Yoghurt krijgt hij al na het eten of bedoel je tussen de middag? De reden dat ik nu geen brood of pap geef in de ochtend is omdat ik noet zoveel zin heb om 6:00 uur al aan de ontbijttafel te zitten. Ga eerst het pyjamapapje wel proberen
Voor een baby van 8 maanden die de hele nacht slaapt en wakker wordt tussen 5.30/6u, doet die het hartstikke goed. Nog even een paar weekjes, draaien we de klok richting de zomertijd en dan is het 6.30u/7, hartstikke mooi! Kan ook aan mij liggen hoor, maar vind dit prima tijden om de dag te beginnen, zelf en voor de kinderen.
Ondanks dat ik dus idd rond 6.30 aan de ontbijttafel zit met m'n dochter, vin dik dit ook geen prima tijd. Ik vind het echt wel vroeg. En 5.30/6 al helemaal. Daarbij maakt die klok verzetten niks uit. Binnen een paar dagen zit zij altijd weer op de 6.30.
Zelf nooi geven was hier niet nodig. Madame heeft hier nog geregeld dagen dat ze om 6 uur wakker is. Zit denk ik ook gewoon in het kind. Is niet leuk nee maar na 1,5 jaar denk ik dat het er gewoon bij hoort soms heeft ze uitschieters en 1 slaapje lijkt hier ook te werken. Alleen red ze dat niet wanneer ze om 6 uur staat te hossen in bed. Nog even over die papjes ik zie niet waarom dat niet kan. In 200 ml halfvolle melk zit al 10 gram suiker!!! Dan vind ik dat papje echt reuze meevallen. Je bent niet direct ontaard wanneer je jouw baby iets van suiker geeft. In 1 pakje gewone melk zit 2,5 klontje suiker!!
Even los van het feit of je het pyjamapapje geeft of niet. Als hij hier vroeg wakker werd kreeg hij dus z'n fles en sliep verder. Als hij rond rond 8.00 weer wakker werd kreeg hij nog een boterham met een beker thee. Sliep hij tot een voor mij acceptabele tijd, dan kreeg hij gewoon een fles melk met een boterham. Dan rond 9.30-10.00 een rijstwafel of soepstengel o.i.d. omdat ik anders vond dat ik wel erg veel in een ochtend wilde proppen en dan bewaarde ik fruit voor de middag, omdat die in mijn ogen langer duurde en fruit ook meer vulde. Na het fruit ging hij slapen tot een uurtje of 11.30-12.00 en dan kreeg hij 2 boterhammen en dan daarna nog melk zoveel hij wilde, was op die leeftijd geloof ik nog 120+4 Dan rond 14.30 2 stuks fruit, geprakt of gepureerd en dan ging hij weer voor 1,5-2 uur slapen. Soms als hij vroeg wakker was kreeg hij dan nog een soepstengel of een paar rozijntjes. Om 17.00/17.30 z'n warme maaltijd met wat hapjes yoghurt toe, niet veel want hij vond het nog niet zo lekker. Om 20.00 fles en dan naar bed. Wellicht zit er nog een tip voor je tussen door in je schema net een kleine verandering aan te brengen. Maar hangt natuurlijk ook een beetje samen met de slaaptijden. Ik vond het dus een beetje onlogisch om van 8.00-12.00 3 boterhammen en 2 stuks fruit te geven en dan van 13.00- het avondeten alleen maar iets kleins. Zo was hij langer tevreden, al hielp het hier niet voor het vroege wakker worden 's morgens.
Haha of het ligt aan mij...maar ik vind dit zeker geen prima tijd on de dag te beginnen. Dat is voor mij net zo zeer midden in de nacht als 3.00 uur. Voor 7.00 uur is het nacht hier
Haha dan sta ik elke dag midden in de nacht op voor het werk Hier was en is 6 ook soms heel normaal voor haar.
Hier precies zo. Als baby zijnde kreeg hij bij wakker worden voor 7.00 ook gewoon een fles en werd terug gelegd in bed, beschouwde dit echt gewoon als nachtvoeding. En inmiddels (zoontje is nu 2,5) ben ik zo'n 'ontaarde' moeder die haar kind om 6.00-6.30 gewoon meld dat het nog midden in de nacht is en hij nog maar even moet gaan slapen, wat hij 9 van de 10x ook doet of in elk geval blijft hij lekker rustig in bed liggen. Ben serieus nog nooit voor 7.30 met m'n zoontje beneden geweest. Heb wel het idee dat het ook samenhangt met de bedtijd (wellicht logisch), omdat ik zelf onregelmatig werk, daardoor geregeld pas rond 0.00 in bed lig, maar wel m'n nachtrust nodig heb, hebben we hierin altijd geprobeerd ons zoontje een beetje mee te nemen. Als baby sliep hij rond 21.00-21.30, met 1 slaapje is dit heel lang 20.00-20.30 geweest en nu pas sinds kort gaat hij rond 19.30 nu hij 's middags niet meer slaapt en slaapt dan 's nachts 't klokje rond. Zolang hij overdag sliep, sliep hij 's nachts ook niet het klokje rond. Hij is nu ergens tussen 7.00-9.00 's morgens wakker en maak hem ook nooit wakker. Met uitzondering van mijn dagdiensten, dan pluk ik hem dus wel om 6.00 uit bed.
Ok, nou dan ligt het dus aan mij Mn oudste was ook altijd vanaf het begin een vroege vogel, wat ik ook deed hij bleef rond 5u komen, en dan snachts continu spoken en overdag altijd wakker. (medisch alles uitgesloten). En hij sliep pas door met 3 jaar. Ik droomde dat hij eens 5uurtjes doorsliep, maar goed we hebben het overleefd en als ik las dat kindjes de hele nacht doorsliepen of alleen even wakker werden voor de speen, jaloers dat ik was... Dus vind ik een kindje dat de hele nacht slaapt (met misschien een keer de vraag naar een speen of voeding) al een droombaby. Soms ligt het dus echt gewoon aan het kindje zelf. Hopelijk werkt de pyamapap bij jullie wel, Grasspriet. En misschien helpt het om zelf overdag wat te gaan slapen? (als je niet werkt).
Mijn dochter is ook 8 maanden. Ze krijgt elke avond rond 21.00u haar pyjamapap. Als we die eerder geven word ze ook zo,vroeg wakker. Daarom besloten om de pyjamapap wat later te geven zo slaapt ze sochtends heerlijk door. Mijn andere dochter heeft ook altijd pyjamapap gekregen. Ik vind er niks mis mee. Maar ieder zijn eigen mening.
Dan moet dat ook maar werken Dat terugleggen heeft hier nooit gewerkt. En zeggen dat het nog bedtijd is om half 7? Zou willen dat dat kon. Maar ze heeft dan vaak ook gewoon trek. Dan ga ik niet zeggen: je wacht nog maar een uurtje. Als ze wakker is, is ze ook echt wakker en staat te stuiteren. En vanalles geprobeerd hoor, maar er helpt echt niks tegen. Zelfs als ze pas om 20.30/21 in bed ligt, is ze net zo vroeg wakker.
Om zo laat een fles te geven heeft bij ZL geen zin. Hij slaapt dan al en is amper wakker te krijgen voor een fles. Krijg ik hem wel wakker dan drinkt hij bijna niet omdat hij wil slapen. We hebben het eens om 20:00 geprobeerd, maar toen werd hij ook om 6:00 wakker en had honger.
Nog even een vraag Ik gebruik de flessen van dr Brown. ZL heeft nog steeds de nr 2 speen (drie maanden en ouder) want hij heeft flinke zuigkracht. Een pyjamapapje geef je met de negenmaandenspeen. Alleen denk ik dat dit gat te groot is voor hem. Kan dit ook met de zesmaandenspeen? Moet ik het luchtventilatiesysteem eruit halen met dit papje? Heb de kant en klare.
Bij de nieuwe flessen kun je inderdaad het gehele ventiel verwijderen. Bij de oude niet en kun je alleen dat staafje eruit laten. Dan kan je misschien beter een ander fles pakken als je die nog hebt. Want bij pap uit een fles vind ik die fles wel vervelend omdat de pap te dik is. (Zo ongeveer het enige nadeel aan die fles, vind ik). Verder is het even kijken welke speen.
Mijn zoontje word ook tussen 5:30 en 6:00 wakker. En dit al zo vanaf het moment dat hij begon met door slapen. Ik vond het ook erg vroeg vooral in de weekenden als we vrij waren. Maar het is zijn ritme en voor ons werkt het beste om er in mee te gaan. Als hij ouder is gaat hij vast wel langer slapen. Wij gaven hem met 8 maand ook pap savonds maar op een gegeven moment dronk hij smorgens zn fles niet leeg dus hij werd niet wakker van de honger maar omdat het zijn ritme is. Toen zijn we ook daarmee gestopt en nu krijgt hij helemaal geen fles meer savonds omdat hij daar geen behoefte aan heeft en het blijft hetzelfde. Pyjama papje zou ik je niet aanraden als je pap wilt proberen zou ik gewone pap proberen van bambix.
Dit wil haast niet, de pap is te dik. Ik heb dit gegeven uit de MAM fles, de paarse variant die is speciaal voor pap, dit ging heel erg goed.
Maar waarschijnlijk ben je ook altijd direct opgestaan als ze wakker was? Ik denk dat als ik hier een poosje om 5.30 op was gaan staan, dat ik hem dan na 1-2 weken ook niet meer verder kon laten slapen in bed, dan is hij daar immers aan gewend. Maar als je kijkt vanaf het begin, als baby wist hij niet of het nu 4.00, 5.00 of 6.00, gaf gewoon een fles als zijnde nachtvoeding en legde terug, uiteindelijk is die tijd zelf weer verschoven en heeft hij die fles laten vallen. Uiteindelijk zit een vaste tijd van wakker worden er natuurlijk in, kijk mijn zoontje wordt nu vaak rond 7.30 wakker, dan heeft het inderdaad geen nut meer als ik zeg, ga maar liggen en nog even slapen. Hij zal het wel doen, maar slaapt niet meer. Maar de afgelopen weken werd hij soms wel 4-6 keer per nacht wakker, dan trek ik dus de streep bij 7.00. Hij kan nu redelijk goed praten en vraagt dan ook 's nachts om 4.00 of hij bij mama in bed mag, maar dat is tegenwoordig geen slapen meer, maar dan wil hij filmpjes kijken op de tablet. Tja.. daar beginnen we niet aan, niet om 2 uur, niet om 4 uur en ook niet om 6uur. Dus ik denk dat het gewoon als moeder/ ouders heel persoonlijk is waar je de grens trekt en wat voor jou/jullie acceptabel is.
Nee sorry hoor. Het is niet omdat dit bij jou werkte, dat moeders wiens kinderen vroege vogels zijn het gewoon niet goed aangepakt hebben.
De negenmaandenspeen zou ook voor pap moeten zijn. Dit staat er iig op. Maar bij jou wilde dit niet? Waar koop ik de mam fles?