help, kleuren van gedrukte kaartjes kloppen niet!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jalea, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    pffff ik ben nu 4 proefdrukken verder maar de kleuren van ons eigen ontworpen kaartje kloppen gewoon echt niet! de pdf file geeft heel andere kleuren aan dan hoe de drukker het vervolgens aflevert...!
    nu weet ik wel dat de instelling van je monitor nogal van invloed is op kleuren, maar naar ons idee ligt dit echt niet onze kleurinstellingen maar maakt de drukker er 'n zooitje van!
    het gaat om een hoge kwaliteit foto van de zon, waar de kern dus wit/geel is, maar de drukker weet het te presteren er een groene waas in te drukken :confused:
    heeft iemand enig idee wat hieraan te doen is, of wie weet er een goeie (online?) drukker waar ik zo mijn pdf file kan uploaden en drukken?

    mocht er iemand zijn die goed is in kleuren bewerken in een poging om de groene waas te voorkomen, dan hoor ik het graag ;)
     
  2. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je hebt een PB ;)
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje dat is inderdaad vervelend.
    Misschien kan je het eens bij een andere drukkerij proberen.
     
  4. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    loeki, je hebt n mailtje met foto's/jpgs
     
  5. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je zou kunnen vragen aan de drukker of hij een Pantone kleurenwaaier heeft (lijkt mij van wel). Daarop kun je dan de juiste kleur uitzoeken en het kleurnummer opgeven. Dan weet hij precies welke het moet zijn.
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja een goede drukker kan die kleuren ook gewoon in Photoshop oproepen, ik mag toch aan nemen dat hij dat wel heeft.
     
  7. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    www.multicopy.nl daar liet ik de flyers van me werk drukken... en idd een drukker moet dit met photoshop kunnen openen, al kan het wel groot verschil zijn computer plaatjes zijn RGB opgebouwd (roon/groen/blauw) drukbestanden moeten CMY zijn (cyan magenta yellow)

    Photoshop bestanden kan je altijd beter als .eps opslaan als je het naar de drukker brengt!
     
  8. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    t punt is dat je het kaartje online op de site van het bedrijf ontwerpt, vervolgens een pdf file toegestuurd krijgt die je moet checken als laatste controle, en ze die pdf file gaan drukken. alleen ziet het er gedrukt opeens compleet anders uit!
    (gaat overigens over geboortepost.nl en kaartjeposten.nl)
    mag toch aannemen dat als ze mij een pdf sturen, zij zelf wel weten hoe ze precies die kleuren gedrukt moeten krijgen...? vind het belachelijk als ze hun eigen product niet kleurecht kunnen drukken
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja maar RGB of CMYK wit = wit. Ik heb de plaatjes bekeken en zou bijna zeggen dat het op gekleurd papier gedrukt is ipv op wit papier. Natuurlijk is een foto van het uiteindelijke kaartje niet helemaal goed te beoordelen, want ook het licht kan een groen kleur aan het geheel geven, maar ik zal morgen een print voor je maken van jouw origineel en eens zien of wij het wel goed krijgen.
     
  10. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    heb 2 proefdrukken, 1 op wit papier met enigzins glans, en 1 op mat gebroken wit, bij allebei kloppen de kleuren totaal niet.
    heb al geprobeerd om het zelf te printen maar laat nou net mn kleurenpatroon leeg zijn :(
    weet zeker dat als ik deze pdffile omzet ik jpeg en zou laten drukken als foto bij de hema oid het er wel goed uit zal zien, alleen heb ik dan een foto en geen kaartje :cry:
     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga hem drukken voor je morgen en ik laat je zo snel mogelijk wete of mijn wit echt wit is. De proefPDF die je me gestuurd hebt heeft iig echt wit RGB allen op 255 en CMYK op 0%, dat is bij mij toch echt wit.
     
  12. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    overigens zijn de witte bollen op de voorkant van het kaartje op het echt witte papier ook wel wit, alleen alle andere kleuren zijn dus niet zoals het zijn moet
     
  13. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    maar euh loekie, stel dat jij hem wel netjes in de juiste kleuren gedrukt krijgt, wat dan....?
    wat is dan je suggestie van hoe en waar ik hem wel goed kan laten drukken...?
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Heb je nu een hele stapel kaartjes liggen die niet goed zijn?
     
  15. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    met alle proefdrukken bij elkaar ben ik heel wat kaartjes verder...
    hoef er gelukkig niet heeeel veel gedrukt te hebben, denk dat ik met 40 a 45 wel genoeg heb, maar alles bij elkaar word t wel een duur grapje
     
  16. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou dan zou ik ze gewoon ergens anders laten drukken.
     
  17. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat is vervelend ik had hetzelfde probleem met mijn drukker (voor de trouwkaarten) ik had zelfgenaaide pakjes als geboortekaartjes dus daar kon niets mee misgaan haha.

    Hoop overleg en gekat later kwam het er op neer dat ze niet konden printen zoals ik het zag ik heb toen korting gekregen omdat ik het nergens anders mewer kon laten drukken omdat hun zolang aan het kloten geweest waren en ze zagen er uiteindelijk goed uit (alleen toch niet DE tinten die ik had kunnen printen)
     
  18. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat is een normale prijs om een eigen ontwerp te laten drukken...? heb ff naar een drukker gebeld hier in de buurt maar ben dan 'ff' 160 euro kwijt voor 50 kaarten :( das wel ff groot verschil met de kaartjes bij geboortepost.nl
     
  19. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik was 150 euro kwijt voor 50 kaartjes (wel een stuk groter en mooier als poobies of geboortepost vind ik) dat is excl de korting
     
  20. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    en waren ze dan gedrukt of geprint?
     

Deel Deze Pagina