PZS altijd dicht tijdens schoolvakanties?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lara78, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat valt nog tegen hoor... juist kinderen van 4. Die gaan net 5 dagen per week, zijn gewend bijna elke dag hun juf en vriendjes te zien. Jee ik heb al heel wat discussies moeten voeren dat iedereen vakantie heeft en we haar echt niet stiekem thuis houden terwijl op school wel alle pret is. Een kind van 4 kent de dagen en weet dat je op maandag naar school gaat. Een kind van 2 kan je elke dag van de week vertellen dat het maandag is.

Je moet het zelf weten maar om om die reden voor een kdv te keizen vind ik gewoon apart.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nee ik kies niet om die reden voor een kdv, er zou 1 vd weet ik hoeveel redenen kúnnen zijn...

Maargoed back ontopic! Heb besloten hem gewoon naar de psz te doen

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind 6 weken onderbreking ook erg lang voor een kind van net (geen) 3.
    Mijn dochter gaat naar een kdv, maar met dezelfde dagindeling als een psz. Het enige verschil is dat ze er eten krijgt en dat ze er gaat slapen. En natuurlijk dat ze de hele dag gaat. Ze werken ook gewoon rond thema's en doen aan taalontwikkeling. Ze is zelfs met haar kdv groepje naar een theatervoorstelling geweest...
    Maar volgens mij verschilt dat heel erg per kdv, wij hebben geluk denk ik ;)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Mijn dochtertje vond het bijv. met de Kerst wel jammer dat de psz gesloten was, maar als we er langs reden zei ze 'peuterspeelzaal heeft vakantie, kindjes zijn weg', volgens mij begreep ze dat wel redelijk, in ieder geval ging ze niet elke dag vragen of ze naar de psz mocht, pas toen de vakantie weer afgelopen was heb ik gezegd 'morgen mag je naar de psz' en de volgende ochtend had ze om 7 uur 's ochtends haar jasje al aangetrokken en haar tasje gepakt :), ze had het wel gemist, want ze vindt het geweldig, maar ze was er niet van in de war dat ze een tijdje niet ging.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Naja dan ga ik er iig maar gewoon vanuit dat het goedkomt op de psz.. Hier in t dorp sluit de psz namelijk wel beter aan op de basisschool als het kdv

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik vind het wel jammer voor mijn zoontje want die heeft het daar heel erg naar zijn zin!!!!

Deel Deze Pagina