Qibbel VS Yepp

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door mam1991, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Owjee.. de twijfel slaat toe ;)

Heb altijd geroepen dat ik een yepp stoeltje wouw omdat ze makkelijk af te nemen zijn met een doekje en er een 5-punts gordel inzit.

En toen gebeurde het, ik zag de stoeltjes van Qibbel :$
    Ik twijfel zo enorm! Als het mee zit krijg ik aankomende week mijn nieuwe fiets en gaan we zaterdag shoppen voor de stoeltjes.

Ik ben heeeel erg benieuwd vooral naar de ervaring van Qibbel.
    Waarom moet ik juist voor Yepp gaan of waarom juist voor Qibbel??

Wie o wie kan het mij vertellen? :D

De stoeltjes komen op een Sparta amazone 4 life.

2. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vindt ik de stoeltjes van Qibbel echt niks. Ze lijken goedkoop, tot je bedenkt dat het puur de basis is en dan alles er nog los bij moet.
    En hij heeft ook een kussentje net als de bobike, wat ik dan toch niet praktisch vindt.

Nadat ik mijn bobike stoeltjes verruild hebt voor een Yepp ben ik daar heel tevreden over! Ik vindt ze ideaal. Ik gok trouwens dat de rug van de Yepp langer is dan de Qibbel en de Yepp ook ruimer vormgegeven. Qibbel is weer hardplastic dat weer kan breken bij het vallen van de fiets, en het materiaal van Yepp geeft mee en zal dus niet breken, hooguit schaven.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ja van het weekend ook om! Qibbel gaat het worden.
    Yepp vind ik klein vallen en Siem is al lang en zwaar...
    En als Siem achterop gaat komt er ook qibbel. Die kan in slaapstand!

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tja ik ben helemaal fan van mijn Qibbel. Goede kwaliteit, niet te zwaar, ik heb ook grote kids en het past goed, hoge ruggen. En ja, ik ben fan van de styling haha Zelf tot en met de bijpassende fietstassen.

Ik heb echt de complete set dus zitje voor, achter met extra speelstuur, slotje, fietstassen extra blok voor mijn man zodat je voorzitje makkelijk wisselt. Ik vind het niet duur voor de zeer goede kwaliteit die je krijgt.

1 tip voor een achterzitje, je hebt 2 bevestigingsmanieren, met een blok op je bagagedrager en met een steun aan je frame, kies als het kan voor het blok want die is veel lichter en dat merk je met 2 kids (ik kan de fietstassen er nog op hebben zonder dat de voeten in de tassen zitten en zonder verlenger)

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Halfords nu 20% korting op qibbel,!

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dames ik heb gekozen voor de Yepp.
    Omdat ze een 5-puntsgordel hebben, ben van mening dat veiligheid altijd nog belangrijker is dan uiterlijk. En ik doe een handdoekje in mijn fietstas en Ivan kan altijd en overal droog zitten :)

Moet wel zeggen dat ik de keuze best wel lastig vond hoor! Want ben ook helemaal weg van Qibbel..

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.007
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je hebt al gekozen zie ik. Ik wil je keuze graag nog bevestigen: onze zoon heeft zichzelf tot twee keer toe in een kwaaie bui uit z'n bobike-stoel laten vallen. Voor mij nooit meer een driepuntsgordel! Tipp (goedkopere lijn van hetzelfde merk als yepp) heeft ook een vijfpuntsgordel.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ohh dat meen je!! :$ Wat ben ik dan blij dat ik toch voor Yepp heb gekozen, stoeltje en slaaprol zijn net binnengekomen :D super blij mee! Gister hebben we in de winkel het windscherm gekocht omdat ze die niet in de webshop hadden.
    Vanmiddag komt de fiets en dan kunnen we lekker gaan fietsen :D

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
  10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #10 mam1991, 28 feb 2014
    Laatst bewerkt: 28 feb 2014
    Hier is gister de Sparta amazone 4 life gekomen en die monteur vertelde mij dat hij op deze fiets niet kon! Dus alleen de Easyfit kan erop.
    Als je het zeker wilt weten kun je contact opnemen met YEPP :)

Welke fiets heb je? Heb een lijst gevonden welke fietsen allemaal een Easyfit-Window hebben in de bagagedrager.

11. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina