Q-koorts, iemand ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Omdat ik me al een hele tijd niet lekker voel, ben ik uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan. Ik kon altijd prima met 7 uur slaap functioneren, nu ben ik compleet brak als ik minder dan 8u slaap. Daarnaast ben ik al maanden aan een stuk grieperig (hoofdpijn, misselijk, spierklachten) en kreeg ik enkele keren zomaar plotseling een paar uur koorts/verhoging.

Ik was en ben eigenlijk niet ongerust ofzo, heb het gewoon druk met fulltime baan, drukke peuter en vorig jaar verhuisd + geopereerd. Maar omdat er nogal wat schildklierprobl in mijn familie voorkomen wilde ik toch voor de zekerheid een bloedonderzoek. Toen stelde de huisarts voor om ook op Q-koorts te testen, mijn klachten deden haar daaraan denken.
    Ik woon in de regio waar destijds de meeste gevallen voorkwamen (Oost Brabant), maar ik heb niet echt contact met geiten (behalve kinderboerderij). Ik vond het nogal voorbarig, maar goed, test maar, denk ik.
    Ik ben toch wel benieuwd wat voor ziekte dat is, Q-koorts. Heeft iemand er ervaring mee?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    Geen ervaring maar wel goed van je huisarts dat hij daar alert op is.

3. rums

rums Niet meer actief

Ja, ik heb er ervaringen mee. En ik hoop van ganser harte dat je geen q koorts hebt. Het is echt een verschrikkelijk ingrijpende ziekte.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Eerlijk gezegd ga ik daar ook niet van uit. Als ik echt iets ernstigs had, dan zou ik toch niet gewoon iedere dag gaan werken en mijn gezin enz. Maar omdat zij daarop wilde testen ben ik toch nieuwsgierig wat het inhoudt als je dat wel hebt.

Deel Deze Pagina