Ik snap de achtergrond van je vraag, de meeste van ons zijn opgegroeid met veel pap Ik heb zelf als kind jarenlang pap gehad van gemalen granenkoek, flinke scheut honing en melk. Mijn schoonmoeder deed zelfs suiker in de pap bij mijn man, want anders smaakte het nergens naar. Jouw moeder dus vanillevla. Eigenlijk is het bovenstaande tegenwoordig echt not done, we zijn nu meer bewust van suikergehalte van alles wat we in kinderen stoppen en zijn hier veel bewuster mee bezig. Zolang ze het zo goed doet, vooral zo laten!!
Ik ben niet zo anti pyjama papje. Maar het lijkt me sowieso niet iets voor elke dag. Ik vul de papjes elke maand aan tot 4 porties pyjama papjes, op = op. Als we een paar dagen kamperen vind ik het bijv super handig om bij ons te hebben. Mijn zoon (12mnd) krijgt elke morgen een papje. Zover ik weet is er aan Bambix geen suiker toegevoegd dus lijkt me niet zo veel kwaad kunnen.
Mijn kleintjes hebben nooit pap gekregen. Vanaf 9 maanden havermout gekookt in water maar geen poedertjes en rommeltjes. Sliepen/slapen ook altijd prima en ik ben zuinig op ze qua goede, gezonde voeding.
Nestlé Pyjamapapje rijstebloem 4 mnd 180 g online bestellen | AH.nl Deze kwam ik toevallig tegen vandaag!
99,9% rijstebloem Dus 0,01% "suiker", dat is nog geen 2 gram op het hele pak maltodextrine zit overigens ook in flesvoeding
ja idd bij de dingen die onze ouders deden is het goed om stil te staan of dat nu nog wel zo verstandig is, ook al zijn wij er groot op geworden. Ik kreeg met 8 weken ook sinaasappel met liga en we weten nu allemaal dat het advies is wachten tot 6 maanden met bijvoeden.