Er zit net zoveel suiker in als in normale flesvoeding. Als ik verpakking lees iig en hiervoor heeft een medemama dit ook aangegeven. 😊 Vanmorgen kwam meneertje gewoon weer om 6:00 voor de fles, terwijl ik hem gisteravond tegen 19:30 de papfles heb gegeven. Kan ik na een keer al zeggen of iets werkt of niet? Of zou ik het nog een paar avonden moeten proberen... Anders zie ik de meerwaarde niet echt van een papfles als hij precies hetzelfde doet als met een normale fles. Ik ga vanaf vandaag proberen om hem eerst de fles te geven om 6:00 en dan terugleggen. Het zal de eerste paar keer misschien niet lukken (dat hij verser slaapt) maar misschien went hij eraan.
Ik denk dat je het een paar dagen met het nieuwe ritme moet proberen. Dus pyjamapapje, flesje geven en weer terugleggen. Misschien pakt hij hem zelf op en anders bv telkens wat later de ochtendfles geven? Kost ff tijd, Maarja. Wakker ben je toch.. dus wie niet waagt
Ja ga het eens proberen. Ik kan me herinneren dat hij ook rond 6:00 kwam toen hij vier maanden was. Toen gaf ik hem een flesje en legde ik hem weer terug. Daarna werd hij wakker om 7:30. Misschien went hij er weer aan, misschien niet.
Hier hielp het wel. Alleen vond zoontje banaan en vanille van Nestle niet lekker. Laatste wat hij kreeg was biscuit pyjamapap rond 20 uur en hij sliep tot de volgende ochtend. Hiervoor werd hij rond 4 - 4:30 uur wakker en viel na flesje weer in slaap. Ik helaas niet meer
Ze slaapt sochtends 1uur nog. Smiddags is meestal 2uur soms langer. Na het eten is ze ook moe en gaat ze naar bed. Maar ik maar haar wakker tegen 21.00u omdat ik anders weet dat ze al om 04.00u komt.
Hier geef ik de pyjamapap ook in de dr brown fles. Speen nummer 2 ook. Ze krijgt het er met gemak uit.
Hier lang borstvoeding gegeven, dus nooit een papfles gehad. Ik vind dat je zoon al een flink lange nacht maakt, misschien dat je hem iets later op bed kan brengen, waardoor hij iets langer slaapt? Dus de tijden iets verschuiven.
Alleen de vanille verschilt weinig qua suikers van flesvoeding. tenminste bij de.producten van Nestlé. Verder is natuurlijk eigen keus. Ik zou het nog een paar keer proberen, baby's moeten vaak even weer wennen aan nieuw ritme of voeding.
Vanavond wilde hij het papje domweg niet hebben. Steeds speen wegduwen, gezicht afdraaien en uiteindelijk huilen. Gisteren keek hij wel vreemd en liet steeds de speen even los na een paar slokjes. Vanavond wilde hij hem niet hebben. De normale flesvoeding dronk hij wel schoon op. Ik had nu het smaakje 'biscuit'. Misschien dat hij dit niet lekker vindt. Zou ook voor het eerst zijn, want hij lust alles. Heb ook nog banaan staan. Dat morgen maar proberen.
Oké, nog even een vraag... Vanavond papje gegeven met speen 4 van dr Brown en de fles was echt te snel leeg. Binnen tien minuten. Speen 3 heb ik ook geprobeerd, maar hij trekt de speen vacuüm...ik had het luchtventilatiesysteem eruit gehaald, omdat ik bang ben dat het ding verstopt raakt door de pap. Wat kan ik nu het beste doen? Mijn man zei dat misschien alleen het bovenste stukje van het systeempje erin kan?
Staan jij of je man door de weeks rond 6.00 op waar hij bv. wakker van kan worden? En doordat er in het weekend niemand vroeg op staat, slaapt hij wat langer? Hier wordt ons zoontje bv. niet wakker als man rond 5.30 op staat, dan slaapt hij nog diep genoeg. Maar als ik rond 7.00 op sta dan wordt hij ook wakker van mijn gerommel. En kan je voor de pap niet een andere fles gebruiken? Bv. de difrax met een L-speen, die zit tussen nr. 3 en 4 van dr. Brown in.
Mijn man moet er doordeweeks meestal tussen vijf en zes uur uit. Alleen is het heel vaak zo dat ik hem al hoor, terwijl mijn man nog in bed ligt. Gisterochtend was mijn man ook gewoon vrij en toen was ZL ook tegen 6:00 wakker van de honger. Difrax met L-speen. Ik ga eens kijken. Heel in het begin hebben we difrax gehad, maar ZL kreeg zoveel lucht binnen dat we zijn overstapt op dr Brown. Enerzijds durf ik dus niet zo heel goed meer 😅
Is dit een idee: Mijn man geeft dochter hier de fles (gewoon in bed), om 05.00, voor hij naar zijn werk gaat. Doet hij dit niet, dan staat ze om 06.00 alsnog klaarwakker. Doet hij dit wel, dan slaapt ze gewoon lekker verder tot een uur of half 9 (behalve op schooldagen). P.s. bij pyjamapapjes gebruik ik de Difrax M speen. Die werkt hier vooralsnog het beste, maar ik heb de pyjamapap van Nestle (zonder vlokken).