Ik gebruikte boxpakjes als pyajama. 's avonds in bad of verschonen en wassen met washandje en dan boxpakje aan. Soms was dat hetzelfde boxpakje als hij overdag aanhad, soms een ander. Boxpakjes of pyajamaatjes zijn voor mij hetzelfde. En zo makkelijk en leuk voor hen als je overdag niet buiten gaat.
hier kregen ze alleen savonds pyama aan, overdag nooit gedaan, hooguit vest ofzo uit maar niet elk slaapje helemaal omkleden en daarna weer
Pas vanaf maat 68 (ongeveer 4/5 maanden) draagt mijn zoontje 's nachts een pyjamabroekje. Nu hebben we namelijk voornamelijk katoenenbroekjes, en die zijn niet zo zacht als pyjamabroekjes. Hiervoor droeg hij nooit een pyjama, maar gewoon lekker zachte en rekbare kleding. Een probleem tussen dag en nachtritme heeft hij nooit gehad. Het ritme wordt geholpen door een heel aantal vaste handelingen en licht/donker, niet specifiek door het wel of niet aandoen van een pyjama. Iedere dag in bad kan hier ook niet, ivm een zeer droge huid. Dat is beperkt tot maximaal 1x per week. Bovendien vond mijn zoontje omkleden de eerste maanden echt niet leuk. Het was veel makkelijker om rustig in bed te leggen, in dezelfde kleertjes, terwijl hij tevreden was. Dan dat ik hem juist wakker en overstuur ging maken, door hem om te willen kleden. Of te wel: kijk naar je kind, en doe waar jij jezelf (en je baby) goed bij voelt