Zoals velen, ook ik kom er niet door. Dochter werd vanmorgen misselijk wakker. Omdat er 2 kinderen in de klas thuis zijn ivm Corona, wilde ik geen risico nemen en heb ik haar thuis gehouden. Na een uurtje zegt ze, mama ik voel me weer goed en ben niet meer misselijk en geen buikpijn meer. Wat zouden jullie dan nu doen? Ik kan wel proberen met man en macht een test in te plannen, maar heb van de school alleen te horen gekregen dat de besmetting verder geen gevolgen heeft voor de klas en dat er geen bron en contactonderzoek wordt gedaan. Vind dit zo lastig, want wil mij verantwoordelijk opstellen, maar kind is klachten vrij. Mijn schoonmoeder zou haar morgen naar school doen, ik durf dat niet. Zelftest was negatief trouwens. Wat zouden jullie doen? De lijnen onnodig bezet houden lijkt me ook niet handig.
Ik zou een zelftest doen. Niet 100 procent betrouwbaar, maar misselijk is ook geen typische covid klacht. Edit die heb je al gedaan. Dan weer naar school.
Sorry, maar ze is misselijk? Ga je voor elk wissewasje je kind laten testen? Misselijkheid is geen coronasymptoon, je maakt je kind misschien wel angstig door jouw paniek. Nergens voor nodig. Je kind dus gewoon naar school doen natuurlijk. Ik bedoel het overigens niet zo hard als het misschien overkomt, maar ik dacht echt: lees ik dit nu goed?
Sowieso maak ik online afspraken met DigiD, ook voor kinderen, ook al mag dat eigenlijk niet onder de 7 jaar. Gaat een stuk sneller dan bellen. In jouw geval zou ik niets meer doen denk ik, kinderen hebben wel vaker buikpijn en als het zo weer over is, denk ik niet aan testen. Mocht ze ook ineens verkoudheidsklachten krijgen zou ik natuurlijk wel testen.
Indien beter zou ik zeggen naar school ja. Misselijkheid is geen symptoom. Hoorde van de GGD toen mijn peuter positief testte dat kindjes voornamelijk verkoudheid/ diarree en verhoging/koorts krijgen en hoofdpijn krijgen.
Ik geef je gelijk hoor! fijn juist zo’n nuchtere reactie. Ik probeer wel om mijn eigen angst af te schermen voor mijn kind, maar ja ze pikken meer dan je wil op helaas.
Ik lees hier vaak dat misselijk geen symptoom is, maar dat kan zeker wel. Ik ben nooit misselijk, alleen tijdens mn zwangerschappen. En deze hele week al, door Corona! Kotsmisselijk ook gewoon. @Willemijntje19 ik zou het voor nu gewoon even aankijken en evt een zelftest doen. Als ze morgen nergens last meer van heeft zou ik ze weer naar school doen.
Hier waren ze juist misselijk en hadden wat buikpijn toen wij corona hadden - daarna kwamen pas de typische corona-symptomen. Ikzelf precies zo, mijn man ook. Ik ben overigens niet verkouden geweest, enkel (flink) benauwd en koorts, maar geen snot of hoest te bekennen. Ik zou gezien besmettingen in de klas dus zeker wel testen.
Ikzelf was ook misselijk, maar ik ben van mening dat je je kind dan gewoon naar school zou kunnen doen. Wijzelf zijn positief getest en onze kinderen tot nu toe negatief. Vandaag weer bij de ggd laten testen. Bewijst in ieder geval dat kinderen minder besmettelijk zijn. Als ze vandaag positief zijn zou ik niet raar staan te kijken daar wij niets doen om elkaar niet te besmetten thuis. Ik hoop juist dat ze het doormaken zodat zij antistoffen opbouwen.
Ik heb dat net geprobeerd voor C (die zit in quarantaine) maar krijg nu constant in beeld dat er nergens plek is in de buurt
Wij zijn ook al de hele ochtend aan het bellen voor de oudste, vannacht keelpijn en vanmorgen wakker met koorts. Maar we komen er ook de hele tijd niet door. Intussen voor mezelf online een afspraak gepland, maar op 30km afstand omdat de teststraat dichtbij vol zit
Hier ook nog niet gelukt helaas. Dochter inmiddels helemaal weer vrolijk en denkt nu zelf dat ze misselijk was, omdat ze gisteravond voor het slapen een botsing had met haar hoofd tegen dat van haar broertje. Tsja… lastig beoordelen hoor
Wij mogen in Utrecht ook zonder afspraak bij de teststraat terecht kwam ik achter. Dat is verder niet duidelijk gecommuniceerd ofzo maar bij het overzicht met teststraten staat het wel. Wellicht is dat bij jullie ook wel zo? Dan hoef je het hele nummer niet te bellen