Pyjamapapje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by grasspriet84, Jan 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Gelukkig, iemand die ook de ingredientenlijst goed kan lezen... :D

2. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Ja ik snap die suikerhysterie niet hoor..
    In die o zo gezonde aardbei zit dezelfde suiker als wat sommige ontaarde moeders Door de yoghurt roeren.

3. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Ik zou het gewoon proberen. Kijken hoe hij erop slaapt en als het werkt, prima toch?
    Ik geef zelf om 18.30 de bambix fijne granen als avondpap, terwijl er ontbijtpap op het pak staat. Mijn zoontje wordt anders om 21:30 (soms 21 uur) al weer wakker voor een fles en soms dan ook nog 's nachts waarmee hij over de hoeveelheid gaat die hij mag hebben aan opvolgmelk.
    Met de pap komt hij pas om 23 uur en slaapt de nacht goed door.
    Dus gewoon geven wat werkt voor jullie. Ik zou me zelf iig niet zo druk maken om een beetje suiker.

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Oké, bedankt allemaal!

Ga het gewoon eens proberen.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Ik ben een ontaarde moeder die pyjama papjes geeft. Ik probeer eerst de helft. En dan bewaar ik de rest voor later.

Als mijn kindjes tevreden zijn van het lekkere slapen zijn ze veel drukker bezig met bewegen en ontwikkelen overdag. Mama blij en uitgeslapen. Kindjes blij, mama blij. Dat kleine beetje suiker weegt daar niet tegenop.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Ik heb allerlei verschillende soorten pap geprobeerd en dus ook de pyjamapapjes. Maar mijn dochter krijgt heel erg last van verstopping. Was echt zielig om te zien. Andere pap weigert ze te eten. Of ik het nou in de fles geef of met een lepel...maakt niks uit. Als ik het uit de fles geef, gaat se met de speen spelen en drinkt ze niet. En uit een bordje doet ze gewoon haar mond niet open.

Hier krijgt ze dus geen pap, maar gewoon een fles melk. Maar goed...mijn dochter slaapt meestal door tot 8.30 uur. Heel af en toe wordt ze 's nachts een keer wakker.

Ik weet dus niet of je zoontje door pap langer gaat slapen, maar je kunt het proberen.

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Hier altijd gewone melk gehad, nooit papjes. Dus ik ben er persoonlijk niet voor.

5.30 is vroeg maar ik zou gewoon mee opstaan. Dochter heeft ook zo een periode gehad, dat ging weer voorbij na een tijd.

8. Juneau

Juneau Bekend lid

Jan 18, 2016
    608
    0
    16
    Ik zou het gewoon eens proberen en kijken hoe jouw kindje hierop reageert. Als ik de voedingswaarden hierboven lees, dan valt het reuze mee met de hoeveelheid suikers. Dus weet niet wat voor bezwaren er nog zouden zijn om het eens uit te proberen.

9. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
  10. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Ik zou 't ook gewoon is proberen.
    Ik heb hier nooit pap voor het slapen gaan gegeven altijd gewoon melk.
    Maar als mijn zoontje zou vroeg zou komen voor een fles zou ik het zeker ook proberen hoor.
    Ik snap die suikerhysterie ook niet.. Tegenwoordig lees je overal van allerlei moeder: dit is niet goed, dat is niet goed! Doe gewoon wat goed voelt en probeer het zou ik zeggen.
    Werkt het niet, dan werkt het niet.

11. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pyjama papjes of pap in het geheel voor het slapen gaan vond mijn zoontje niks. dan was hij juist eerder weer wakker. Nu drinkt hij elke morgen als hij wakker wordt een fles (meestal pyjama) pap. en wee en gebeente als die fles er niet is want dan wordt meneer echt heel boos. Ik snap de hele suikerhype ook niet helemaal. je hersenen hebben nou eenmaal suiker nodig. en het hogere suikergehalte van de multifruit pap kan ook komen doordat er fruit in zit.

12. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48

ZL krijgt om 17:00 warme hap met Griekse yoghurt na. Om 19:00 krijgt hij nog een fles en gaat de nacht in. Alleen wordt hij elke keer wakker om 5:30 en heeft dan honger.

Ik ga het papje gewoon eens proberen. Ik ben niet anti-suiker, maar een beetje suiker zoals op de verpakking staat, heb ik geen problemen mee. In de opvolgmelk zit het ook. Ik geef ZL nog geen koekjes dat komt vanzelf wel als hij ouder is.

13. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Het vroege wakker worden is een fase, hoe vervelend ook. Over een paar weken kan het zomaar weer anders zijn.

Succes met proberen, ik hoop voor je dat het helpt.

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

En als je eens de fles half 8 probeert? En dan toch weer met rijstebloem normaal of vanille? Misschien dat het nu wel lukt. Of een wat groter flesje?

15. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    wat krijgt hij verder gedurende dag dan?
    misschien ook overdag iets meer aanbieden?

16. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Maakt niets uit. Grotere fles zou kunnen. Hij krijgt nu 180/6, maar de ene keer gaat leeg maar vaak laat hij ook zon 20/30 cc staan

17. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    6:00/6:30 fles 180/6
    8:30/9:00 fruit; een stuk of potje. Van kiwi's vaak twee.
    11:00 fles 150/5
    11:30/12:00 een boterham. Twee krijgt hij niet op.
    14:30 fruit (half potje), halve soepstengel en wat thee
    17:00 warm eten: groente (twee volle eetlepels), aardappel, stukjes vlees(een of halve eetlepel) en yoghurt(twee volle eetlepels; ene keer eet hij alles op andere keer niet) na
    19:00 fles 180/6

Vind dat hij al best veel eet. Dus zou het gek vinden als ik hem nog meer moet geven. Het tussendoortje in se middag was eerst alleen een rijstewafel, maar hier kon hij niet op teren dua doe ik daar fruit bij.

18. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Ja hij krijgt opzich best voldoende.
    Maar als je nou eens een volwaardig ontbijt gaat geven zoals pap of brood
    en bijv na t eten nog wat yoghurt?

19. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Even een andere noot, mijn dochters vonden de pyamapapjes heerlijk en sliepen er goed op. Miss niet heel gezond maar de rest van hun eten is altijd vers gezond dus dat pyama papje vind ik wel prima hoor.

20. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Je zou ook spelt pap kunnen proberen. Deze verteerd ook langzamer. Bij ons hielp het niet, maar bij mijn neefjes was dat de oplossing

Share This Page