De omgekeerde wereld vind ik om een kind dingen te geven waarvan niet zeker is of ze goed voor 'm zijn om iets te forceren waar ie nog niet aan toe is. Doorslapen wordt veel te veel gewicht aan gegeven. Ieder mens en ieder kind is ander en heeft z'n eigen slaappatroon, en bij kinderen is da nou eenmaal anders als bij een volwassene. Maar een volwassene is volwassen, kan nadenken en redeneren. Bijvoorbeeld dat weinig slapen nou eenmaal bij het ouderschap hoort, dat moeder zijn de overtreffende trap van moe zijn is. En gut, slaapt een kind veel, mooi meegenomen, en als je kind meer slaapt door een wat andere aanpak, ook mooi meegenomen. Maar verwacht er niet te veel van. Dat is geen verheerlijken, dat is gewoon realistisch zijn volgens mij.
Nou ja, je weet.. ik heb een andere realiteit. Voor mij is moederschap niet de overtreppende trap van moe. Nooit geweest en ik verwacht eigenlijk ook niet dat het het nog zou worden (maar ik zeg nooit nooit ) Zelf ben ik niet van de pyjamapapjes (ik vind het inderdaad onzin spul waarmee getracht wordt ouders te lokken door het insinueren van zaken die je niet kunt toe dichten aan een mierzoetpapje) of van het verdikken van flessen maar wel van het sturen op slaap en eten... Wat ik ermee wilde zeggen dat 'zonodig moeten doorslapen' natuurlijk een rare term is... doorslapen is een zegen, iets wat je moet koesteren en ja, daar mag je naar mijn mening best op koersen (mits overdacht en overwogen). Je moet misschien niet de verwachting hebben maar doorslapen is niet is vreemds.. het is gewoon heerlijk!
Het is niet af te dwingen, maar mijn god!! Wat heb ik vannacht weer eens heerlijk doorgeslapen!! Ik heb nog geen enkel snotterigpapje of prutje voor mn kindje gekocht of de gratis uitprobeersels haar gevoed maar mjammie!! Wat was dit vannacht heerlijk
Nee, dwingen is inderdaad geen optie maar sturen lukt wel degelijk... tenminste dat bewijzen 15-20 kinderen in mijn omgeving inmiddels.
Sturen moet idd kunnen. Onder dwingen zie ik een kind met handboeien in bed voor me of een flesje met wodka
Oh, zo hebben wij het hier aangepakt.... Ben het er wel mee eens, sturen moet zeker kunnen. Wij hebben hier toch ook altijd een 'vast ritme' gehanteerd, niet zozeer in tijd maar wel in volgorde van de dag. Het zal ook aan het kind liggen, maar denk wel dat het voor duidelijkheid zorgt en rust waardoor ze beter slaapt! Geen papjes etc voor nodig gehad in ieder geval... Nu nog steeds een goede slaper: van 12 tot 14.30u overdag en 's nachts van 19-8u. Nooit moe geweest....
ligt zeker aan het kind. hier heb ik geen vast ritme aan gehouden omdat ik juist het idee krijg dat een bij een kind juist onrust komt als er niets niet volgens het "vaste ritme" gaat. ik zie het hier bij een aantal kinderen die een strak ritme hebben, er hoeft maar iets te veranderen of niet op tijd eten/slapen en ze zijn van slag. hier totaal geen last van. ze slaapt van 10.30 tot 12.30 uur en van 19.30 uur tot 2100 uur. en dan nog moet ze bij allebei de slaapjes wakker gemaakt worden
Hier ook echt wel sturen hoor!!als je met een tweeling t zn gangetje laat gaan...nope haha nie handig!! Maar idd dwingen klinkt zo... maargoed hier hebben ze t pyjamapapje weer op en ligt t heerlijk in dromenland haha!misschien hou ik mezelf dan echt voor de gek maar vind t goed zo kheb mn oudste dochter er vanaf die heeft tot ruim 2 haar voor t slapen gaan altijd pyjamapapje op...en gelukkig heeft t geen moeite gegeven het eraf te halen nu krijgt ze een roosviceetje en een koekje of iets dergelijks tandjes poetsen en lekker naar bed
Wij zullen het pyamapapje niet aanbieden aan zoontje, want inderdaad van mening dat er teveel suiker inzit. Over het doorslapen; van de ene dag op de andere sliep de kleine door. Hij was 6 maanden. Tot die tijd wilde hij stipt om 04.00 uur nog drinken, na tien minuten sliep hij weer verder. Toen hij 6 maanden was, hebben wij hem pap met fijne granen aangeboden in de ochtend en vanaf dat moment slaapt hij door. Of het door de pap komt, valt natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar wel toevallig.
Doorslapen is héérlijk, ik ben nooit supermoe geweest ook toen mijn kindje nog niet doorsliep. Papjes nooit aan gedaan. Weinig toegevoegde waarde voor de gezondheid van mijn kind
Dames bedankt voor jullie reacties,zie dat er heel wat discussies aan de gang zijn. Ook ik vind dat iedereen zijn kind moet voeden wat hij wilt en opvoeden zoals je zelf wilt. Het enige dat ik wou weten was of piyamapapje goed was voor een baby tis me nu wel duidelijk Hier ondertussen al bijna 6 maanden heeft ook nog nooit geen papje gehad doet het op bv en nu ook wat bijvoeding,helaas komt hij nog veel in de nacht. En ook ik weet dat dat normaal is en het erbij hoort maar toch zou het wel fijn zijn als een baby na een paar maandjes doorslaapt
hier vanavond zonder pyjamapapje naar bed gegaan maar wel na een avondmaaltijd yogurt en net voor slaaptijd wat melk...7u erin ben erg benieuwd?! vanmiddag nog discussie hier thuis gehad met een kennisje die haar kindje nu al 18 maand borstvoeding geeft...over t feit dat borstvoeding VEEL beter is als fles blijft ook altijd zoiets he?! moeilijk vind ik dat tuurlijk bv is een natuurlijk iets zo heeft moeder natuur het gemaakt.... maar wat nou als t niet wil lukt of om wat voor reden dan ook je de fles geeft maakt t dat dan slechter?... ik vind t iig erg interesant om hier mee te lezen haha juju81 ik ga nu eerst even googlen wat raplayt is haha je maat me nieuwschierig
Ok opgezocht duidelijk!!!!!!!moet zeggen ik geef dan weleens pyjamapapje maar vind t ook wel erg leuk om mn kindjes vers eten te geven en van alles laten proeven dus kan me wel vinden in deze methode hoor haha!! en af en toe een potje op zn tijd omdat het zo uitkomt ook prima!!
Haha Sjaantje nou over rapley is ook genoeg discussie te vinden (ook op dit forum). Uiteindelijk is het allemaal discussie in de marge wanneer het gaat over de soort voeding die we geven. Gelukkig zou ik bijna zeggen, geeft maar aan dat de kern (voeding voor ieder kind) voor iedereen als 'standaard' geldt.
Die discussie blijf je je hele leven houden...speklapjes zijn minder gezond als fricandeau, maar ja niet iedereen kan elke dag fricandeau op het bord zetten toch?
Volgens mij maakt het heel veel uit of je het kant en klaar (dus vloeibaar) koopt in die pakjes of 1 groot pak pap. IVM dochter die geen KV wil en teruglopende BV productie op zoek gegaan naar vervangende producten. Die pakken die je zelf aan moet maken met alleen maar water zit geen toegevoegd suiker in (alleen natuurlijke suikers). Die kleine kant en klare pakjes daarintegen bevatten inderdaad (toegevoegd) suiker. Maar aangezien ze de pap ook alleen van een lepeltje wil eten, hebben we bij nader inzien ook niets aan die kant en klare papjes !