Mijn zoontje van 8 maanden heeft sinds gisteren koorts. Zonder zetpil zit hij op 39,5 en met rond de 38,5. Wanneer moet je nou de huisarts bellen dan? Als dit na 3 dagen nog niet over is dacht ik te herinneren? Overigens heeft hij enkel koorts, spuugt niet, geen dunne luiers, hij drinkt gewoon 3 volle flessen en een beetje avondeten. Fruit wilt hij nu niet en brood laat ik achterwegen nu. Maar niets om je echt zorgen over te maken dus. Hij plast uiteraard dus ook gewoon heel goed. Hij is iets hangeriger maar kan ook gewoon lief spelen.
als na 3 dagen de koorts nog hetzelfde is of hoger dan moet je de ha bellen, koorts is vaak wel even goed, dat betekend dat er iets in het lichaam zit en het lichaam daar tegen vecht, ( maar het kunnen ook tandjes zijn ) als hij zich verder prima voelt hoef je je denk ik ook geen zorgen te maken, mocht je je toch zorgen maken kun je natuurlijk altijd voor de zekerheid even bellen,
Ja je kan wel merken aan zijn gedrag dat het hem niet helemaal lekker zit maar hij is er niet ziek van. Tandjes lijken er niet aan te komen. Naast de 4 die hij heeft voel ik niks geen verdikking ofzo..
Na drie dagen zoals hierboven staat of als de koorts erg hoog oploopt (boven 40,5-41), bij veel te weinig drinken en als je merkt dat een kind niet goed meer reageert of te slap is. Zoals je beschrijft is er nu nog niet zoveel aan de hand. Beterschap!
na 3 dagen koorts een temperatuur boven de 41 te weinig drinken te weinig plasluiers of als je het zelf niet vertrouwd