Hallo Dames, Naar aanleiding van mijn vorige topic. Ben ik hier wel benieuwd naar eigenlijk!! Gewoon jou mening of standpunt en niet hatelijk naar elkaar zijn (tweedeling is er al helaas). Want iedereen mag zijn eigen mening hebben. Je mag er wat van vinden, maar dat hoeft natuurlijk niet op een hatelijke manier worden geuit! Laten we aardig en lief zijn tegen elkaar ookal hebben we een totaal verschillende mening. Als je dat niet kan, kan je beter niet reageren vind ik! Wij nemen geen vaccinatie, omdat we het nog niet vertrouwen. In onze omgeving zijn gezonde mensen na de vaccinatie ineens ziek geworden en sommige ernstig ziek. (1 paar dagen na vaccinatie verlamd geraakt, 3 met bloedstolsels, 1 kan niet meer goed zien met één oog, 2 hebben spontane oorsuizen gekregen, 2 kort na vaccinatie overleden zelfs) We denken soms ook door bepaalde dingen dat er weleens iets achter kan zitten. Vooral als je naar alle percentages gaat kijken ed. En de onlogische maatregelen ed. Klopt voor geen meter vinden wij! Ik geloof zeker dat er een corona virus is. Het is er namelijk altijd al geweest en zal altijd blijven mijn bron voor deze aanname is dr. Wolfgang Wodarg.
Wij nemen het vaccin niet omdat we een infectie doorgemaakt hebben. Er steeds meer wetenschappers zeggen dat dit een prima bescherming geeft. Ik het niet kan verenigen met mijn geloof om vooruit te grijpen voor iets wat je misschien kan krijgen (ik prima doorstaan heb) en ook nog een risico's op bijwerkingen geeft. Er steeds meer wetenschappers tegen het beleid op staan en ik geen vertrouwen in de regering heb.
Ik ben gevaccineerd, heb getwijfeld omdat ik Covid had doorgemaakt. Vanuit mijn werk (ziekenhuis) werden er webinair's gegeven, gewoon informatief, deze info icm de hoeveelheid artsen etc wat direct in de rij stond om het vaccin te nemen heeft mij doen besluiten het wel te doen. Als zoveel geleerde mensen het doen, ik er gewoon geen verstand van heb, heb ik er op die manier vertrouwen in.
Wel gevaccineerd, omdat ik alle vertrouwen in het vaccin en de rijksoverheid heb en geen reden kon bedenken waarom ik het niet zou doen.
Ik heb hem wel genomen omdat ik mijn huisarts advies heb gevraagd, hij adviseerde het wel te doen, en ik vertrouwen heb in zijn kennis (in de wetenschap in het algemeen) ik wil niet geloven dat we nu allemaal een vaccinatie krijgen die uiteindelijk slecht of gevaarlijk voor ons is. Ik ben zelf overigens niet bang Corona te krijgen of er ernstig ziek van te worden dus heb het ook gedaan om mensen om me heen te beschermen.
Heel simpel eigenlijk. Wij zijn gevaccineerd om onszelf maar met name kwetsbaren in de omgeving te beschermen. En daarnaast bij te dragen aan het openen en open houden van de maatschappij. Ik ben jong, gezond en absoluut niet kwetsbaar maar zie het als mijn maatschappelijke verantwoordelijkheid. Daarnaast heb ik zelf ook weinig zin om ziek te worden of in long Covid etc.
Ik heb 1 jaar geleden corona gehad en heb me laten vaccineren (2 prikken) zodat de kans dat ik weer besmet raak en weer anderen kan besmetten nog kleiner word. Heb ook alle vertrouwen in het vaccin.
Ik ben wel gevaccineerd, ik geloof ik de wetenschap en een coronainfectie zou voor mij ook niet goed zijn (ik heb iets aan mijn hart en astma) Wel lang getwijfeld, maar nadat de hartstichting met een positief advies kwam heb ik het laten vaccineren. Dochter en man zijn ook gevaccineerd
Ik heb me laten vaccineren omdat ik, ondanks antistoffen, onderdeel wil uitmaken van een mogelijke oplossing voor dit wereldwijde probleem. Op kleinere schaal, omdat ik mijn mantelzorgtaken heel belangrijk vind en dit wil kunnen blijven doen en hierbij het risico voor mijn grootouders zo klein mogelijk wilde maken. Daarnaast werk ik in het onderwijs en hoop ik dat ik door het vaccin een kleiner risico vorm voor eventuele brandhaarden op school en het onderwijs daardoor zo veel mogelijk doorgang kan vinden.
Als ik heel eerlijk ben ik gevaccineerd om dat ik er vertrouwen in heb dat dit de beste manier is om beschermd te zijn tegen corona.. Maar ook omdat ik niet wil testen voor vakantie, toegang etc.. Heb er geen spijt van en voel me ook niet gedwongen om het te doen..
Ik heb niet gevaccineerd omdat ik al 2,5 jaar in een kinderwenstraject zit en ik dat op zichzelf al lang genoeg vind duren. Ik kan het er niet bij hebben dat mijn eisprong uitblijft of mijn cyclus verandert. Daarnaast kan ik ook heel slecht tegen de dwang, waarvan gezegd wordt dat die er niet is, maar wat blijkt dat ie er wel degelijk wél is.
Ik ben niet gevaccineerd omdat ik te veel twijfel aan de (lange termijn) gevolgen, omdat ik denk dat de kans dat ik ernstig ziek wordt van corona heel erg klein is. En de reden: je doet het voor een ander doet mij helemaal niks meer in deze situatie, (op andere gebieden doe ik genoeg voor anderen) omdat de focus veel te lang op lichamelijk zwakke gelegen heeft en andere groepen mensen ( kinderen, psychisch zwakke) compleet vergeten zijn. De oudste wordt niet gevaccineerd omdat ze het ten eerste niet wil, en ten tweede haar lichaam genoeg afziet. Het risico op menstruatieproblemen voor een meisje dat nog echt in de puberteit moet komen vind ik veel te groot. De jongste wordt (als het zover komt) niet gevaccineerd omdat ik dat gewoonweg belachelijk vind.
Dit. En ik heb vertrouwen in de medische wetenschap. Een wetenschapper in de familie die het heel helder, duidelijk en goed allemaal uitleggen. En een vriendin die op de SEH werkt die mensen binnen ziet komen waar je niet vrolijk van wordt. Ik zie geen redenen om het niet te doen.
Ik ben gevaccineerd omdat de verloskundige het aanraadde ivm de zwangerschap. Anders had ik het nu waarschijnlijk ook nog niet gedaan. Was sowieso erg afwachtend erin en begrijp mensen die het niet willen maar al te goed. Ben het ook absoluut niet eens met het beleid vanuit de overheid, maar ben ook niet iemand die er met iedereen over in discussie wil gaan. Ben de tweedeling en discussies echt spuug- en spuugzat. Ik maak voor mezelf echt geen onderscheid tussen wel of niet gevaccineerd, het kan me echt geen ene reet schelen. Focus me liever op belangrijke zaken.
Ik heb de eerste maanden nog erg getwijfeld. Omdat ik relatief jong ben en verder gezond was ik laat aan de beurt. Mijn omgeving werd 1 voor 1 geprikt en niemand had gekke bijwerkingen. Daarnaast is in mijn (niet directe) omgeving iemand overleden door een besmetting via zijn kind. Als dit mij zou overkomen zou ik daar toch echt nog wel heel lang slapeloze nachten van hebben. Ik wilde de kans zo klein mogelijk maken dat ik kwetsbaren in mijn omgeving besmet. En daarnaast heb ik in mijn leven al genoeg ongezonde keuzes gemaakt mbt tot mijn lijf, als het vaccin dan toch troep zou blijken kon dat er ook nog wel bij dacht ik.
Overigens helpt de tweedeling die de overheid nu veroorzaakt zeker niet om er nog eens over na te denken. Op het moment dat een groep mensen deze situatie vergelijkt met ernstige gebeurtenissen uit het verleden dan neemt de premier daar openlijk afstand van. En wat mij betreft terecht hoor, goed dat hij dat doet. Al zijn het opmerkingen van onbekende boze mensen die op zich weinig waarde hebben. Maar als een vooraanstaand iemand in het bestrijden van deze pandemie, Ab Osterhaus op nationale tv zegt dat hij het stiekem jammer vindt dat je het niet kunt maken om ongevaccineerden af te voeren naar een eiland dan hoor je hem daar niet over. Als de premier wil dat meer mensen nadenken over vaccineren en hij wil zoals hij zegt geen tweedeling dan hoor je van zulke opmerkingen ook afstand te nemen en zelfs nog toe te zeggen dat Osterhaus geen rol meer gaat spelen in advisering. Dan ben je een premier voor alle mensen.
Ik ben gevaccineerd omdat het in ons gezin geen optie is als ik (of mijn man) echt erg ziek worden en een lang herstel nodig hebben. We hebben kinderen met autisme en reguleringsproblematiek. Ze reguleren zich via mij. Als ik een dag niet fit ben, heeft dat een week lang gevolgen hier in huis... overigens ben ik het wel eens met het plaatje van ts: vind het erg jammer dat we niet op deze manier ook honger en vervuiling aanpakken. Daar gaan en gingen veel meer mensen aan dood. Maar ja door Corona wordt de economie geraakt. En dan grijpen ze sneller in
Ik ben gevaccineerd omdat ik geen uitbraak in mn praktijk wil en wijzende vingertjes naar de alternatieve zorg. Dat zou voor de hele beroepsgroep schadelijk zijn.
In het kort: Ik ben wel gevaccineerd omdat ik denk dat de nadelen van het ziek worden groter zijn dan de bijwerkingen van de prik. Voor gezin/omgeving vooral. Onze kinderen worden niet gevaccineerd omdat ik denk dat het risico op de (langdurige) nadelen van ziek worden voor hen kleiner zijn dan de mogelijk( langetermijn) bijwerkingen van de prik (in puberteit, groei). Dit is met de kennis van nu.