Qr code afschaffen

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Emama, Nov 6, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Maak het dan eens concreet, waar gebeurt dat dan? Bij de teststraat? GGD? RIVM? Wordt dat open bron document aangepast en denk je dat niemand dat opvalt?
    Basically zeg je dat de data moedwillig wordt aangepast, dat daar dus niet op wordt gecontroleerd, dat het verder niemand opvalt die met die data werkt of die data doorgeeft of dat ze allemaal in het complot zitten en niemand daar iets over lekt (en dan denk ik dat je ze te veel credit geeft, zo competent is de overheid niet).

Juul75, nizzie86, Zxcvb and 1 other person like this.
  2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Maar ze kunnen toch ook zeggen/invoeren dat er een besmetting was, zonder dat die er was.

Ik kan nu ook tegen jou zeggen dat ik 10.000,- aan cash in mijn portemonnee heb ipv de werkelijke 1.000,-
    Jij kan het niet controleren, dus moet je eigenlijk wel geloven wat ik zeg.

Kindje3 and Edr89 like this.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry, ik wist niet dat je daar nog een reactie op wilde
    Maar trust me.... dat werd vroeger echt gedaan.... de vader van een schoolvriendin was rij examinator en beoogde dit ook.

Kindje3 likes this.
  4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Met welk doel dan?

nizzie86 likes this.
  5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Weet ik veel waar dat gebeurd, maakt me ook eigenlijk niet zoveel uit…

maar dat het gebeurd geloof ik wel.. ze moeten ons bang houden

Roosje35 and Edr89 like this.
  6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    wie is 'ze'?

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ah, lekker makkelijk.

Probeer het voor de gein maar een keer concreter te maken, dan blijft er weinig over van zo'n conspiracy theory.

Minoesje, Juul75, Zara75 and 2 others like this.
  8. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    In die wordt dan onder de gemeente weggeschreven ofzo? Ik vind het erg ver gezocht.

9. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik ben niet gevaccineerd. Ik ben niet tegen vaccinatie, sterker nog: ik had een prik gepland en kreeg 3 dagen ervoor een miskraam waardoor de afspraak niet door ging. Ik probeer nu weer zwanger te raken en te veel mensen in mijn omgeving hebben een cyclus die van slag is waardoor ik wacht. Ook gezien mijn leeftijd wil ik geen maanden verspillen.

Maar ik heb last van dit beleid. Voor mijn werk moet ik regelmatig in horeca-gelegenheden zijn: testen dus. Voor mijn sportschool: testen. Dat lijkt simpel, maar ik moet álles plannen, constant, 4x per week. Het is om gek van te worden. Soms sta ik een uur in de rij buiten of ben ik doorweekt van de regen. Soms heb ik 5 minuten last van mijn neus, soms een uur. De ene tester is de andere niet. Het is doodvermoeiend.

Overal moet ik aantonen dat ik geen Corona heb. Terwijl gevaccineerden me in m’n gezicht hoestten. Ik wil geen Corona :(

Ik probeer mezelf te beschermen maar dat is onmogelijk met dit beleid van tweedeling.

Ik wens bij elke nare test dat ik gevaccineerd was, maar mijn kinderwens is groter.

Typicalme, Kindje3, Celika and 4 others like this.
  10. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

Sep 3, 2021
    1,137
    884
    113
    Female
    Ik ben thuisblijfmam en kies er voor om weinig weg te gaan, afstand te bewaren en als ik naar een plek ga als mijn oma bijvoorbeeld dan test ik me bij een officiële plek en geen zelftestje oid. Maar ik ga niet als enige mezelf constant overal voor testen, als ik naar vriendinnen ga of wat dan ook als ik me kiplekker voel. Voel ik ook maar IETS, dan blijf ik thuis. Zet het door, dan test ik me. Zo draag ik mijn steentje bij.
    Nee, ik test me niet elke keer als ik naar de supermarkt ga. Zeker niet. Want de mensen die nu gevaccineerd zijn testen zichzelf ook niet voor zulke plekken (over het algemeen). Mijn voorgaande gedachten over testen voor iedereen, waar jij op reageerde, trek je zo wel uit elkaar.. want als ik nu als enige constant zou testen terwijl ik me gewoon lekker voel, dan is het probleem nog niet opgelost toch? Kun je wel een aanvallende post naar mij toe schrijven, maar we moeten het uiteindelijk samen doen ;)

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ze... weet ik veel wie alle cijfers invoert in alle systemen.

Biny likes this.
  12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    #112 RoGiJuLi, Nov 9, 2021
    Last edited: Nov 9, 2021
    Dat mag je vinden :).
    Dit is ook enkel mijn eigen mening.
    Ik probeer niemand naar mijn mening te zetten en hoop op wederzijds respect van een ieder hier :) (daarmee doel ik niet op specifieke mensen hoor )

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry, ik heb dat niet nagevraagd toendertijd.
    Maar kan me voorstellen dat het iets te maken had met de kas spekken.
    Als iedereen slaagt, worden er geen herkansingen "gekocht".

14. Edr89

Edr89 Bekend lid

Jun 20, 2016
    678
    1,073
    93
    Niet enkel jouw mening hoor, velen delen jouw mening :)

Roosje35 and Biny like this.
  15. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dat lijkt me een geautomatiseerd proces

16. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Nou ja mening, we hebben het over feitelijke cijfers waar jij aan twijfelt. Ik kan dat niet staven met cijfers, zie zelfs dat mijn gemeente helemaal geen gekke dingen doet qua besmettingen.
    Jouw beweringen daar kan ik daarom niks mee. We hebben het niet over meningen, we hebben het over cijfers.
    Dat er hier op school momenteel geen besmettingen zijn is geen mening, dat deze er bij een collega wel zijn evenmin, over de aanpak van beleid kan je een mening hebben.
    Je mag een mening hebben over de QR-code, prima. Maar zeggen dat er gegoocheld wordt met cijfers daar heb je wel onderbouwing bij nodig. Een mening erover is geen onderbouwing.

Juul75, Fuddey and Rosao like this.
  17. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ohja hoor.. ik heb altijd al m'n twijfels en die zijn een paar maanden terug alleen maar versterkt. Mijn zusje was verkouden, liet zich testen geen corona. 2 dagen later nog verkouden ze dacht laat ik me nog een x testen. Positief. Toen kreeg ze ook haar twijfels waarom de 1 negatief en de ander positief. Dag later weer laten testen negatief. Snap jij hem? Ik niet! Als dat bij meerdere mensen gebeurt lopen er genoeg mensen rond die een negatieve test hadden, maar misschien 2 dagen later wel positief testen om vervolgens een dag later weer negatief te testen. Ik heb bij alles m'n vraagtekens..

Biny and Edr89 like this.
  18. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ze zegt het vermoeden te hebben, niet dat het zo is ;)!

Biny likes this.
  19. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Maar geloof je ook dat er een onschuldige uitleg kan zijn?

Het valt me op in dit topic dat incidenten worden aangegrepen voor grootschalige complot theorieën. Stel dat zo'n test in 1% van de gevallen fout gaat door onzorgvuldig testen (te weinig slijm) of door andere redenen, dan gaan zo'n 600 testen per dag fout momenteel (er zijn gisteren zo'n 60000 mensen getest). Zelfs als het maar in 0,25% van de gevallen fout gaat, dan heb je het alsnog over 150 foute testen per dag.

nizzie86, Juul75 and Zxcvb like this.
  20. Edr89

Edr89 Bekend lid

Jun 20, 2016
    678
    1,073
    93
    Misschien het kijken wel waard dan. Want dit is gewoon een betoog waar werkelijk niets aan geknipt en geplakt is. Dus beetje vreemd om het gelijk af te doen als onbetrouwbare bron.

Het is in elk geval grotendeels exact hoe ik erover denk.

Ally2020 and Biny like this.

Share This Page