PZS altijd dicht tijdens schoolvakanties?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lara78, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara78

    Lara78 Actief lid

    1 jan 2008
    272
    0
    0
    De PSZ van mijn dochter is tijdens de schoolvakanties dicht en eerlijk gezegd verbaasde ik me hier nogal over. Zeker omdat ik gewoon per maand moet betalen en de maand mei gaat ze dus 2 weken niet en de zomervakantie gaat ze helemaal lang niet!

    Is dit overal zo??
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is heel normaal. de PSZ gaat gewoon mee met de tijden van de gewone scholen..

    Eigenlijk betaal je gewoon een jaar-prijs, verdeeld over 12 maanden. ipv per maand het aantal keer dat ze werkelijk gaan..
     
  3. angel81

    angel81 Bekend lid

    10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ja, dat is hier ook zo.
     
  4. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja ze gaan gewoon met de schooltijden mee. Ok dat over die jaarprijs wist ik niet. Ik zat er ook al over na te denken.
     
  5. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier gaat het tijdens de vakatie ook dicht, maar het maandbedrag wordt dan wel verandert.
     
  6. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Hier betaal je ook tijdens vakanties. Vind het eigenlijk belachelijk. Mijn zoontje gaat 1 keer per week, maar kan wel op een andere dag inhalen. Na de kerstvakantie is hij toen een paar keer 2x per week geweest. Zo heb ik toch een beetje waar voor mijn geld.
     
  7. val

    val Bekend lid

    16 mei 2007
    963
    0
    0
    ja hier is het ook zo, maar volgens mij betaal ik niet in de zomervakantie? geen idee eigenlijk word de eerste keer....
    Inhalen kan hier trouwens niet! dat vind ik wel belachelijk maar goed...
     
  8. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik betaal 11 maanden in een jaar, maar inderdaad in de school vakantie gewoon dicht. Ik zie de PSZ ook echt als 'schooltje' dus in die zin ging ik er ook gewoon vanuit dat die de schoolvakanties aan zouden houden. zij hebben dus zelf de regeling dat je 11 maanden betaald en augustus geloof ik word het niet afgeschreven.
     
  9. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier ook dicht tijdens schoolvakanties maar net als nu in mei 2 weken geen PSZ dan word het maandbedrag aangepast en in de zomervakantie betalen we 2 maanden niet.
     
  10. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier bij ons was tijdens het gesprek al aangegeven dat het gaat om een jaarbedrag wat men voor de psz moet betalen hier en het dus verdeelt werd over 12 maanden. Waarschijnlijk werken ze bij jullie ook zo...
     
  11. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je idd een jaarbedrag betaald en dat wordt dan verdeeld over 12 maanden.

    Hier is de speelzaal ook dicht met de schoolvakanties.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je betaalt niet voor de vakanties maar het totaal bedrag voor een jaar wordt verdeelt over 12 maanden. makkelijker voor hun en ook voor jezelf.

    ze zijn altijd gesloten gelijk met bassisscholen. dit ook omdat de psz geen opvang is maar een voorschool. ze komen er om spelend te leren :). mijn dochter noemt het ook school haha
     
  13. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Sorry dat ik offtopic ga maar toevallig had ik het hier met mijn moeder laatst over:
    mijn zoontje gaat vanaf oktober (23 Maanden) naar de psz... Als het dan bijv 2 weken of 6 weken vakantie is geweest, is het dan voor die kleintjes niet erg moeilijk dat ze weer terug naar 'schooltje' moeten? Is die tijd niet veel te lang voor hun?
    Dat speelt voor mij namelijk ook mee in de overweging psz - kdv aangezien het kdv niet (of niet zo lang) dicht gaat..
     
  14. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier geen problemen mee om na de vakantie weer naar schooltje te moeten. Hij kan juist niet wachten tot de school weer begint hihihi
     
  15. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Nee maar ik bedoel het ook 2 richtingen in.. Als hij het echt heel leu vindt 'mag' hij 6 weken niet..
     
  16. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja dat vind ie vaak best moeilijk dat ie niet naar school kan dan. hij mist het dan ook echt ( ik ook ;) )
     
  17. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter mist de pszl ook echt als hij gesloten is. als hij dan weer open is is ze ook door het dolle heen dat ze weer mag.
     
  18. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Ja... Maar zal het kdv dan een 'betere' keus zijn?
     
  19. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als ze 4 zijn is het niet anders he... ze hebben nou eenmaal afentoe vakantie. De meeste kindjes vinden het wel jammer, ook als ze 4 zijn maar het hoort er nou eenmaal bij.

    Hier moesten we altijd 11 mnd per jaar betalen. 1 maand dus niet omdat ze die hele maand dicht zijn, de zomervakantie duurt 6 weken.

    Hier is er wel echt een duidelijk verschil hoor tussen psz en kdv. Kdv is opvang voor ouders die werken-studeren. Hier komen ze meestal vanaf dat ze heel klein zijn en heeft meer een thuis-huiskamer gevoel. De psz is meer voorbreiding op school, lijkt meer op school want er wordt bijv. niet geslapen, het ziet er ook echt uit als een kleuterklas. De dagindeling is bijna hetzelfde als op de basisschool. Vrij spelen, even praten over een onderwerp/de dag, beetje gericht werken zoals knutsellen over een thema, fruit eten, plaspauze, spelen, buitenspelen. Verschilt weinig met zoals het op de basisschool eraan toe gaat in de kleuterklassen.
     
  20. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Na het hoort er ook bij maar zoals ik al zei bij deze JONGE kindjes... Denk dat ik een kind van 4 wel de term vakantie uit kan leggen, bij een kind van 2 is dat lastiger
     

Deel Deze Pagina