Ik heb vanmiddag bij prenatal pyjama's maat 56 en 62 gehaald. Mijn dochter vond het vanwege darmkrampjes en verborgen reflux verschrikkelijk om te gaan liggen, laat staan omkleden. Nu het een beetje onder controle is, wil ik haar pyjama aantrekken. met welke leeftijd is dat 'normaal' ? Ik zag bij prenatal ook al premature pyjama's (maat 47) !!
Wij hebben eigenlijk vanaf dag 1 al omgekleed voor het slapen gaan 's nachts.. In heb begin gewoon een rompertje met lange mouw en een broekje met sokjes eraan.. En vanaf maatje 56 idd een pyjamapakje Vind het er toch bijhoren, omkleden voor de nacht, eigenlijk helemaal niet bij nagedacht wanneer je daarmee 'begint'
Hier vanaf maat 74/80 geloof ik, maar er zat wel een zomer voor en toen droeg ze alleen een rompertje in de slaapzak.
Het lag er aan wat ze aanhadden. Waren het gemakkelijke pakhes dan bleven ze snachts aan anders meteen een pyama. (was wel een winterbaby)
Wij hebben veel lieve jurkjes etc voor onze dochter en die liggen niet heel lekker voor te slapen in bedje leek mij. Dus vanaf dag 1 omkleden voor het slapen gaan en dan krijgt ze of een broekje over een romper met lange mouwen aan of als ze een romper met korte mouwen aan had die dag een kruippakje waar alles aan 1 zit met voetjes. Ik weet niet precies hoe zo'n ding heet Zie foto van Emma!
Rond 7 weken is hij eindelijk beginnen slapen 's nachts (daarvoor hele nachten wakker door krampen), en toen zijn wij begonnen met 's avonds hem een pyjama aan te doen, om toch een verschil te maken tussen dag en nacht.
Wat een lieve foto van Emma! Mooie dochter heb je ! Evelien slaapt nu ook sinds kort zo af en toe een nachtje door (al 2 nachten!) en dus wil ik vanavond beginnen. Krampjes zijn ook redelijk onder controle anders vindt ze liggen zo vreselijk.. Bedankt voor de antwoorden
Hier gelijk al.. Ze kreeg daardoor een mooi ritueel voor het slapen gaan. Nu ook al pyamaatjes klaar liggen in maatje 50/56
Wij zijn rond de 6 maanden begonnen met een pyama. Toen kreeg hij ook af en toe een spijkerbroekje aan en dat ligt niet zo fijn in bed.
Hij is net een jaar en wij hebben geen pjama. Hij slaapt in een romper met lange mouwen, slaapzak met lange mouwen. Hij heeft het dan warm genoeg. Dus de pyjama's die we hadden zijn maar enkele keren gebruikt...
Ligt een beetje aan de kleding. Caitlyn heeft nog nooit een pyjama aangehad, die slaapt prima en comfortabel in d'r kleertjes. Is ook allemaal nog zacht spul en zonder ongemakkelijke tierelantijn. Ik heb wel 2 pyjamaatjes in 56, voor het geval dat, maar nog niet nodig gehad dus Bij Thirza denk ik dat serieus 's avonds pyjama aantrekken pas met een maand of 8/9 was, vanmaf maat 68/74 ofzo. Zodra ik voor haar slaapjes overdag kleding uit ging trekken omdat dat niet comfortabel lag, gingen die voor de nacht uit en kreeg ze een pyjama aan. Had met ander weer misschien wel eerder aan de pyjama's gezeten, maar eind mei was ze destijds een half jaar oud en toen begon de zomer en het warme weer: lekker in d'r romper in bed dus
wij zijn eigenlijk ook vanaf het begin ermee begonnen, natuurlijk zit er af en toe een avond tussen, waarbij het niet hoeft. maar ze gaat savonds vaak met papa douchen of in bad, dus dan is daarna een pyjama hier standaard..