Pylorusstenose (verdikking maaguitgang)

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Meisjesmama6, 10 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjesmama6

    4 dec 2018
    7
    1
    3
    Vrouw
    Hoi,

    Onze dochter is 6 weken oud. Vanaf de geboorte spuugt ze. In de kraamweek zat soms alles er onder, maar na het bedje omhoog gezet te hebben en haar eerst de voeding te laten zakken leek het op te knappen. Ze spuugde minder.

    Nu sinds een paar dagen begint ze meer te spugen en ook met kracht. Van het weekend lag haar voeding naast het bed en zelfs tegen de muur. Dus dat is zeker een halve meter tot een meter.

    Ook merk ik dat ze slechter drinkt. Ik geef bv, maar heb nu erge last van stuwing in 1 borst. Normaal drinkt ze 2 borsten leeg, maar sinds dit weekend is ze steeds vaker na 1 borst verzadigd en dan spuugt ze ook nog vaak haar voeding deels uit.

    Nu ga ik straks de huisarts bellen en overleggen. Ook vanwege het feit dat pylorusstenose voorkomt bij mijn man in de familie.

    Ik maak me toch wat zorgen en ben benieuwd of er meer zijn met dit en of jullie kindje ook geopereerd is.

    Ik hoor het graag!
     
  2. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Mijn oudste nichtje is er als baby aan geopereerd, nu niks meer aan te merken (klein operatielitteken allicht maar niet zichtbaar met kleren aan). Verder weet ik er weinig over.
     

Deel Deze Pagina