niet lang (alleen) kunnen spelen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by liesbet77, Sep 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

Dec 26, 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    dochter is 3 sinds juni.
    haar broer had (en heeft) altijd een grote fantasie , kan lang met iets spelen, verzint verhalen ...
    het valt me op dat zij dit niet , of weinig doet .
    ze speelt met alles maar even en dan vooral als ik in de buurt ben of erbij zit, ga ik weg dan stopt zij ook.
    ze houdt zich ook veel bezig met door het huis racen, op fietsje rond racen , verder kan ze zich nog het best bezig houden (even dan) met klein, kralen of stickers.
    Maar ik hoor dus zelden fantasiespel, rollenspelletjes enzo.

als ze gezelschap heeft dan gaat het al iets beter maar toch, goed lukt het niet.

verder is het bij momentel nogal een fel karaktertje en kan ze het nogal goed uitleggen voor haar leeftijd .

vraag me af of dit wel normaal is, anderen kindjes van haar leeftijd die ik ken zijn toch anders ...

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ieder kind is anders.
    Ik herken mijn dochter wel in je beschrijving. Ze is wel redelijk rustig, af en toe komt haar fantasie wel naar boven, maar niet lang en niet vaak. Ik vind dat ze zich niet echt goed kan vermaken alleen. En idd, liever samen (met mij of andere kindjes). Knutselen en fietsen is ze ook meer van.
    Haar fantasiespel komt meestal in de namiddag eventjes naar boven (?).

3. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Mijn oudste ging pas echte fantasiespelltjes doen met 4 jaar. Misschien kun je het stimuleren door zelf iets te fantaseren, samen met haar. Ook fantasie moeten ze leren. Ik zou het gewoon nog even aankijken en proberen het samen te doen.

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Dit lijkt erg op mijn zoontje. Tenminste, het korte spelen. Hij heeft wel veel fantasie, maar qua spel is hij vaak snel afgeleid of verveeld.
    Toevallig is hij ook best een druktemaker (rennen e.d.).

Het valt me ook op dat de jongste (van net 1) zich nu al beter kan vermaken dan de oudste toen hij net zo oud was. Op de een of andere manier wil hij ook altijd met ons spelen.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is nu 4 jaar en kan nu (eindelijk) alleen spelen ;) Hij speelt nu tijden met zijn brandweren en bedenkt er hele verhalen om heen, heerlijk om te zien. Of met de Kapla allemaal leuke dinge bouwen en met Lego. Voor die tijd speelde hij nooit lang alleen, ik moest hem altijd bezig houden. Vaa ging ik wandelen met hem e.d. maar nu kunnen we thuis blijven en speelt hij alleen. ik lees hier meer dat het pas kwam toen ze ouder werden, hier dus ook. en het ene kind is idd het andere kind niet ;)

Share This Page