Wat geven jullie bij dreumes-honger 's nachts?

Discussie in 'Voeding' gestart door AardbeitjeEL, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Het is natuurlijk niet zo heel goed, na het poetsen van de tandjes, maar als het eens gebeurt dat je kindje 's nachts honger heeft (bijvoorbeeld door weinig avondeten), wat geven jullie dan 's nachts?

We hadden het vannacht met onze 15 maanden oude dochter en ik ben benieuwd hoe andere ouders dit soort honger momentjes stillen.

ps: bv is al een tijdje gestopt, dus dat gemakje zit er niet meer in ;)

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Gaf hier op die leeftijd eigenlijk dan gewoon wat water uit een bekertje, maar moet zeggen dat ze nooit wakker is geworden van de honger...
    Bij slecht eten kreeg ze nog een stuk fruit als toetje dus zat er toch nog wat in haar buikje!

3. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Het is ook niet zo zeer dat ze wakker werd van de honger, maar ze was lang wakker (ze is ziek geweest en nog niet helemaal in haar goede doen/ritme). En ik weet van mezelf dat ook ik vanzelf honger krijg als ik maar lang genoeg wakker ben.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn dochter drinkt amandelmelk ivm KMA en krijgt dat ook s nachts. Al zoveel gedonder gehad s nachts, ik verander niks als dit redelijk gaat.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Oh en mijn dochter eet als een dijkwerker maar heeft gewoon erg dorst na een paar uur. Overdag ook vaak dus herken het wel.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh in dat geval en zeker na ziekte zou ik evt wel wat melk geven of zo... lekker warm! Kan ze misschien wel weer beter van in slaap vallen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier geen honger s nachts maar wel veel dorst. Wij geven altijd water.

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik gaf ook altijd een flesje,kun je zo in de badkamer klaar zetten
    gebruikte dan voor een keertje warm kraanwater.

9. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb het die nacht inderdaad met een bekertje lauwe melk opgelost, toen was ze zo in slaap. Gelukkig is het daarna niet meer gebeurt en slaapt ze al wat beter. Maar ik moest daardoor denken aan wat te doen als ze straks geen opvolgmelk meer drinkt.

Echt iets te eten is dus niet zo'n veelvoorkomende oplossing :) Warme (niet-opvolg) melk blijft ook later natuurlijk wel een goede optie inderdaad.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Niks, hij kan hooguit een slokje water krijgen. Midden in de nacht eten ga ik echt niet aan beginnen!

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Normaal gesproken ook alleen water.
    Na periode van minder eten door ziek zijn kan het best wat honger zijn, dan kun je gewoon een bekertje met een beetje gewone (lauwe) melk geven.

12. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Dochter nog nooit wakker geworden sinds een maand of 4 (5 uur voor de eerste fles is in principe ochtend :p )

Ik had mij bedacht om dan opvolgmelk te geven. Nu een bekertje karnemelk (lust geen melk).
    Bij slecht eten een stuk fruit gemengd met een bak yoghurt.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Honger 's nachts? Op die leeftijd? Niets.. pech..slokje water

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is dorst...water werkt dan net zo goed en veel minder schadelijk voor de tanden.
    Melk is na een jaar geen voeding meer..

15. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Wat heeft nachthonger met leeftijd te maken? Als ik 's nachts een aantal uur achter elkaar wakker ben, door ziek zijn of werk of wat dan ook, dan is mijn lichaam actief en heb ik op een gegeven moment behoefte aan eten.

In opvolgmelk zitten meer voedingsstoffen dan in gewone melk, sowieso meer dan in water. Dus het kan een buikje net iets meer vullen dan water. Of ze die melk dan voor haar eerste verjaardag krijgt, of erna, lijkt me daar niets aan te veranderen; het gaat er niet om of ze er alles uithaalt wat ze nodig heeft, het gaat me erom dat ze een wat verzadigder gevoel heeft in het zeldzame geval dat zo'n nacht voorkomt.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Die opvolgmelk heeft ze helemaal niet nodig (en is hier dus ook niet in huis na 1 jaar. Maar dan nog...melk is drank, geen eten en vult ook helemaal niet meer dan water)) en al helemaal niet in het zeldzame geval. Eten 's nachts is helemaal niet goed voor je en de meeste kids van 15 maanden kunnen je niet vertellen dat ze honger hebben...

Door 's nachts te gaan eten, word je alleen maar actiever

17. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hier ook niks.. Niet genoeg eten (en dan bedoel ik gewoon, als ze ziek is vind ik het misschien wel anders ;) ) is gewoon dikke pech hebben en ben je met het ontbijt de eerste :$

Uiteraard kan ze wel wat water te drinken krijgen ;)

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier werd hij enkele dagen geleden ineens na 2u wakker. Wilde niet slapen of niks, heeft al maanden, misschien al van de zomer af geleden geen nachtvoeding meer gehad dus op honger kwam ik natuurlijk niet, pas na een uur of anderhalf begon ik daar aan te denken :p
    Fles melk gemaakt, geen idee hoeveel maar die dronk hij heel gulzig op en toen ging hij weer slapen ;)
    Dus nu prop ik er wat meer in s'avonds haha maar het zal wel een groeispurt zijn? Geen idee

In melk zit melatonine dus is wel goed om te slapen. Zou er wel geen gewenning van maken dus niet onmiddellijk iets geven als ze wakker worden

19. fafa

fafa Niet meer actief

Hier is het 1x voorgekomen dat de oudste met veel te weinig in haar buik was gaan slapen.

om 4.00 uur 's nachts hoor ik een kind door het huis roepen:
    "Mama! Ik wil een boterham!... met pindakaas!"

Hahaha, ben toch maar geen boterham gaan smeren...

Maar nu weet ik dus dat ze met 2,5 jaar nog echt wakker kan worden van de honger. Dus ik zorg dat ze niet met (half)lege maag naar bed gaat. Behalve als ze ziek is, maar dan wil ze 's nachts ook niks.

20. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier maken we een flesje warme melk bij nachtelijke honger.
    Soms vanwege ziek zijn, maar soms ook bij een groeispurt ofzo. Dan eet ze overdag ook veel.

Het scheelt hier dat:
    - ze ondergewicht heeft, iets extra kan geen kwaad
    - ze niet eet/drinkt als ze geen honger heeft (echt niet, nog geen slok, de fles wordt resoluut weggeduwd dan)

Deel Deze Pagina