Zonnige ontbijtpap licht volkoren 8+, iemand ervaring?

Discussie in 'Voeding' gestart door Vlinder3, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik vroeg me af of iemand deze pap geeft aan hun kindje en zo ja, s'ochtends of s'avonds
    uit de fles of met een lepeltje

Mijn man was boodschappen gaan doen en heeft dit meegenomen, hij dacht ze wilt ineens (sinds een week) geen brood meer maar moet wel graantjes binnenkrijgen:):).

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mijn zoontje was het nog simpel 8+ licht volkoren pap ;)

Maar ik gaf het soms van een bord, soms uit de fles. Net hoeveel tijd er was, of hoeveel honger hij had (brullend kind met lepel voeren is drama). Beetje varierend dus..

Wel altijd in de ochtend. De avondfles deed ik niks meer in. Ze kunnen de energie beter overdag gebruiken voor de ontwikkeling..

Het is allene wel voor 8+. Je mag het wel geven denk ik, maar het is wel iets steviger voor de darmen dan 6+ tarwepap, dus misschien eerst een beetje proberen?

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja ik wil eerst 1 voedingsschepje van Nutrilon proberen.
    Ik ga het morgenochtend door de fles doen.

Tot nu toen gaat alles goed wat ze krijgt.
    Sinds 3 weken krijgt ze eigenlijk niks geen papfles meer, hiervoor 4 schepjes rijstenbloem door de laatste fles maar ze slaapt ook door zonder dus dat geef ik niet meer.

Ik ben benieuwd morgenochtend, ik doe het door de fles want die geef ik eigenlijk nog lekker op bed omdat ze daarna lekker terug in haar bedje gaat slapen tot ongeveer 10 uur. Plus dat 1 schepje om te proberen niet echt dik genoeg maakt om het te lepelen ;)

Ja klopt voor 8 maanden maar die slimme man van mij wilde zien hoe het eruit zag;) dus heeft de verpakking open gemaakt:)
    Aangezien het dan maar 4 weken houdbaar is nog en ik het zonde vind om weg te gooien....Tja mannen, lief dat hij meedenkt maar dom dat hij het open maakt:p

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het s niet zo geslaagd in een fles hoor, het is echt pap voor een bord. Jij en je man kunnen het natuurlijk gewoon als ontbijt nemen.
    Als je de inhoud van het pak in een goed sluitende tupperware doet, dan kun je het in de vriezer nog een maand of drie goed houden.

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Echt waar in de vriezer?

Op de verpakking staat dat het ook voor in de fles is maar dan met minderschepjes.

6. adi

adi Niet meer actief

Wat voor brood krijgt je kindje. Als je volkoren brood geeft zou ik niet weten waarom volkoren pap dan niet mag.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier krijgt ze het al vanaf 7,5 maand maar toen at ze al volkoren brood en kreeg ze vanaf 6 maand al pap. Wij geven het 's morgens 180 cc opvolgmelk met 3 EL pap, hier nooit een reactie gehad.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ja hoor, kan prima in een fles. gewoon minder schepjes erin doen en een 3 standen/papspeen gebruiken. geen problemen mee gehad. ze krijgt het hier elke morgen in haar fles. een heel enkele keer heb ik niet goed geschud en raakt hij iets verstopt. even paar x in de speen knijpen en hij loopt weer door. voor een bordje pap doe ik iets meer schepjes.

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    OKe,bedankt meiden.
    Ze kreeg tarwe brood maar omdat dit sinds een week echt drama is krijgt ze volkoren crackottes van Lu,dit gaat wel goed.

Hm,ik denk dat ik het dan misschien toch beter wat uit kan stellen??

10. adi

adi Niet meer actief

Waarom uitstellen?

Je geeft haar al bolkoren granen, alleen in een andere vorm. Als ze geen brood wil, krijg ze met de pap goede volkoren vezels binnen.

Lees de ingredienten gewoon en kijk of je die wilt geven. Ik heb die pap niet gegeven omdat er suiker aan toegevoegd is. Maar voor de rest is het hartstikke gezond.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, dan blijft het langer goed.
    Maar zoals anderen al zeggen, als ze volkorenbrood en -crackers eet dan kan dit ook wel hoor.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij hebben het wel gegeven en ook uit de fles (want mw hier blieft het niet van een lepeltje ;))
    Inderdaad minder scheppen erin doen. Wij deden dan volgens mij ook 3 scheppen of zo?
    Prima vervanger van brood hoor, hier wil ze de laatste tijd ook weer vaker pap ipv een boterham...prima...ik heb ook wel eens geen zin brood!
    De cracottes gaan goed??

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja de crackottes gaan super :)

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nou,geen succes. Ze wilt het niet....
    Eerst dacht ik dat het aan de speen lag dus een andere speen erop gezet maar ook toen nam ze 1 slok en duwde de fles eruit.

Vanmiddag wil het nog een keertje proberen om te kijken of het echt niet aan de speen lag en anders ga ik het van een bordje geven.
    Moet ze het dan ook niet dan houd het op,dan blijft ze gewoon lekker de normale flessen drinken. ;)

15. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Een hele tijd geleden hebben wij die Zonnige ontbijtpap 6+ geprobeerd, maar dat was echt geen succes. Een slokje uit de fles en toen drukte ze 'm er uit, van de lepel weigerde ze ook. Ze begon zelfs te huilen, dus dan maar niet hoor.

Van de week heb ik het eens weer geprobeerd, van de lepel. Het gaat sneller dan een boterham en op dagen dat ze naar het KDV gaat is dat gewoon echt supermakkelijk. Toen ging het al iets beter, maar echt veel kreeg ze nog niet binnen dus daarna nog maar een flesje aangeboden.
    Inmiddels zijn we over op opvolgmelk nummer 3 (ik weet nog niet of dit een goede keuze is, maar dat terzijde ;)) en heb ik de Zonnige ontbijtpap voor 8+ gekocht. Gisteren heeft ze 3 kwart bordje leeg gegeten en vanmorgen het hele bordje zelfs! Ik vond het ook best zoet, wellicht dat ze het daarom nu wel lekker vindt... (volgens mij heeft dat zoete met de opvolgmelk nr. 3 te maken?)

Ik zal trouwens wel een bad ass mom zijn, maar het tweede bordje pap (melk nr. 2 en 6+ pap) heb ik een klein scheutje diksap door gedaan. Op die manier heeft ze ook yoghurt leren eten. De eerste keren vond ze dat zó vreselijk dat ze echt heel erg hard moest huilen. Dat vond ik zo zielig en onnodig, toen een beetje zoeter gemaakt en de tweede, derde keer er na steeds minder erin en na een keer of 4 at ze het helemaal zonder en kon ze er geen genoeg van krijgen. Pap is niet echt nodig volgens mij, ze kunnen uit brood en crackers ook die granen halen. Maar omdat het toch wel makkelijk is (want sneller, een boterham is ze minimaal 3 kwartier mee bezig) en het tijdelijk een beetje zoet maken met diksap bij de yoghurt ook was gelukt, wilde ik dat hier ook proberen. Maar wel altijd tijdelijk. Als ze het zonder niet zou lusten, dan was ik er niet mee door gegaan.

Deel Deze Pagina