pyjama/boxpakje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Coco, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wat is nou precies het verschil tussen beiden en wanneer doe je wat aan? Ik dacht eerst namelijk dat het allebei hetzelfde was, maar een boxpakje is een truitje en broekje inéén met dichte voetjes toch?

Hoeveel heb je van allebei zo ongeveer nodig voor de babyuitzet?

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Mét voetjes vind ik persoonlijk helemaal niks!

En tja, verder wat je zelf fijn fijn vindt, ik heb een enkel 1 delig pakje (zonder voetjes dus), maar meer losse truitjes met los broekje, die gaan wat langer mee :)

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben ook niet zo kapot van de boxpakjes... Dat gehannes altijd met al die drukkertjes.. :)

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    met voetjes vond ik alleen in het hele begin fijn toen Sam nog in het ziekenhuis lag (maatje 42/44 hier), ik heb ook maar 4 van die pakjes gehad, en niet meer bijgehaald.
    Het verschonen is gewoon niet handig met die pakjes vind ik.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier heb ik allebei, maar die boxpakjes of gewoon een pyjamaatje met een truitje en broekje met voetjes eraan, alleen voor 's nachts. Sokken trekt ze namelijk vaak uit en zo houdt ze toch warme voetjes.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind die pakjes helemaal niet handig, Eva gaat gewoon met de kleren van die dag slapen. Ze slaapt trouwens bijna altijd zonder sokken, ze heeft anders echt van die stinkzweetvoetjes ;).
    Ik heb wel een paar pakjes, in de lengte waren ze meestal wel goed, maar ze zaten bijna allemaal te strak om haar benen. Dus als je net als ik een flinke baby krijgt heb je aan de meeste pakjes niets.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik had (en hoop dat ik ze nog heb) van die pyama/luierpak dingetjes. Weet niet wat t nou moest zijn maar die hadden drukkertjes die over t midden van de rug gingen en dan net boven de bips naar links en rechts gingen en dan door liepen op de beentjes.
    Die dingen waren/zijn geweldig! ERG handig om aan te doen en fantastisch als je ff n luiertje wilde verschonen.
    Als ik kleertjes bij ga kopen ga ik die dingen weer zoeken.
    Van die luier pakjes waar bij je je baby onderhand iets aan moet doen wil je die kont met luier en al eruit krijgen vind ik echt niks. Die heb ik ook allemaal meteen in de kast gelegd en laten liggen. Jammer van sommigen want die waren erg schattig. Maar ik vouw nou eenmaal mn baby liever niet dubbel!

8. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    de eerste weeken gebruik je toch geen pyama ze blijven dan s'nachts nog in hun gewone kleertjes liggen. persoonlijk vind ik de boxpakjes verschrikkelijk. vind een broekje en shirte veel mooier maar dat is smaken verschillen :D
    en de pakjes met voetjes zijn echt een verschrikking je moet er altijd sokjes overheen doen anders hebben de baby's op een gegeven moment 2 benen aan 1 kant. Ik qua kraamverzorgster kan het weten :D :)

9. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ben ook geen fan van boxpakjes. Vind het altijd zo'n gedoe met die drukkkertjes op de rug. Hier hebben we gewone 2 delige pyama's

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Oke, dus de meesten van jullie vinden die boxpakjes niks. Maar waar is zo'n pakje nou precies voor bedoeld dan? Echt als pyjama, of toch meer als pakje overdag?

11. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik gebruik ze altijd als pyama. Ook in het begin paste prima met haar en ook Zoë was een grote baby (4500 gr). s'Avonds bij de laatste fles aan en s'ochtends na de tweede fles weer in bad en schone kleertjes. Alhoewel ik nu wel van die pyama's heb met drukkertjes aan de voorkant,toch net ff iets handiger.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat maak jij lekker helemaal zelf uit :)
    De meeste mensen zo niet alle verwisselen baby kleertjes niet als ze naar bed moeten. Vooral in het begin liggen ze toch t grootste deel van de dag in bed. Zou onbegonnen werk zijn om ze steeds te verwisselen. Ik denk dat ik zo rond de 6 a 9 maanden begonnen ben met echt dag en nacht kleding (misschien niet eens als we nergens heen gingen...in de boks in een goeie pyama zodat ze t niet koud krijgen kan je ook erg fijn spelen ;) ). Dan zijn ze meer wakker en dan ben je niet contstant kleertjes aan t wisselen.
    En ik denk dat boxpakjes hun naam hebben omdat het pakjes zijn waarin de baby zich lekker helemaal vrij kan bewegen. Dus erg fijn voor in de box. Ze blijven rondom redelijk warm en kunnen toch alle acrobaten trucjes uitproberen die ze willen. Betekent niet dat ze die alleen in de box aan mogen ;)

13. Niet meer actief

Ik vind die boxpakjes ook niks. Sowieso de pakjes uit een stuk niet echt, want mijn dochter heeft een vrij lang lijf en dan zit t al snel niet lekker meer.

In tegenstelling tot vele anderen, draagt mijn dochtertje wel een pyjama, dat hoort hier bij t avond/nacht ritueel. Overdag gaat ze gewoon in de dag-kleren in bed, maar voor de nacht heeft ze een pyjama aan, gewoon 2 delig dus.

14. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Daar ben ik ook voorstander van. Ik heb zelf nog geen kinderen maar wel veel ervaring met oppaskinderen. De kleintjes trek ik gewoon een slaapzak aan en de groten gaan in t-shirt en blote benen naar bed. Omdat een spijkerbroek nu eenmaal niet lekker slaapt.

En 's avonds een pj hoort bij het avondritueel. Hoewel ik dat bij onze kleine in het begin denk ik ook niet zo snel zal doen.

En box-pakjes. Ik weet dat 1 van mijn neefjes het snel koud had en dan waren die boxpakjes mét voetjes handig omdat ie niet zijn sokken uit kon doen. Van twee benen in 1 broekspijp had hij geen last hoewel hij toch een smal jochie is. Het ligt ook maar net aan het model pakje denk ik.
    En verder is het qua kleertjes toch echt wat je zelf het prettigst en handigst vind. Je gaat je toch niet in het ongans werken omdat dat ene pakje voor je kind wel handig is, maar jij een halfuur bezig bent per luier?

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb voor Rick ook boxpakjes gebruikt met voetjes. Ik vind ze ideaal en ik vind ze ook heel lief staan. Met 2 beentjes in 1 pijp heeft Rick nooit gehad en ook bleven zijn voetjes best aardig in de ruimte voor de voet zitten.

In het begin droeg hij ze ook 's nachts.

Vanaf maat 62/68 ben ik Pyjamaatjes gaan gebruiken. Vooral ook omdat ik toen ook wel spijkerbroekjes ben gaan aantrekken bij hem en dat lijkt me niet zo lekker slapen een hele nacht.

Overigens heb ik de boxpakjes alleen maar heel in het begin gebruikt in mt 56 en nog heel weinig in mt 62.

16. Niet meer actief

Wij deden de pyjamaatjes ook niet vanaf het prille begin hoor, toen lag ze toch meer in bed dan dat ze wakker was, dus had ze gewoon altijd van die soepele kleertjes aan. Nu is er echter intussen ene duidelijk verschil tussen haar overdag slaapjes en de nachtslaap en dus probeer ik dat door t pyjama-ritueel ook zo te doen.

Broekjes met voetjes vind ik voor de box enzo inderdaad ook wel prettig, omdat ze dr sokjes constant uit weet te werken. Maar dan wel gewoon een broekje en een shirtje en geen 1delige pakjes.

17. Hier gaat Wietze nog steeds in z'n gewone kleren z'n bed in. Slaapt ie prima in. Wij vinden het teveel gedoe om 'm iedere avond aan en uit te kleden. Hij is al moe als ie z'n bed in gaat en dan is kleertjes wisselen echt teveel.

Dus pyama ligt nog gewoon in de kast en sokbroekjes/boxpakjes heb ik achteraf gezien alleen maar onhandig gevonden. Je moet dan toch weer een haarelastiekje of sokjes eroverheen aangeven om ervoor te zorgen dat de beentjes goed blijven zitten.

Deel Deze Pagina