Nee, niet die vanaf 4 maanden (dat is gewoon rijstebloem en heet "rijstebloem, mijn eerste pyjamapapje". Die vanaf 6 maanden is idd kant en klaar.
AH! Dat verklaart een boel.. nee dat maakt geen bal uit.. dat spul vanaf 6 maanden is in mijn optiek echt rommel. Ik heb Bambix wel altijd fijner spul gevonden dan Nestlé
@E1982: Hij gaat nu na zn laatste fles slapen dus rond 23.00 a 23.30. @Cygnet2: nee pyjamapapje moet je ook aanmaken met zuigelingenmelk of borstvoeding
Probeer gewoon eens één avondje die fles niet te geven en als je het een prettig idee vind dan verhoog je alleen de laatste (20:00) fles. Waarom 'moeilijk' doen als het misschien ook heel makkelijk kan?
Ja ik kwam vandaag alweer niet uit haha...net om 22.00 laatste fles gegeven met 210/7.Eens kijken hoe hij het daar op doet en dan morgen kijk ik wel weer verder.ga het idd proberen om het zonder papje of rijstebloem te doen...wie weet gaat dat ook wel
Lijkt mij ook. Misschien heb je je toch iets te 'bang' laten maken door het CB. Meldt je kind zich overdag zelf voor de flessen, of heb je nooit op zijn verzoek fles gegeven?
Hij krijgt om de 4 uur en daar meld ie zich ook voor...soms om de 5 uur. Heb nu gisteravond om 22.00 laatste fles gegeven dus zonder rijstebloem of papje...alleen 210 +7 scheppen en hij sliep tot 8.15!!! Dus ik wacht gewoon nog met die rijstebloem
Klinkt goed! Heeft hij nu dan 4 of 5 flessen op en kwam hij zelf? Is wel heerlijk als je ze niet wakker hoeft te maken, vond dat altijd zo sneu. En ik vond het persoonlijk ook fijn om tot 6 maanden alleen maar melk te geven zonder toevoegingen.
En jij geeft die kant-en-klare pyamapap van 6 maanden aan je kind van nog geen 4 maanden? *schudt hoofd* Van 6 tot 36 maanden Kant-en-klaar flessenpapje Laatste avondfles of ontbijtfles Eén pakje vervangt één fles opvolgmelk met extra granen of rijstebloem. Bevat opvolgmelk (minimaal 90%) met extra granen Bevat 13 vitaminen en 10 mineralen (waaronder ijzer) Bevat Essentiële vetzuren Zowel warm als koud te gebruiken Kan (ongeopend) ongekoeld worden bewaard Verpakt per 2 pakjes van 250 ml. Ingrediënten: Opvolgmelk (92%) (magere melk, water, plantaardige oliën (palm, raapzaad (laag erucazuur), kokos, zonnebloem), maïszetmeel, suiker, glucosestroop, lactose, calciumcarbonaat, vitaminen (C, niacine, E, pantotheenzuur, A, B6, D3, B2, foliumzuur, K1, biotine, B12), ijzerpyrofosfaat, zinksulfaat, kaliumjodide), biscuit (2,7%) (tarwebloem, suiker, water, melkvet, weipoeder, rijsmiddel: kaliumcarbonaat, zout, voedingszuur (citroenzuur), aroma: vanille), enzymatisch gehydrolyseerde tarwebloem (2,7%), karamel, rijstebloem (0,5%), suiker, aroma: vanilline, vitamine (B1, A, D3), ijzerfumaraat. Mogelijke sporen van ei, noten en soja. * Bevat gluten. Voedingswaarden Gemiddelde analyse: Per 100 g Per portie 250 g Energie 377 kJ (90 kcal) 943 kJ (225 kcal) Vetten 3,0 g 7,5 g Linolzuur 0,48 g 1,2 g α-Linoleenzuur 57 mg 143 mg Eiwitten 2,5 g 6,3 g Koolhydraten 13,2 g 33 g Vocht 86,1 g 215,3 g Mineralen 0,52 g 1,3 g Natrium 30 mg 75 mg Kalium 107 mg 268 mg Chloride 66 mg 165 mg Calcium 93 mg 233 mg Fosfor 63 mg 158 mg Magnesium 8 mg 20 mg Mangaan 12 μg 30 μg IJzer 1,5 mg 3,8 mg Jodium 19 μg 48 μg Zink 1,1 mg 2,8 mg Vitamine A 110 μgRE 275 μgRE Vitamine D 2,0 μg 5,0 μg Vitamine E 0,72 mg 1,8 mg Vitamine K1 4,0 μg 10 μg Vitamine C 9,0 mg 22,5 mg Vitamine B1 0,13 mg 0,33 mg Vitamine B2 0,15 mg 0,38 mg Niacine 2,4 mg 6 mg Vitamine B6 0,18 mg 0,45 mg Foliumzuur 27 μg 67,5 μg Pantotheenzuur 0,63 mg 1,58 mg Vitamine B12 0,13 μg 0,33 μg Biotine 3,1 μg 7,8 μg Allergenen informatie Biscuit Receptuurcode FL015B Bevat koemelk en lactose Ja Bevat gluten Ja Bevat mogelijke sporen van kippenei- eiwit Ja Bevat mogelijk sporen van soja Ja Bevat mogelijk sporen van noten Ja Bevat toegevoegde suikers Ja
@ts: doe het maar zoals Cygnet zegt. En als je al zo vroeg met bijvoeding wilt beginnen, pak dan een neutrale rijstebloem zonder vanille-aroma of suiker!
In bier zitten ook voor 96% heerlijke, gezonde ingrediënten: bronwater, granen, hop... maar ja, die 4% alcohol he? (en voor je zegt dat alcohol veeeeel slechter is dan wat ze ook maar in zo'n pyamapapje durven stoppen, dat snap ik, ik wil alleen maar zeggen dat zo'n percentage niks uitmaakt en dat 4% "andere ingrediënten" best veel kan zijn)
Je kunt stoppen met je hoofd schudden hoor . Mijn zoontje van nog geen 4 maanden krijgt rijstebloem. Mijn dochtertje (zoals ik schreef) van 2 krijgt pyjamapap met biscuit smaak! En omdat zij die lekker vind, heb ik gekozen voor de rijstebloem van Nestle i.p.v. Bambix.
Toen Luca bijna 3 maand was kreeg hij al 4 flessen. 3x 210+7 en 1x 180+6. Nu is over 2 weken 4 maand, en zit vanaf vorige week op 4x 210+7 en door de laatste krijgt hij rijstebloem. Van cb mag ik zelfs al naar de max van 250cc. Dus waarom te vroeg, elk kindje verschilt!
Werkelijk! !!! Alsof het een wedstrijd is welk CB het advies kan geven een kind zo jong mogelijk zo vol mogelijk te tanken en dan zo min mogelijk flessen! 4 flessen van 250! Waarom niet gewoon 5 van 200! Die kleine buikjes. Een kwart liter in zo'n klein buikje. Niet normaal!
Krijgt nog geen 4x 250 he zit nu op 4x 235. (en ga voorlopig ook niet naar 4x 250) Dus 940cc totaal. Maar goed, hij is dan ook ruim 7,2 kg, dus hij mag het ook. Hij heeft het gewoon nodig, prima dan toch.