Help! Ik weet het even niet meer...

Discussie in 'Voeding' gestart door Sanjor, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Onze dochter drinkt nooit haar flessen leeg. (kreeg er nog 4 aangeboden van 180/6...)
    Ze eet haar potje fruit en groente helemaal op en een hele tot 1,5 boterham. Alles wat vast voedsel is gaat er zo in. Die mond blijft maar open gaan.

Ik heb het aangegeven bij het CB dat ze nooit haar flessen leeg drinkt. Toen gaven ze aan dat het tijd is om naar 3 flessen te gaan..
    Oke prima..

Maar de laatste dagen drinkt ze echt amper!
    Vandaag:
    Ochtend: 120 cc
    Middag: 50cc
    Namiddag: 50 cc
    Avond: 110 cc

Voor de rest dus wel gewoon fruit, groente en boterham goed.

Wat moet ik hier nu mee?
    Zal ik haar vanavond voordat ik naar bed ga wakker maken voor een extra fles?
    Zo haalt ze het minimum van 500 cc dus echt niet.
    Wat ze eigenlijk bijna nooit haald..

Ben een beetje radeloos:(

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Papfles 's ochtends? Yoghurt als toetje? Flesvoeding uit een tuitbeker of beker?

Krijgt ze verder wel water of iets dergelijks? Want ze krijgt zo niet alleen weinig melk maar ook weinig vocht binnen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je mag de potjes ook meetellen qua vocht, dus dan krijgt ze 730 ml binnen en dat is echt wel genoeg. De grens om bij Lisa de sondevoeding te stoppen was 800 geloof ik, misschien zelfs 700, ik weet het niet meer precies. Daarna ging ze een tijdje wat minder drinken, maar we kwamen toen eigenlijk nooit meer boven de 800 uit en ze deed en doet het prima, ze is nog steeds niet echt een grote drinkers, net als haar zus trouwens.
    Het is wel wat weinig melk, dat hadden en hebben we hier ook. Probeer inderdaad wat andere zuivel dan melk te geven. Maar hier zijn ze allebei gewoon echt niet zo dol op zuivel.

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    ze drinkt ook amper. Een paar slokken. Uit een tuit wilt ze niet.. Uit mijn glas wel haha.
    Maar daar zit altijd wat in wat ze niet mag natuurlijk.

Ik zal anders ander zuivel proberen idd. Kwark mag toch?
    Pap lust ze niet helaas. Niet uit de fles en ook niet van een bordje.

Gelukkig dat de potjes wel meetellen. Anders is het echt drama haha.
    Ze was trouwens wel een halve kilo gegroeid in 3 weken.. We moesten brood geven omdat ze zo weinig drinkt en echt te onder de middelijn zat met haar gewicht.

Maar goed.. Ik ga aan de zuivel.. Wordt even kijken wanneer ik dat geef. Kan dat trouwens ook bij haar laatste fles als ze die slecht drinkt?

5. adi

adi Niet meer actief

Ik zou inderdaad 1 fles schrappen, het kan zijn dat ze gewoon te veel eetmomenten heeft omdat ze nu brood, fruit en groente zo goed eet. Dan blijft er weinig ruimte voor al die flessen en heeft ze nooit genoeg honger als er weer eens tijd is voor de fles.

MIsschien dat je langzaam kunt gaan naar zoiets:
    - 's ochtends fles 180/6
    - fruit
    - 1,5 boterham + kleine fles melk
    - als tussendoortje een bakje yoghurt van 100cc
    - avondeten
    - fles 180/6

Als ze graag wil drinken uit jouw glas zou ik dat wel aanmoedigen. Zorg dat je regelmatig gewoon water in je glas hebt, en bied het haar ook aan. Dat is hartstikke goed, ook voor haar mondmotoriek.

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Bedankt voor je antwoord!
    Ik ga vandaag, morgen en dinsdag eens jouw schema proberen.

Net heeft ze weer bijna geen melk op en ook maar net een half broodje..

Heb trouwens half volle yogurt gehaald en kwark.. Dat kan toch allebei?

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Poept en plast ze nog goed?
    Dan krijgt ze in ieder geval genoeg vocht binnen.
    Kwark en yoghurt kan allebei hoor!

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ze poept 4 keer op een dag ongeveer.. Telkens kleine beetjes hoor! En haar luiers zitten niet altijd vol.
    Toen ze baby baby was toen zaten ze wel altijd vol.. Maar nu een stuk minder... Maar zoek daar verder niets achter.. Ze heeft ze wel voldoende naar mijn mening..

9. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hebben wij ook gehad dat ze haar flessen ging weigeren toen zijn we overgegaan op koemelk en dan zeg maar iets minder vocht kwa fles maar ongeveer zo

ontbijt: Tuitbeker 150 cc +een broodje met boter en kaas
    tussendoor: fruit
    lunch 2 boterhammen met boter en kaas/ worst /smeerkaas +een beker water met en drupje ranja a 150 cc
    tussendoor koekje/'soepstengel
    avondeten: gewoon met de pot mee of potje +toetje a yoghurt of iets dergelijks van zeg maar ongeveer 100cc
    en dan nog een kleine tuitbeker a 150 cc.

misschien zo iets ?

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Koemelk mag ze nog niet in plaats van de nutrilon volgens het CB?!
    Vandaag de eerste dag dat ik 3 flessen geef.

Ze heeft nu dit op:
    Ochtend 130 cc HA2
    Fruithap (bijna een heel potje)
    Middag: 60 cc HA2 en half broodje

Ik wil zo rond 15.30 uur yogurt geven en rond 17.00 uur haar groente ipv 18.00 uur. Hopelijk drinkt ze dan haar fles van 20.00 uur wel leeg..

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Nou halfvolle yoghurt en kwark lust ze niet! Ze heeft er 30 cc van gegeten maar trok bij elke hap zo'n vies en zuur gezicht hahahaha.

Mogen we ook al yoghurt met smaakjes geven? Bijvoorbeeld aardbeien yoghurt of iets anders?

Zo over een half uurtje maar haar groente hap geven.
    Waar ze overigens nog niet de potjes van 8 maanden lust;) Wel als ik het in de keukenmachine doe ;):p

En als wij straks gaan eten wil ik haar wat laten eten a la rapley..
    We eten hachee (dat mag ze natuurlijk niet!;)) maar mag ze wel paprika stukjes (gebakken) of gebakken aardappels? Ik ook alleen wel met olijfolie.. Heb ook niks anders.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ze moet er nog wel aan wennen natuurlijk. Ik zou het een paar dagen volhouden voor je zegt dat ze het echt niet lust.
    Die potjes voor acht maanden zijn voor een baby zo moeilijk te eten omdat er puree en stukjes door elkaar in zitten. Hij kan het dus niet kauwen maar ook niet in één keer opzuigen. Moeilijk!
    Kun je niet een warme hap bereiden en die dan prakken met een vork? Dan is het toch steviger dan puree maar niet zo'n rare structuur als die potjes.
    Paprika mag geloof ik wel, ik zou zelf het velletje eraf halen maar volgens mij hoeft dat niet. Gebakken aardappels, euhh, lijkt me wel.

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere

Daar heb je eigenlijk wel een punt mee:) Hahaha
    Ik zal het een paar dagen blijven aanbieden. Kijken of het werkt!

Het gekke van die 8 maanden potjes is dat ze de fruitpotjes wel op eet! Lijkt mij dezelfde structuur..

Ik wil ook wel heel graag dat ze met ons mee eet. Maar vindt het best moeilijk met wat ze wel mag hebben en wat niet..
    Ik moet er denk ik even een handigheid in vinden:)

14. misa

misa Niet meer actief

Op borstvoeding.nl heb ik ooit een mooie lijst gevonden met wat ze ongeveer wanneer mogen hebben. Misschien heb je daar wat aan?

Eten prakken en stukjes geven doen wij hier ook. Werkt heel goed!

Deel Deze Pagina