Weinig vruchtwater

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marije78, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,
    ik ben nu 37 weken en 2 dagen zwanger van onze tweede telg. Vorige week hebben we een liggingsecho gehad. Alles lijkt goed te gaan met onze kleine (nu al een flinke jongen van rond de 6,5 pond!!), maar er was wel erg weinig vruchtwater. "Nog maar net voldoende" werd er gezegd. Op zich goed nieuws, maar ik maak me toch een beetje zorgen. We hoeven niet terug te komen voor een echo. Hoe weten we nu dat het in de laatste weken niet alsnog TE weinig wordt??? Is dat wel te voelen door de VK? En ik vroeg me nog af of een kindje uit zichzelf eerder komt als het te weinig vruchtwater heeft? Alvast bedankt....

Groetjes Marije

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi marije,

Als verloskundige voelen we er wel naar of het nog goed aanvoeld. Indien je je er zorgen over maakt geeft het dan aan, misschien kan er indien je nog niet bevallen bent over 2 weken nog eens naar het vruchtwater gekeken worden. Vaak zie je dat inderdaad de kleine dan zelf aangeeft om geboren te worden als de ruimte binnen niet meer zo lekker zit.

Imke

3. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    bedankt voor je reactie! Ik zal mijn onzekerheid ook zeker duidelijk maken bij mijn verloskundige aanstaande donderdag. We zullen zien wat ons kleintje gaat doen de komende weken..... Begin het wel erg spannend te vinden weer. Nogmaals bedankt!

Groetjes Marije

Deel Deze Pagina