Ik zit een beetje in dubio. Mijn baby is 3.5 week oud en slaapt nu al 5 nachten door. Heerlijk. Van 23.30 tot 06.30 Ik geef haar nu 5 flessen van 120 + 4 schepjes (=135) Voorheen 6 van 120cc toen ze nog s nachts kwam. Nu vraag ik me af, is 5 flessen niet wat te weinig voor zo'n jonge baby? Ben benieuwd naar de schema's van andere moeders met een kindje van net zo oud en die ook doorslaapt.
In principe is het 150 x lichaamsgewicht = aantal cc per 24 uur. N is nu 5,8 kilo. Dus dan wordt het 150 x 5,8 = 870. Gedeeld door 6 is dat dus 140 cc per fles. N sliep hier nog niet door met die leeftijd, dus daar zou ik geen advies over kunnen geven. Maar hoe zwaar is je kindje?
Onze dochter is nu bijna 7 weken oud en slaapt sinds haar geboorte door (nee ik schep echt niet op. Het kind slaapt dus echt gewoon van 22.00 tot 07.00). Ze krijgt fv op verzoek. Soms zijn dat 5 flessen van 120 soms 6 van 90 etc. Groter dan 120' heeft ze nig nooit gekregen. Ze laat meestal ook altijd nog 20cc staan. Ze is nu ongeveer 4,8kg.
Maar wanneer beslis je dat het er 6 van 90 zijn of 5 van 120? Want je weet die dag niet hoe vaak ze wakker word. En geef je het helemaal op verzoek of hou je wel een max aan of zet je de laatste voeding vast? Of bied je d'r altijd 120 aan? Hier worden flessen altijd leeggedronken. Hoeveel er ook in zit. Ze weegt overigens 4.5 kilo. Vandaag geef ik ook op verzoek. Schema werkt niet echt zegt m'n gevoel. Moet haar overdag iedere keer wakker maken nadat ze net een uurtje slaapt. Ze is erg lang wakker en heeft weer te maken met het steeds wakker maken denk ik.
Als ze snel na de volgende fles honger heeft, dus zeg binnen 1,5 tot 2 uur na de fles, krijgt ze 90 aangeboden. Of 60. De volgende is dan weer 120. Ik moet er echter wel bij zeggen dat ze HA voeding krijgt dus lichter verteerbaar. Ik denk dat ze nu zo langzamerhand aan een fles van 150 toe is in de morgen. Zeker niet op andere momenten van de dag omdat ze dan ook meestal wat laat staan. Oh en ik heb nog nooit kinderen wakker gemaakt voor een fles. Ik hoor vanzelf wel of ze wakker zijn en honger hebben. Ik heb trouwens ook nog nooit bdrekeningen gemaakt van de hoeveelheid cc of schepjes op een dag etc. De ene dag gaan er meer flessen in dan de andere. Prima vind ik.