pyjama pajes verboden???

Discussie in 'Voeding' gestart door noena, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier krijgen ze ook zo'n papje voor het slapen gaan. Verder eten ze echt alles wat ze verder krijgen. Vind het flauwekul wat je CB zegt.

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Mijn mannetje is nog te jong maar ik vond dit toch even interessant. (hoe bedoel je eetgestoord? :p ) Ik heb de info op nestle's website op gezocht, en daar staat onderaan 'geen toegevoegde suiker'. In de ingredienten staat echter biscuitmeel en dan tussen haakjes dat daar suiker in zit. Valt dit dan niet onder toegevoegde suikers?

Ik vind het ook een beetje jammer dat ze niet vermelden hoeveel van die 72 gram koolhydraten bestaat uit suikers. Dat is meestal wel normaal om te vermelden.

Hier is de link btw: Opvolgmelk en babyvoeding van Nestlé, een gezonde keuze - NESTLÉ PyjamaPapje Ontbijt biscuit

Iemand meer info? (of ga ik nu offtopic?)

3. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Oh en als jullie een beetje willen lachen is hier een topic over een bodybuilder die pyamapapje aan zijn dieet wil toevoegen: pyjama papje ontbijt

:p :p :p

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Nou hier hebben ze het gewoon gehad als ze het lekker vinden krijgen ze het gewoon. ik denk niet dat het daar aan ligt dat ze meer van zoet gaan houden..ik denk dat het ook meer aan jezelf ligt als ze ouder worden dat je gewoon een keer nee kunt zeggen tegen alle zoete zooi zeg maar. Vind het soms een ook een beetje sneu dat ze altijd die smaakloze "troep" moeten eten en naar ons moeten kijken hoe wij al het eten met meer smaak naar binnen duwen

5. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    *even off topic*
    mijn neefje dronk diksap met lauw/warm water

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Lees hier zo even mee... want we zijn nog helemaal niet toe aan pyjama papjes etc... maar heeft het CB wel eens bv geproefd? Dat is me toch een partijtje zoet.

7. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    haha dat dacht ik ook gelijk!
    hebben jullie wel is borst voeding geproeft dat is mieren zoet!
    en dat word toch toegejuigd door cb
    kijk ik snap dat de suiker niet goed is..
    ons meisje drinkt gewoon alles.. boomfruit.. wicky... warme papfles..thee... gewoon aan alle smaakjes laaten wennen...
    heb vaak gezien dat mensen om me heen idd minder zoet gaven met oog op de toekomst.. die kindjes zijn nu juist veel moeilijker met voedsel en wat ze wel en niet lekker vinden!
    achja we doen het allemaal op ons eigen manier

en owja cb lult altijd uit zen nek.. de eene maand is me kindje te mager en dan is ze weer te snel aangekomen.. wie is er dan krom bezig haha

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    jayro krijgt wel dagelijks een pyamapapje, dat is eigenlijk gekomen omdat hij een flesweigeraar was... hij heeft heel lang bv gehad en wilde toen dus echt geen fles... behalve als er pyamapapje in zat haha ;)
    daarna langzaam ook laten wennen aan gewone opvolgmelk en nu wissel ik het af.. hij krijgt nog 1 gewone fles en 1 pyamapapje ongeveer.

ohh ennne verder drinkt ie water, diksap, thee... maakt hem niet uit en hij drinkt dus heel veel water.
    en hij eet zo een droge boterham ofzo... hij is echt geen moeilijke eter er door geworden. koekjes en zoetigheid houdt ie verder niet eens zo van en dat krijgt ie dan juist weer bijna nooit.

hj heeft al een tijdje 8 tanden die poets ik dan wel echt trouw elke dag natuurlijk.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon kreeg ook wel eens pyamapapje en nu krijgt hij 's ochtends nog vaak zo'n papje van friso nmr 3 met smaak:biscuit en appel. en Hij eet alles hoor! Hij lust alles! Zoet, Hartig, pittig noem maar op... Het CB moet niet zo overdrijven, maar dit soort dingen gaat mij altijd het ene oor in en het andere oor weer uit ;)

10. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik vind het echt zo onzin,mijn oudste dochter heeft het ook altijd gedronken,zeker tot haar 2 de verjaardag en niks met haar aan de hand hoor...:D ze eet echt alles en is ook zeker niet te dik geworden....
    Roos krijgt het lekker ook,ze vind het super lekker en doet het er goed op,en heb echt maling wat het cb zegt!!!!!!!!!!!!

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.852
    4.078
    113
    Demi lust echt bijna alles qua eten en drinken en zij heeft een hele tijd een pyamapapje gehad voor ze naar bed ging.

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje verdraagt alleen die pyama papjes als hij naar bed gaat anders gaat hij spuugen
    en voor de rest eet hij alles

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Pfff wat gaar van het cb. Mijn K.A adviseerde ons gewoon om danoontje te geven dat is ook zoet en dat zegt een kinderarts dus ja..
    Je moet alles met mate doen en niet te veel. Ons zoontje was ook een tijd heel slank doordat hij slecht dronk nou dan kan hij wel wat extra's gebruiken. Hij eet alle andere dingen ook.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.281
    4.513
    113
    Ik vind het onzin wat je cb zegt, tenminste met deze reden erachter.

Kylian heeft altijd de vanille rijstebloem door zijn laatste fles gehad en die eet gewoon alles hoor, nooit echte problemen mee gehad.
    Ja natuurlijk lust hij het ene liever dan het andere maar dat is normaal vind ik.

Kijk als ze nu had gezegd dat het geadviseert wordt om niet te geven ivm veel suiker ofzo dan is het heel iets anders.

Zelf gaf ik Kylian eerst gewoon melk tot pap gemaakt met rijstebloem
    En toen hij wat ouder was kreeg hij gewoon een flinke beker yoghurt voor het slapen gaan.

Groetjes anita

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik snap wel dat ze adviseren om met vanillesmaak te wachten tot ze gewend zijn aan de pap. Onze k.a adviseerde dat ook ivm zoetigheid, maar echt afraden deed ze ook niet.

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    op t CB raadde ze me juist aan om( is geen pyjamapapje maar) rijstebloempap met vanille smaak te nemen, vanwege t smaakje..

Zo zie je maar weer.. Ook zit er verschil in de adviezen van de verschillende CB's..

17. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik heb gekeken op de site van Nestle, maar in de droge pappen (die je dus zelf moet mengen met opvolgmelk) zit geen suiker. Mijn dochter krijgt van rijstebloem en griesmeel ontzettende verstopping. Nu krijgt ze buikjespap met haver en pruim en nu poept ze goed. En ze vind het lekker. Het lijkt net een vogeltje in het nest als ik met die lepel aankom. Zo'n grappig gezicht.

Over het algemeen moet je denk ik zelf gewoon goed kijken op de verpakking naar de ingrediënten. Iedereen met gezond verstand weet dat je, als je dit soort commerciële producten geeft, je dit wel met mate moet doen. Verder niet te veel naar het CB luisteren maar zelf je besluiten nemen.

18. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties...

ik denk zelf ook dat je het gerust kunt geven, maar natuurlijk met mate.. en licht natuurlijk ook aan je kindje..

mijn meisje krijgt elke avond een pyjama papje voor het slapen gaan en dat vindt zijn heerlijk.. verder eet ze gewoon ook andere dingen.. groente en fruithapjes in verschillende smaken gaan er gewoon in.. behalve mango die schijnt ze niet te lusten, maar ja iedere kind lust wel iets niet

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

die reclame van pyjamapapjes moet verboden worden.
    alles voor een goede weerstand van je kindje? moet je m vooral in een dun pyjamatje in de sneeuw laten lopen..

20. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Iedere moeder moet dat voor zich weten!
    Al krijgt mijn dochter al die dingen niet... heb het nooit geprobeerd want ze at de gewone pap zonder smaakje heel erg goed! Ze eet nu nog steeds pap zonder smaak en ze vind het nog steeds heeeeeeerlijkkk!!!

Deel Deze Pagina