Zoooo slecht is het nou ook weer niet voor baby's, het is alleen verre weg van gezond. En aangezien ik mijn baby het liefst alleen zo gezond mogelijk te eten geef omdat alles nog vol op in ontwikkeling is, zou ik er niet voor kiezen om iets als een pyamapapje te geven. En nee, ze maken niet meer winst als ze het gezond en zonder suikers houden. Dan drinken veel baby's het minder gulzig (minder zoet), word het minder gekocht door de comsument, minder winst voor hun. Of andersom, hoe zoeter, hoe lekkerder, hoe beter de baby's het drinken, hoe meer het gekocht word. En helaas, daar heeft niet iedereen het beste voor met zijn of haar medemens, het gaat meestal om de winst.
Nou volgens mij moet je om deze dingen te bereiken wel echt pakken met suikers op een dag wegvreten. Kijk alles waar TE voor staat is nooit goed, maar om nou te zeggen dat mijn kerel echt geen suiker mag. Volgens mij is NOOIT suiker of zout eten net zo slecht als er teveel van eten. Ik zit er zelf wel aan te denken om een pyamapapje te proberen. Niet om hem vol te proppen, maar omdat hij voor een 6de fles midden in de nacht komt en hij al aan zijn max. zit overdag en er nu ff dubbel en dwars overheen gaat zo. Stond overigens op mijn pakje Friso pyamapapje Geen suikers toegevoegd (ja natuurlijke suikers).
Zegt iemand dan dat jou kerel geen suiker mag? Moet je helemaal zelf weten! Mijn "kerel" mag ook best suiker af en toe hoor. Wat ik eerder al zei, wat voor de een weinig is, is voor een ander heel veel en andersom.
heb je er wel eens aan geroken? Het ruikt echt heel vies naar chemische vanille ofzoiets. ik heb nog een paar pakjes staan (uit die cadeaudozen) maar dat is echt voor nood.
Ooo was ook niet persoonlijk opgevat uit een reactie van iemand hoor. Bedoelde het gewoon in het algemeen. Maar ik geloof echt niet zo in complottheorieen over fabrikanten die alleen maar geld willen verdienen. Zo kan je wel echt op elke slak een zoutje leggen en ik acht de babyvoedingsbranche toch wel enigzins betrouwbaar, juist omdat er zo op gelet word.
ZUCHT gaan we weer hahaha.... Ik gaf mijn kinderen pyamapapjes en ze hebben er niets aan over gehouden hoor....en nr 3 gaat ze ook weer krijgen
Hier krijgt Timo het als hij in de avond niet goed gegeten heeft hij is wat te licht voor zijn leeftijd en omdat hij zo bewegelijk is heeft hij gewoon lekker genoeg nodig, en wat voor suiker het is er staat op dat het granensuikers zijn ofzo weet je kan me eigenlijk niet zoveel schelen als het echt slecht was geweest zouden ze het ook niet verkopen voor kinderen... en weet je deze discussie is al 10 keer langs gekomen!!
Dat gezeik altijd over die pyama papjes, geef ze of geef ze niet, lekker belangrijk wat andere daar van vinden. De eerste bij mij heeft ze tot zijn 2e iedere avond gedronken, sliep als een roosje, de jongste krijgt het nu af en toe omdat hij ze niet zo lekker vind.. De oudste mankeert niets hoor, al dat overdreven gezeik, als we dan gaan kijken naar wat goed en slecht is laten we dan de kids ook maar binnen houden want al die gevaarlijke stoffen buiten in de lucht is ook niet gezond voor je kindje.
Pyjamapapje is ook gemaakt van opvolgmelk, dus maakt niet uit of je zelf een extra fles maakt of een pyjamapapje geeft qua hoeveelheid 'schepjes'... Dus zou daar zelf de meerwaarde absoluut niet van in zien. Kun je beter 's nachts een verdunde fles geven (bijv 120/3 of 2) en dat overdag 'verrekenen' met andere flessen. Is hij niet 's nachts geweest, dan kun je overdag de gewone hoeveelheden geven. Zo zou ik het doen (en hebben we het gedaan).... maar die keus is aan jezelf! Hier overigens wel ooit een pyjamapapje gegeven uit zo'n pakket, maar dan 's morgens als ontbijt. Vond het persoonlijk niet zo bijzonder, rook inderdaad erg zoet chemisch...
Uhhmm, wie heeft het hier over complottheorieen? Ik niet hoor. Het lijkt mij alleen sterk dat de fabrikant van pyamapakjes, uh, papjes, er alleen suiker in doet omdat het dan zo lekker smaakt voor die lieve kinders. Feit blijft dat zo'n papje beter gegeten/gedronken word als er suiker en/of een vanille smaakje aanzit (logisch) en als het goed gegeten wordt, verkoopt het ook goed.
Bedoel ook als laatste fles niet als extra fles . En heb het al meer geprobeerd, maar hij neemt helaas niet genoegen met minder. Misschien dat het inderdaad anders is als hij uiteindelijk over gaat op opvolgmelk, maar het valt altijd te proberen.