Tot wanneer op vakantie zwanger

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Chechi, 6 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chechi

Chechi Niet meer actief

#1 Chechi, 6 jul 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2021
    Dag allemaal,

Momenteel ben ik 31 weken zwanger en ik ga met 34 weken met verlof… al die tijd hebben we wel weekendjes weg gedaan bijv naar Roompot maar mijn wens is om echt nog op vakantie te gaan voordat de baby er is. Door Corona is dat elke keer niet gelukt. De enige mogelijkheid zou zijn als ik 34 weken zwanger ben….. dat vind ik ergens enorm spannend. Wat als ik moet bevallen? Bij mijn zoontje ben ik met 39+4 bevallen.

Ps. Ik heb het over vakantie naar het buitenland. Nederland voelt voor mij niet als vakantie.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen / meningen. Tot wanneer zouden jullie op vakantie gaan overwegen en waarom?

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hangt er volledig vanaf waar je naartoe gaat en hoe lang.

1 of 2 weken in Nederland zou ik wel doen. Buitenland niet meer. Vliegen allang niet meer met die termijn

en denk dat je niet al te veel meer moet willen qua activiteiten. Maar dat is ook wel per persoon verschillend

Zuul, Vero0504 en Chechi vinden dit leuk.
  3. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik zou wel echt naar het buitenland willen. Nederland zijn we dus al een paar keer weg geweest en dat voelt voor mij niet als vakantie..

Ik hoef niks te ondernemen, rustig aan is helemaal prima.

4. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik heb het overwogen maar niet gedaan. Vliegen vond ik te spannend. Ik las dat het weg gaan vanuit Nederland geen probleem is maar dat de terugvlucht problemen kan opleveren. Landen die je niet meer aan boord willen laten gaan ondanks je verklaring. Sta je dan hoog zwanger. Met de auto ver rijden met de buik en 100 plaspauzes vond ik ook niet fijn. Je zou wel voor een buurland kunnen gaan? Dan ben je zo terug in nl is het moet?

Wij zijn uiteindelijk naar zuid Limburg geweest en dat beviel heel goed!

Chechi vindt dit leuk.
  5. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Hoi
    Niet alle vliegmaatschappijen zullen je na 34-36 weken nog meenemen ivm risico op een vliegtuigbevalling.;)

Dan eerder een autovakantie...maar of dat nog lekker zit, hangt helemaal van je conditie af.

Chechi vindt dit leuk.
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wil je vliegen of met de auto?
    Ik zou in ieder geval naar een land willen waar de (premature) zorg goed geregeld is. En uiteraard even overleggen met je vk/gyn of het een goed idee is natuurlijk.
    Verder had ik het ook nog wel aangedurfd op deze termijn denk ik. Ik ben met mijn 4e met 28-31 weken op vliegvakantie geweest. Dat was prima te doen, maar ik had lichamelijk weinig kwaaltjes in de zwangerschap en kon nog prima een uurtje of 2 wandelen zeg maar. Dus het hangt er ook wel vanaf hoe je je voelt natuurlijk.

oh ik lees vanaf 34 weken, dan zou ik niet meer het risico nemen met een vliegvakantie (ivm de terugvlucht die dan met 35-36 weken zou zijn)

Chechi vindt dit leuk.
  7. Chechi

Chechi Niet meer actief

Hmm dat klinkt niet best nee! Zag dat veel maatschappijen tot 36 weken laten vliegen, maar als dat in het buitenland anders werkt. Goed om rekening mee te houden..

Buurland zat ik ook aan te denken!

8. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik ben met 34 weken nog naar noord-Frankrijk geweest (auto). Nooit meer! Haha. Kreeg toen zoveel lichamelijke ongemakken dat we zelfs ook eerder naar huis zijn gegaan. Het is maar net hoe je, jezelf voelt. De ene zwangere is de andere niet.
    Persoonlijk zou ik zelf niet meer gaan vliegen. Zou geen enkel risico willen nemen dat ik in een buitenlands ziekenhuis zou moeten bevallen. Det lijkt me echt horror. Zou dan niet ontspannen zijn tijdens de vakantie.

Spectre en Chechi vinden dit leuk.
  9. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik voel mij an sich prima en auto rijden vormt vooralsnog geen probleem. Ben benieuwd hoe het over 3 weken is dan piep ik wellicht anders haha.

10. Chechi

Chechi Niet meer actief

Haha dit is nog eens een concrete ervaring! Dankjewel. Het is ook zo lastig inschatten hoe ik mij tegen die tijd voel en wat voor een impact het heeft..

Ergens ben ik heel naïef en denk ik: hoe groot is die kans dat ik vroegtijdig beval. Zul je net zien haha.

Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    #11 Do1981, 6 jul 2021
    Laatst bewerkt: 6 jul 2021
    In het buitenland in ziekenhuis liggen is ook gedoe, met mrsa bacterie etc. Als je dan in nl ook nog in ziekenhuis moet liggen dan moet je hier in quarantaine in ziekenhuis

En stel dat je moet bevallen in buitenland, dat zit je man daar met de kinderen. Lig je straks in je eentje te bevallen of met al je kinderen erbij.

Ik zou dat risico niet nemen.
    Zou sowieso überhaupt niet gaan vliegen zwanger ivm de risico’s (straling/ trombose). Nog los van termijn en risico dat je niet meer mee terug mag

zou lekker weekje in Nederland gaan, iets wat nog aan te rijden is voor familie/etc als het onverhoopt zo ver is

Edit: en de kans is natuurlijk het grootste dat je pas paar weken daarna gaat bevallen, dus dat je het achteraf prima had kunnen doen. Maar ja ‘stel dat je wel eerder gaat bevallen’ ?

Zuul en Chechi vinden dit leuk.
  12. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    Ik ben toen ik zwanger was van de 2e nog met ruim 29 weken naar Spanje gevlogen en met ruim 31 weken weer terug. Dat ging nog prima. Volgens mij mag je bij KLM tot 36 weken vliegen....maar of het slim is is een 2e:rolleyes:

Chechi vindt dit leuk.
  13. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ja officieel mag het inderdaad tot 36 weken. Maar na een beetje Google las ik meerdere verhalen van vrouwen die als of geweigerd werden. Ik ben dus wel op vakantie geweest in nl em vond dat zelfs nog best pittig. Toch het comfort van huis niet (goede stoel en bed) en daarom vele last van kwaaltjes. Zou als je gaat daar ook goed naar kijken. Of er echt een goed bed etc is.

Chechi vindt dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Met 31 weken was ik in Portugal en met ruim 38 weken nog een weekend weg naar een Landal park ;) Mocht de bevalling beginnen dan ben je zo in een ziekenhuis. Ik zou het met 34 weken zeker nog wel aandurven :thumup:

Chechi vindt dit leuk.
  15. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    In de huidige situatie rondom Corona? Nee. Mij al teveel onzekerheid wanneer je in top conditie bent, laat staan zwanger. Maar dat is dus echt voor iedereen anders!

Sado, Spectre en Chechi vinden dit leuk.
  16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Het lijkt me lastig: vliegen maar tot 36wk en met de auto lang zitten met die buik/bekken lijkt me ook geen pretje.

Maar als je gaat, check goed je reisverzekering dat je wel goede zorg krijgt als er iets gebeurt qua bevallen.

Chechi vindt dit leuk.
  17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    ik zou met de auto gaan. Steunkousen aan om dikke voeten/benen te voorkomen met het lange zitten. lekker vaak stoppen om te plassen en ergens naar de Ardennen, Luxemburg of maximaal zuid Duitsland, midden Frankrijk of zo gaan, ik zou tot max 800 km doen. dat kun je ook nog enigszins makkelijk terug reizen als het nodig is. bijv. vanwege corona verzwaringen, of omdat je je gewoon niet fit voelt.

Chechi vindt dit leuk.
  18. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik zou ook met de auto gaan. En dan niet al te ver weg, maar kan me voorstellen dat het buitenland meer als vakantie voelt. Ik vind autorijden nog niet oncomfortabel, maar we hebben ook een fijne ruime auto.
    En zou ook de kans op bevallen in het buitenland niet willen nemen, maar dat is persoonlijk.

Chechi vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ja bij mij is t dan vragen om murphey's law. Als je nou gewoon richting zeeland gaat waan je je van de zomer ook nog wel in Duitsland als ik mn collega's moet geloven. Of een gebied met een vol dialect.

Valkenburg heb je bijv. van alles wat en ook beetje berg gebeuren, voelt al weer heel anders. Uitstapje links/rechts over de grens is dan ook nog prima te overzien.

20. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik moet er zelf niet aan denken. Maar als je je fit genoeg voelt moet het toch kunnen. Ik zou inderdaad wel in een buurland gaan en zorgen dat je ergens bent waar ze goede ziekenhuizen hebben. Voor de zekerheid wat spullen mee en info voor als het toch begint (of je complicaties krijgt). Bv Luxemburg is een heel fijn land met goede voorzieningen. Of Duitsland/noord Frankrijk. Veel verder zou ik niet gaan.

Deel Deze Pagina