindje dat zowel in de auto als kinderwagen slaapt dus mag niet klagen. Als ze slaapt wacht ik thuis trouwens wel tot dat ze wakker is en ga dan pas weg.
Ik vind het tiidstip van 9 tot 12 erg lang. Dat is drie uur. Kun je dat niet wat inkorten? Bijv. van 9 tot 10 en dan van 12 tot 14/15? Kun je mooi buiten de slaapjes om. Mijn zoontje slaapt al maanden alleen maar een middagdutje van 12 tot een uur of twee. Verder overdag niet,
Ik plan ook gewoon tijdens slaapjes, Mijn dochter word om 6 uur wakker en half 9 slaapt ze weer, als ik haar perse in bed wil hebben zal ik haar alleen thuis moeten laten en dat gebeurd niet dus ze gaat mee broer en zus naar school brengen Nu is dit al vanaf haar geboorte dus ze slaapt redelijk in de wandelwagen Ook in de middag, elke twee weken heeft onze zoon wedstrijd op zaterdag en dan moet onze dochter haar Middag slaapje in de wandel wagen doen bij voetbal, ja ze slaapt wat minder lang door het gejuich en gefluit maar daar heeft ze geen last van gelukkig Ik kan met drie kinderen niet altijd rekening houden met haar slapen. Ik ga echt niet elke dag alles plannen tijdens haar slaapjes maar een afspraak oid kan ik er ook niet voor laten
Als het kan hou ik er soms rekening mee, als hij bijvoorbeeld al vaak meegesleept is. Maar meestal niet. De ene keer slaapt hij wel in de wagen/auto en de andere keer niet. Ik heb ook een leven en ik pas mezelf niet helemaal aan hem aan. Ik kom uit een groot gezin, als m'n moeder met iedereen rekening had gehouden was ze denk een paar jaar amper buiten geweest.
Gingen we weg dan paste zoontje zich aan mij aan, bleven we thuis paste ik me aan zoontje aan. Als ik naar m'n moeder ging dan ging ik vaak zo tegen 11 uur die kant op, hij sliep vaak wel in de auto en zo had ie dus een slaapje van een half uur/drie kwartier maar deed het op die dagen vaak ook zonder slaapje, boodschappen deed ik het liefst wel voor z'n slaapje maar het gebeurde wel eens dat ie net voor huis in slaap viel en dan sliep ie thuis niet meer. Bleven we een dag thuis dan ging ie gewoon naar bed als ie moe was. Zoontje had wel andere slaaptijden en ging met 11 maanden over naar 1 slaapje, met de slaaptijden van jou zoontje blijft er sowieso weinig tijd over om iets te plannen...zou het dan ook wat los laten en per dag bekijken hoe of wat.
Kan je kindje niet beter al over op 1 slaapje? Dan kun je daarvoor of daarna weg. Op de dagen dat jullie weg gaan kan bij het blijkbaar wel aan om maar 1 slaapje te doen. En anders zou ik hem in de ochtend maar kort laten slapen. Ik hou wel rekening met slaapjes als ik weg ga trouwens.
Slaapt je kindje echt nog 5.5 uur overdag met 11 maanden? Ons zoontje sliep toen max. 3 uur en mijn dochtertje toen ook. 1,5 uur max. in ochtend en 1.5 uur max. in middag. Dus ik plande daar wel omheen. Nu gaat mijn dochtertje over naar 1 slaapje merk ik want ligt alleen te keten in bed tijdens 2e slaapje.
Lijkt mij niet echt haalbaar om naar een slaap te gaan als je overdag nog op 5,5 uur slaapt zit. Lijkt mij ook wat sneu want dan is je kindje waarschijnlijk stikkapot. Ze gaan vanzelf minder slapen plande alles er omheen soms een dagje weg en dan de prijs betalen
Wow, wat slaapt hij veeeeeeeel! eerst 3 uur en dan nog eens 2 uur? Ik zou denken: als je weg gaat gewoon eens overslaan. Of ochtend inkorten, zodat hij 's middags zo moe is dat hij sowieso wel slaapt.
Ja de eerste slaapje is wel erg lang (al is het voor mama wel even heerlijk natuurlijk) maar hij begint nu s'avonds moeilijker in slaap te komen sinds een week of 3, wat niet gek is natuurlijk overdag rust hij zoveel uit. Ik heb wel eens geprobeerd om het te verschuiven, maar dan is hij helemaal van slag af en doet dan geen oog meer dicht, misschien maar even dan proberen om hem na een uur wakker te maken. kijken wat hij dan gaat doen. Nee hij is dan doodop en doet geen oog meer dicht, en blijft dan een uur of 8 wakker, en de volgende dag is hij zo moe dat hij een gat in de dag slaapt, dus hij kan het niet aan maar is er helemaal doorheen. Gisteren weer even weggeweest een uur voordat hij eigenlijk weer naar bed zou moeten en heb hem toen even wat laten eten, zodat wanneer wij weer thuis zouden zijn (1,5 uur later) hij dan gelijk naar bed toe kon(normaal eet hij als we weer komen), hij was eerst een half uurtje wakker en heeft daarna maar 30 minuten geslapen, en de rest van de avond kregen we hem totaal niet meer in slaap, pas om half 10 was het stil.. Maar hij vind het ook prachtig in de winkels en kijkt zijn ogen uit, het enige geluid wat je af en toe hoort is dat hij een keer lacht als hij wat leuks ziet, dus hij zal wel zoveel indrukken en prikkels krijgen dat hij er niet door kan gaan slapen denk ik.
Als je hem wakker maakt, zou ik dat wel doen rond het moment dat hij een slaapcyclus afrondt. Op deze leeftijd duurt 1 slaapcyclus nog zo'n 3 kwartier, dus ik zou hem na anderhalf uur dan op z'n vroegst wakker maken, of na 2 uur en een kwartier. Dan haal je hem niet uit z'n diepe slaap en verstoor je z'n ritme ook minder