pyjamapapje goed of slecht????

Discussie in 'Voeding' gestart door chulla, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    Hierbij een vraag uit nieuwsgierigheid,want mijn zoontje is er nog te jong voor.

Ik zie veel mensen die hun kind een pyjamapapje geven voor het slapen gaan,maar nu lees ik ook hier en daar dat het niet goed is voor babys.

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen en of jullie er meer van weten.
    Als het goed is en geen kwaad kan wil ik het straks ook wel aan mijn kind geven.
    Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't is veel diirder en het bevat veel suiker. En veel kinderen gaan er niet van slapen maar lekker stuiteren.
    't ligt er maar aan wat je wil voor je kind...

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De verpleegkundige op het cb raadde het mij af om te geven. Zit inderdaad heeeeel veel suiker in.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik denk dat het over het algemeen geen kwaad kan.
    Maar mijn voorkeur zou eerder af toe zijn dan dagelijks.
    Dit ivm vele suikers die erin zitten.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Het zal geen kwaad kunnen. Als kindjes het lekker vinden en je geeft het heel af en toe.

Maar persoonlijk komt het er hier niet in.

Te veel suiker enzo en sommige doen het om hun kindje door te laten slapen maar dat vind ik jezelf voor de gek houden (als het al werkt), je kindje vol proppen zodat de ouders lekker kunnen slapen...

6. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    Ik heb er geen ervaring mee en nooit na gekeken in de winkel maar als er suikers in zitten zal ik het niet zo snel geven nee.

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Er zit erg veel suiker in dus als je het wil geven zou ik het in ieder geval niet te vaak doen.

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik heb het zelf nooit gegeven, vanwege de suikers inderdaad, en omdat ik het hele idee van pap eten voor het slapen gaan vreemd vind.

Maar ik zie ook veel moeders die het wel geven, en met die kindjes is niks mis ofzo... Zijn gewoon gezond, niet te dik. Ik denk dat als je het met mate geeft, het geen punt hoeft te zijn.

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Dat vol proppen zodat ouders kunnen slapen kom ik hier wel heel vaak tegen. Persoonlijk vind ik het geen bezwaar om 's nachts voor mijn kind mijn bed uit te komen, hoewel ik er ook niet van verbeter. Maar ik vind het vooral wel beter voor mijn kind, dat ze goed en voldoende slaapt...

On topic: eens met andere leden hier, erg veel suikers. Daarbij, hier wordt juist slecht geslapen op een (te) volle maag, pap vind ik meer een stevig ontbijt als gezonde start van de dag. Zonder suiker natuurlijk dus niet dit specifieke pyjamapapje maar fijne granen en straks licht volkoren.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe kan je zelf voor de gek houden als het werkt? En volproppen, wie heeft het over volproppen.. Dat wordt nou nooit gezegd als er met borstvoeding geclusterd wordt... Vreemd.

Van suiker ga je niet dood, wordt je niet ziek van etcetc.. dus slecht? Nee hoor maar nodig? Ik denk van niet. Mijn kindjes sliepen al snel door en zijn dat altijd blijven doen ook zonder extra voeding of pyjamapapjes. Wel hebben we een tijdje rijstebloem gebruikt, dat heeft niet extra suikers toegevoed of smaakjes.

HIer dus nooit gegeven

11. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    Ik geef hem ook nog steeds geen pap geef volledige bv en daar doet hij het heel erg goed op.

Doorslapen doet hij nog niet maar vind het ook niet erg om me bed uit te komen om hem te voeden.
    Alleen het probleem hier is dat hij heel weinig slaapt ook overdag en denk niet dat een papje daar verandering in zal brengen dus daarvoor zou ik het zeker niet geven.

12. adi

adi Niet meer actief

Ik zie pyjamapapje (iig kant-en-klare) als een soort 'taart' voor babys tuissen 6 en 12mnd. Qua zoetigheid en smaak kan ik het beste daarmee vergelijken.
    Dus iets om als tractatie te geven en niet om beter van te slapen.

Hier hebben ze het weleens gehad rond de 9-10mnd. Overigens zijn er varianten die niet veel meer suiker bevatten dan gewone opvolgmelk. Maar ik ben ook geen voorstander.

Naast bv is het helemaal niet nodig.

13. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    Oke ik heb weer heel wat geleerd thnx meiden:)

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Met volproppen bedoel ik:

Het door de ouders verplicht extra verzadigd eten voor een goede nachtrust (wat ik denk voor de ouders zelf)

bij clusteren bepaald het kindje zelf of die dit wil/nodig heeft of niet. Daarbij is het ook voornamelijk om de productie goed op peil te houden dus niet te vergelijken.

Tuurlijk is slaap belangrijk, maar als een kindje op een natuurlijke mannier niet door slaapt neem ik aan dat dit zo bedoeld is en dus het beste is voor het kindje.

Om maar even uitgelegd te hebben hoe ik het bedoel ;)

15. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    @vagans ik begreep heel goed wat je bedoelde hoor vatte het zeker niet verkeerd op:)
    Ben juist blij met alle reacties.

16. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik zal de plank wel helemaal mis slaan...maar ik meen echt dat erop staat dat er geen suiker is toegevoegd...of hebben we het nu over iets anders dan gewone standaard rijstebloem?

17. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja @FloorMax, we hebben het over pyamapapjes, dat is iets heel anders, vaak met een lekker vanille smaakje en heel veel suiker.
    Bij mijn kinderen komt zo iets er absoluut niet in. Suiker geeft energie dus vind het in verband brengen met slapen sowieso al helemaal misplaatst. Ook erg goed voor de tandjes voordat ze naar bed gaan ;)
    En van suiker niet dood gaan en ziek worden? Er zijn toch zeker wel gevallen waar een flinke portie suiker dodelijk is (diabetici). Natuurlijk is dit een flauw voorbeeld, maar ik kan niet zo goed tegen de uitspraak "je gaat er niet dood van". Van roken ga je ook niet onmiddelijk dood, maar om nou te zeggen dat het iets toevoegd aan je gezondheid, nou nee.
    Zo zie ik het ook met suiker.
    En ziek worden kan je ook wel degelijk van suiker,

Suiker maakt ziek: 10 nadelen van suiker

dus ik ben met geraffineerde suiker erg voorzichtig bij mijn kinderen.
    Natuurlijk gaat het om hoeveelheden, van een beetje suiker zullen ze niet snel wat krijgen, maar wat voor de een een beetje is, is voor de ander een heleboel en andersom.
    Een pyamapapje is in mijn ogen een totaal onzinnig iets. Natuurlijk vind je kindje het lekker, maar om nou te zeggen dat ze er beter van zullen gaan slapen, nou nee. ;)

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier wel eens mee begonnen , maar wat ze beloven op het pak (lekker doorslapen) kwam hier niets van terecht!
    Zit ook erg veel suiker in , heb gelijk alles maar weggegooid en geef nu voor het slapen gaan een beetje vanille bambix door de melk!

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nadelen van suiker
    Geraffineerde suikers leveren geen enkele vitamines of voedingswaarden.
    Suiker laat je bloeddruk stijgen.
    Suikergebruik veroorzaakt op lange termijn stress.
    Je wordt er vermoeid en neerslachtig (futloos).
    Suiker verstoort je natuurlijke nachtrust.
    Je geraakt rusteloos. Of je voelt je vlug moe.
    Je krijgt gemakkelijker ontstekingen in je lichaam, suiker is ook slecht voor botten.
    Suiker maakt ziek; suikerziekte (diabetes) ;Obesitas (overgewicht); tandbederf, ...
    Verstoorde bloedsuikerspiegel (stijging van het insulinegehalte) veroorzaakt evenwichtstoornissen, extreme moeheid, concentratiestoornissen ...
    Suiker verstoort ons metabolisme en verkort de levensduur.

Wat een kul zeg... Er is werkelijk geen reguliere arts die dit zal onderschrijven.

20. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    Wat ik alleen niet snap aan zulke producten is:waarom maken ze die dan als het zo slecht is voor babys ik snap wel dat ze er misschien winst mee maken maar die maak je toch beter als je het gezond houd en de suikers dus weg laat.
    Of ben ik nou gek

Heb er zelf nooit na gekeken en wist dus niet dat er zoveel suiker in zat,moet nog veel leren zo te zien;)

Deel Deze Pagina