Qr code afschaffen

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Emama, Nov 6, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat is mijn denkwijze idd.
    Of die klopt kan niemand zeggen, want mocht het zo zijn, zal niemand dit gaan toegeven natuurlijk :D
    Maar het is wel iets wat opvalt ;)

vrouwvan, Biny, Kindje3 and 1 other person like this.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,173
    10,700
    113
    Nee, ik geloof niet in jouw complottheorie.

nizzie86, femkes and Zxcvb like this.
  3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    @RoGiJuLi ik geloof ook dat de cijfers niet kloppen. Ik heb al zovaak gehoord dat mensen een afspraak hadden gemaakt, maar hebben afgezegd en dan alsnog bericht krijgen dat ze positief zijn getest. Hoe dan?

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,009
    14,670
    113
    Female
    Wat is dan het plan hiermee volgens jou?
    Voor de lol met kerst weer in lockdown? Oh wat zullen Mark en Hugo (en allerlei andere leiders in de wereld) weer een lol hebben als dat gelukt is.
    :roflmao::roflmao::roflmao: zit iedereen weer netjes achter de geraniums te kniezen, terwijl het helemaal niet nodig is..

Klinkt echt heel.logisch jouw verhaal:rolleyes:

nizzie86, Merlino and Juul75 like this.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Nou nee...het plan is niet om met kerst alleen te zitten natuurlijk, maar imo om alles in de wereld controleerbaarder te maken.
    Meer te digitaliseren, op die manier oa diverse criminaliteit tegen te gaan etc.

En je hoeft het zeker niet met me eens te zijn hoor, maar je kan ook gewoon de denkwijze van een ander respecteren ipv oa sarcastisch te reageren wannneer je een totaal andere visie hebt :)

Typicalme, Celika, Roosje35 and 9 others like this.
  6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je kunt het toch gewoon checken hoe de cijfers tot stand komen. Wordt gewoon beschreven, hier. Je kunt zelfs de onderliggende data bekijken, hier (dit opent een csv bestand in excel).

Vind je het verder echt raar dat besmettingen oplopen als meer mensen zich laten testen?

Overigens is dat van het afrijden een urban myth.

Zara75, nizzie86, Suzy85 and 3 others like this.
  7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    #87 RoGiJuLi, Nov 9, 2021
    Last edited: Nov 9, 2021
    Ja ik snap hoe de cijfers tot stand komen, maar wie zegt mij dat iemand die enkel verkouden is, niet gewoon als positief wordt bestempeld om maar aan het aantal positieve percentages (tov afgenomen tests) per dag te komen ;).

Of gewoon zeggen dat het er meer zijn, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Dit valt namelijk niet te controleren

Biny and Edr89 like this.
  8. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

Jun 24, 2021
    556
    247
    43
    Ik heb liever alles dicht! Dan deze verdeling in de maatschappij!!! Waar gaat dit heen!! Een oorlog tussen wel of niet gevaccineerde? dan maar lekker een lockdown en GENIETEN van het leven met je eigen gezin!!!

Typicalme, Celika, Roosje35 and 4 others like this.
  9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Maar hoe zou dat dan in zijn werk gaan? Waar wordt een negatieve test dan in een positieve veranderd? En wie zou zeggen dat het er meer zijn? GGD? RIVM? Dat kun je toch checken met de data?

Eerlijk gezegd vind ik dit zo'n onzinnige redenering. Overheid plaatst alles online van proces tot uitleg en de onderligende data aan toe, maar jij zegt: ik geloof het gewoon niet. Wat wil je dan nog meer?

Zara75, nizzie86, Suzy85 and 4 others like this.
  10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    tsja ik ken dus iemand die overleden en opgeschreven als Corona dode terwijl ze helemaal geen Corona had…

11. Edr89

Edr89 Bekend lid

Jun 20, 2016
    678
    1,073
    93
    Dit inderdaad. Mensen die in het ziekenhuis liggen om een andere redenen, maar ook corona blijken te hebben (zonder veel last ervan) of zelfs géén corona hebben, maar worden geteld als coronapatiënt. Voor overledenen geldt hetzelfde. Ze doen er echt niet moeilijk over om de cijfers lekker op te krikken hoor ;)
    Daarnaast kan vanuit elke instantie natuurlijk allerlei cijfers en percentages geroepen worden, maar daar moet je dan ook maar blind op vertrouwen.

Lovieyou and Biny like this.
  12. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

Dec 26, 2015
    2,195
    1,242
    113
    Daar ben ik het niet mee eens, als ze alles dicht gooien heeft dat grote gevolgen voor ondernemers. Niet alle ondernemers komen in aanmerking voor financiële steun vanuit de overheid. Als jij en je partner een vast dienstverband hebben bij een werkgever begrijp ik best dat je daar niet zo snel over nadenkt. Het gaat niet om honderden euro's verlies maar duizenden euro's. Mijn man is ondernemer en ik heb het vorig jaar meegemaakt. Heel vervelend kan ik je vertellen, gelukkig hadden wij nog een buffer en werk ik zelf ook waardoor wij het verlies konden opvangen maar nog zo een jaar opvangen gaat heel moeilijk worden.

Verder moet iedereen zelf bepalen of die gevaccineerd is of niet, ja ik baal er ook van dat ik samen met mijn zoontje de Mac niet meer in kan maar goed als dat ervoor moet zorgen dat de cijfers dalen dan werk ik daar graag aan mee zolang ze maar niet weer alles dichtgooien. Ik ben het wel eens mer @RoGiJuLi , ik vertrouw die cijfers niet net zo min als dat ik geloof dat een gevaccineerde met corona minder besmettelijk is dan iemand die niet gevaccineerd is. Volgens mii nemen veel artsen de maatregelen ook niet allemaal serieus, want gisteren las ik dat een cardioloog met corona gewoon elke dag aan het werk was in het ziekenhuis en zo zijn er de laatste tijd steeds meer artsen die zich openlijk durven uit te spreken tegen het huidige beleid.

Kindje3 likes this.
  13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn moeder werd met een zware longontsteking in het zhuis opgenomen.
    Ze had geen covid, maar waar werd ze verpleegd... juist op de corona afdeling.
    Dus die is meegeteld als coronapatient, terwijl ze dus geen corona had.

14. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik beweer niet dat er geen fouten worden gemaakt, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de cijfers moedwillig worden aangepast.

nizzie86 and Zxcvb like this.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,009
    14,670
    113
    Female
    Nou ja "lekker in lockdown":confused:
    Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar met enkel kinderen in de basisschoolleeftijd en daaronder vind ik het nog wel te doen. Maar met pubers en jongvolwassenen in huis heb je toch een iets grotere uitdaging.
    In het voorjaar van '20 zat mijn toen net 17 jarige stoere zoon huilend van frustratie in de kamer. Wij wilden dat hij thuis bleef (en hij luisterde naar ons:thumup:) maar ondertussen las hij in zijn apps dat zijn vrienden dus wel lekker doorgingen. En omdat hij niet meedeed stond hij dus overal buiten.
    De jongeren krijgen al 1,5 jaar on de oren geslingerd dat ze het "maar moeten doen voor de ouderen en de kwetsbare" Nou die jeugd is inmiddels zelf een mentaal kwetsbare groep geworden.

Ik geniet van mijn gezin, maar ik geniet nu juist van het plezier dat ze met een vrienden hebben. Dat hebben ze hier zo enorm gemist.

Kindje3, nizzie86, Jackie87 and 7 others like this.
  16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ja, ik kan me dat dus wel heeeeel goed voorstellen

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Cijfers worden aangepast dus het werkelijke aantal ligt lager? Maar ziekenhuizen liggen wel vol en moeten gaan afschalen, dat is gewoon om de schijn op te houden? Die zitten gewoon spelletjes te doen?

nizzie86, Suzy85, Zxcvb and 1 other person like this.
  18. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Hoe verklaar je dan dat ons gezin na 20+ tests, mijn overburen ook met ongeveer 20 tests nog altijd negatief testen. Zowel de sneltest in het ziekenhuis, PCR GGD als PCR ziekenhuis. Ook in de periode van oplopende besmettingen. Met jouw logica had iemand van ons al een keer positief moeten testen, wij rijden 1-2x per maand langs de teststraat.
    Toevallig vorige week nog 2x geweest, 4 leden van het gezin getest die goed ziek waren en dochter een sneltest bij de COVID post.

Zxcvb likes this.
  19. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    En dat van dat afrijden dan? Die urban myth? Dat negeert je nu terwijl het onderdeel was van je betoog dat de overheid met cijfers goochelt.

nizzie86 likes this.
  20. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,085
    1,069
    113
    Een lockdown betekent dus voor jullie lekker genieten met je gezin...
    Maar je moet ook bedenken dat een lockdown voor veel mensen gewoon ellende is.

Als je een eigen zaak hebt. Of ontslagen wordt. Of als puber via een schermpje les krijgt op je kamertje. Kan tig dingen opnoemen.

Daar kan je dus ook een tweedeling in zien.
    Sommige vinden het genieten terwijl anderen diep in de shit zitten.

Minoesje, nizzie86, Merlino and 2 others like this.

Share This Page