Mijn dochtertje is nu bijna 10 weken oud. Ze krijgt fulltime borstvoeding op afgelopen vrijdag na. De afgekolfde melk uit de koelkast bleek toch bedorven te zijn en toen heeft mijn vriend kunstvoeding gegeven. Nu is dat op zich niet erg voor een keertje, maar ik merk wel dat ze er veel last van heeft gehad, lees meer poepluiers en meer stinkscheten. Nu zijn we 2 dagen verder en nu heeft ze nog steeds krampjes (dat had ze voor de kunstvoeding ook). Toevallig poepte ze terwijl ik de luier aan het verwisselen was. Het viel me op dat het helemaal schuimde en dat het wat slijmerig was. Als ik op internet zoek naar slijm en schuim, dan kom ik uit bij hyperlactatie, maar dan zou de ontlasting groen van kleur moeten zijn. Dit is het in mijn ogen niet echt. Bovendien vertoon ik niet de verschijnselen van hyperlactatie. Mijn borsten voelen behoorlijk leeg na een voeding en ik heb ook geen last van lekkende borsten. Af en toe verslikt ze zich wel in de voeding, maar dat komt omdat ze soms in de borst bijna in slaap valt en dan zich verslikt. Wat zou het zijn en zou ik hiervoor naar de dokter moeten? Ik vind het zo zielig dat ze zo'n last heeft van krampjes!
Kan best zijn dat ze nog moet bijkomen van de reactie op de kunstvoeding. Kan ook zijn dat de kv een overgevoeligheid voor koemelk in jouw voeding getriggerd heeft. Kan ook zijn dat ze een virusje onder de leden heeft.
Kan inderdaad ook zijn dat er een virusje dwars zit. Onze dochter had laatst witte schuimende ontlasting, bleek er ook een darmvirus dwars te zitten. (ik schrok me overigens rot) Zou nog even aankijken en als je het niet vertrouwd de huisarts bellen