Ik heb (volgens mij) verder alles klaar.. 't Enige dat ontbreekt is pyjamaatjes.. In die hele kleine maatjes kom ik ze niet tegen.. Kleinste dat ik kan vinden is 62/68 maar dat is voor een pasgeborene iets te groot... Wie weet winkels, waar ze wel kleine ( 50/56) pyjama's hebben.. OF kan ons ukkie straks eerst in zn gewone kleertjes slapen omdat je de voglende dag toch wat schoons aantrekt?
Die eerste maanden hebben wij bij beide kinderen nooit geen pyjama's aangetrokken hoor. Veels te veel gedoe en gewurm. Je bent al meer dan genoeg bezig met aan en uitkleden rondom verschoon en bad momenten. Mijn ukkies gingen pas pyjama's dragen vanaf een maand of 4 geloof ik. Inderdaad, gewoon met kleertjes aan slapen en na elke badbeurt schone kleren aan. En bij poep ongelukjes natuurlijk ook Zorg voor katoenen kleertjes, daar slapen ze prima in. Succes ermee!
Ik heb voor ons kindje geen specifieke pyjama gekocht omdat het mij nogal weggesmeten geld leek. Wanneer ze pas geboren zijn slapen ze meestal de ganse dag (buiten het voeden en het verversen dan). Wij gaan hier ons kindje gewone comfortabele kleertjes aandoen waarin het ook kan slapen. Als ik merk dat het niet goed vlot, of ons kindje er niet gemakkelijk in ligt haal ik vlug wel enkele pyjamatjes. Moest je er toch enkele willen dan weet ik dat ze er hebben van Petite Bateau (vanaf maat 44 als ik mij niet vergis), wel redelijk prijzig. Maar ik weet niet of ze dit hebben in Nederland, hier in België wel. Liefs Stephanie
Bij bijv de hema kanje boxpakjes kopen ( pyjama's) in maatje 50/56. Mijn zoontje kreeg 's avonds vanaf de geboorte zo'n pakje aan, tenslotte slapen wij snachts ook in iets anders dan overdag. Door een avondritueel was hij ook snel in een goed dag en nacht ritme
Ik heb twee kleine pyjama's van de hema. Geen idee of ze gebruikt gaan worden maar ze zien er wel heel lief uit. Overigens kan het shirtje ook wel gewoon gedragen worden.
Feetje heeft pyjama's in kleine maatjes en deze hebben wij wel gebruikt maat 56. Lekker in bad sávonds en dan pyjama aan en naar bed. Moet zeggen dat aaron deze nu nog aan kan haha hij is niet zo groot.
In het begin gebruikten wij helemaal geen pyama's hoor. Toen had ons zoontje nog van die lekkere zachte kleertjes aan waarin hij lekker kon slapen.
ik heb ook kleine pyama's gebruikt. of ik deed savonds boxpakjes aan. de kraamverzorgster zei ook dat ze wel gewoon in de kleertjes kon slapen snachts. maar ik slaap toch snachts ook niet in mijn kleren? dus ik dacht gewoon lekker pyamatje aan. helpt inderdaad ook met het dag/nacht ritueel.
bij de zeeman hebbe ze leuke geodkope pyamas wel in een stuk dan he want twee delen dat slaapt niet lekekr hebben ze zon opgekropen truitje i nde nek. ze zijn bij zeeman in rose blauw en wit. en vanaf 50/56 ga dr ook nog een paar halen. hier had ons meisje ze meteen al aan toen we thuis waren helpt idd goed bij dag nacht ritme want ze sliep al heel snel door.
Mijn kleintje had in het begin eigenlijk alleen zachte kleertjes aan. Dus daar kon hij ook gewoon in slapen. Alleen met wat stuggere kleertjes dan zocht ik iets anders uit de kast. Echte pyama's zijn we vanaf mt 62 gaan gebruiken.. Maar dan nog sliep hij ook vaak in een boxpakje (broek+trui aanelkaar)
Geen pyamatjes in het begin gebruikt en nu heeft ze 1 echte pyama.Maar anders trekken wij nu een dun truitje en een slaapzakje aan voor 's avonds en 's nachts. Vind het persoonlijk eigenlijk weggegooid geld.Vooral de eerste maanden.Heel dat gefrunnik aan haar lichaam, daar maakte je mijn meisje in ieder geval niet blij mee. Zij kreeg haar flesjes 's van 23.00u en 's nachts met een klein beetje licht en zeiden dan ook bijna niks tegen haar.Daardoor leerde zij het verschil kennen tussen overdag en 's nachts
Thnx allen voor jullie reacties.. Ik laat t maar even zo.. heb wel wat soepele kleertjes in de kast voor ons ukkie.. Dan wacht ik nog ff met pyjama's. Kan altijd nog kijken voor een paar boxpakjes ( of mn man er op uit sturen.. heeft ie ook wat leuks te doen)
Wij hadden de pyamaatjes van de zeeman (vanaf maat 50) en van de prenatal. Toen ze net geboren waren (maat 44) hadden ze van die extra zachte pakjes aan van de prenatal. Toen sliepen ze daar ook in.
1e 6 weken heeft hij ook geen pyjama aan gehad. Daarna maat 56 gekocht bij Prenatal heb je hele leuke en Hema
Trouwens, TIP, ik weet niet of hij hier mag staan, maar Hema heeft vanavond een extra koopavond met 15% korting op alles. Dus ook op pyjamaatjes.