QR code nodig voor zwemles?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Magnolia29, Nov 2, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Jouw eigen bericht gaf die interpretatie.

2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,886
    5,835
    113
    Female
    Ik ook, dus dat scheelt Idd als ze het hier ook bij de ingang hadden ingevoerd. Komende week opent er hier een ggd testlocatie, anders had ik er 15 km enkele reis voor moeten fietsen. ( als ik niet gevaccineerd was en die testlocatie er dus niet bij kwam)

Liekje81 likes this.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,462
    8,613
    113
    Female
    Dat is wel heel makkelijk gezegd he? Ik zou daar ook never niet aan meewerken. Het is ook gewoon niet te doen om daar elke keer voor naar een teststraat te rijden. Je moet een afspraak maken, je werkt wellicht en hebt nog meer te doen.

Edr89, Spectre, SAARC and 1 other person like this.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,462
    8,613
    113
    Female
    Wat verdrietig, ik snap je angsten dan wel. Maar heel eerlijk; ik vind de weg gevaarlijker dan het water, in die zin dat ze daar elke dag mee in aanraking komen en water hier amper in de buurt is. Het maakt natuurlijk ook wel uit wat voor kind je hebt, ik heb niet zo van die schooiers die aan de waterkant spelen, dat scheelt voor mij wel in mijn keuze.

SAARC likes this.
  5. Merlino

Merlino Fanatiek lid

Sep 21, 2021
    2,285
    3,965
    113
    Female
    zeker waar, maar weg kun je gelukkig nog oefenen zonder QR. Laten we hopen dat dat in ieder geval zo blijft.

Ik vind het gewoon waardeloos dat de overheid niet zorgt dat je gewoon kunt tvt naast de supermarkt. Zodat de drempel laag is. Of de regels versoepelen zodat essentiële dingen zoals zwemles gewoon kunnen.

Saartje33 likes this.
  6. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Omdat het wel de bedoeling is dat we allemaal een vaccin nemen. Ze gaan het niet makkelijk maken ;)

Typicalme, Biny, Roosje35 and 2 others like this.
  7. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,227
    113
    Precies kinderen zitten niet voor de gezelligheid op zwemles. Gewoon essentieel. En daarnaast zijn er lange wachtlijsten op veel plekken. Ook merkte ik tijdens de lockdown dat het opgebouwde zwemniveau snel weer inzakte.

Je wilt toch niet op je geweten hebben dat je kind iets overkomt? Alleen omdat je er voor kiest niet te vaccineren, niet te testen en niet te zoeken naar een andere oplossing (ander die je kind misschien kan brengen, overleg met het zwembad, afgeven aan de deur etc etc).

Door je kind eraf te halen los je niets op. Je kind leert niet zwemmen, het kost je extra geld en de maatregelen veranderen er verder ook niet door.

8. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

May 24, 2019
    4,681
    10,905
    113
    Female
    Paraveterinar
    Voor de zwemles hoeven wij geen qrcode te laten zien. Wel mondkapjes op en liefst 1.5 meter afstand houden.

Als ik zelf ga zwemmen dan moet ik wel een qrcode laten zien. In de kantine moet het al een poosje, ze hebben daar wel voor de mensen zonder qrcode in de gang tafels en stoelen neer gezet zodat ook die mensen wat kunnen eten en drinken.

littlemunchkin and Bloempjelief like this.
  9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Die regels slaan nergens op en het is k*t, krom enz.
    Maar ze zijn er nu eenmaal. En dan kan je dwars doen door niet te willen testen maar dan ontneem je je kinderen wel hun zwemles, uitje whatever.
    Je hebt nog steeds een keuze als je niet wo
    Il vaccineren. Door te testen.
    Het is toch triest dat een kind niet naar zwemles kan/eraf gehaald wordt omdat mama/papa niet wil testen?
    Ik zou me rot schamen en me doodschuldig voelen naar m'n kind toe als ik niet bij haar hockey wedstrijd kom kijken omdat ik zelf te dwars ben om mij te laten testen. Of bijv omdat ik een mondkapje moet dragen waar ik niet tegen kan/waarvan ik niet in de werking geloof.
    Ik vermijd nu bijv alle winkels omdat ik niet tegen een mondkapje kan. Draag hem zo min mogelijk. Vind het ondingen, dwang, vertrouw er niet op dat ze werken enz.
    Maar als ik daardoor mn kind van zwemles af moet gaan halen , ze niet haar feestje in de bioscoop/mc donalds kan vieren of ik bijv niet bij haar wedstrijd kan kijken dan schuif ik mijn "ding" aan de kant en dan zal ik dat ding dragen. Of testen als het moet. Ook dat testen doe ik alleen in uiterste noodzaak. Maar voor mn kind wel.
    "Sorry, mama komt niet bij je wedstrijd kijken want ik wil niet testen:confused:"
    Sorry je gaat van zwemles af want mama wil niet testen...
    Dat vind ik weer een stap te ver gaan.
    Ik zie het nu aan mn kind, die had helemaal gehoopt dat oma bij haar afzwemmen zou komen kijken. Oma weigert te testen. Dochter is al een paar dagen van de kaart. Als oma ziek was geweest of een andere afspraak had dan had ze het begrepen. Maar nu vraagt ze zich af of oma niet van haar houd omdat oma er geen test voor over heeft om haar af te zien zwemmen:(
    Maar ieder z'n mening. :)

Lizoe, Minoesje, NiVa0230 and 4 others like this.
  10. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Deze ochtend zwemles gehad. Mijn zoon, niet ik....

Ik ben gevaccineerd, maar geen qr.
    Vaccinatieboekje was voldoende en ik mocht naar binnen.
    Mondkapjes hadden ze nog nooit van gehoord....

Wel een duscussie gehad met een vrouw.
    Zij was blij dat de niet-gevaccineerden meer in de zaal zaten, je weet immers maar nooit.
    Dus ik maar weer uitgelegd dat de gevaccineerden ook anderen kunnen besmetten, en dat de niet gevaccineerden vaak zorgvuldiger zijn dan de gevaccineerden die denken dat alles weer kan....

Ze snapte het totaal niet....
    Waarschijnlijk heeft zij haar kant van het verhaal aan haar man verteld en dat ze een pappie heeft ontmoet, ofzo. Haahahaha

SAARC likes this.
  11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,868
    113
    @Damay77: Ik vind afzwemmen echt wat anders dan de wekelijkse competitiewedstrijd. Ik geloof niet dat mijn dochter er wakker van zou liggen als ik daar niets langs de kant zou staan. En bij de training ben ik er ook niet, geen enkele ouder trouwens. Met de jongste moet ik wel mee naar haar sport, daar zou ik ook wekelijks voor testen. Maar dat is wel mijn eigen keuze, die hoeft niemand me op te leggen, ik zou van de vereniging verwachten dat ze het ook regelen voor kinderen waarvan de ouders dat niet willen doen. Zelfde met een zwembad; ophalen en brengen bij de deur is wel het minste. En ja, dat is lastig, maar kinderen die ronddwalen ed (in een dergelijke omgeving mogelijk met allerlei gevolgen) vind ik nog veel ‘lastiger’. En als je kind een teamsport doet en je hebt meerdere kinderen, moet je dan dagelijks langs tvt? Ik snap wel dat mensen dat teveel gevraagd vinden.

Het komt voor mij vooral door de nutteloosheid van deze keuze dat ik het echt bullshit en om te kotsen vind. Ik kan wel wat maatregelen bedenken die naar mijn idee efficiënter zouden zijn (geen kolossale verjaardagen vieren, geen carnaval, geen grote festivals en concerten, enz.), maar ja, gevaccineerd is onschendbaar, lijkt het…

Roanna and tuc like this.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ieder zn mening is het ook niet he?
    Je doodschamen als je dus niet bij een sportwedstrijd komt kijken of naar zwemles. 1 van mijn oppasouders heeft 2 kinderen 2x per week op zwemles. Dat is al een organisatie. Zij werkt 3 dagen in de week. Dan is testen niet eens haalbaar.
    En ook is dat wel zo, elke week tegen je kind zeggen dat je geen zin hebt om te komen vind ik wel wat van. Maar dat vaccineren, testen e.d. gaat wel andere grenzen over. Ik vind het goed als je aan je kinderen kan laten zien dat je die grenzen hebt.

SAARC likes this.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,462
    8,613
    113
    Female
    Tja sorry, maar ik vind de gedachtegang van je dochter schrikbarender dan een ouder die niet wil testen voor zwemles. Hoe komt zij op zulke gedachtes? Dit zou helemaal geen issue moeten zijn en al helemaal niet deze kant op?! Wat moet er van onze kinderen terecht komen als kinderen nu al zulke gedachtes hebben bij iemand die niet wil meedoen aan deze idiote maatschappij? Het klinkt nu als een persoonlijke aanval, maar zo bedoel ik het niet. Ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat dit ook een groot deel met je eigen opvoeding/vatting te maken heeft. Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe praten jullie hier over, en wat vangen de kinderen hier van op?

liset22, SAARC, Roosje35 and 3 others like this.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,542
    113
    Female

"Je wint er verder niks mee door niet mee te werken aan tvt (ze gaan er heus niet mee stoppen omdat weinig mensen zich testen), maar je maakt je kind de dupe."

En zo blijf je steeds hetzelfde herhalen over testen (in andere woorden). Dat blijft ook uitermate vervelend.

SAARC, Loufoque and tuc like this.
  15. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,279
    17,158
    113
    Dacht t niet. We varen al bijna 12 jaar met minimaal 1 kind zonder diploma. En nee, ideaal ks dat niet maar onder de 4 jaar kunnen ze geeneens op zwemles. En ja, ik vind het wel belangrijk dat ze het leren (zonder corona zonder discussie abc halen) maar ik ga niet nu 2x per week me laten testen

16. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,843
    4,103
    113
    Creatief bedacht, maar niet volgens de regels natuurlijk...

17. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,279
    17,158
    113
    Ik vind de weg ook gevaarlijker. Met water gaat het vaker ècht mis maar de kans op een botsing op straat is groter en daarvoor hou ik ze ook niet binnen.

En eerlijk: als ze overboord vallen zonder zwemvest maakt op veel plekken een diploma ook niet meer uit door de stroming(Waal, rijn)

Bloempjelief likes this.
  18. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,279
    17,158
    113
    Het is ook de toon die de muziek maakt.

Bloempjelief, Loufoque and tuc like this.
  19. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,843
    4,103
    113
    Die moeten zich misschien eens gaan inlezen in de regels dan...
    Vaccinatieboekje is in NL niet geldig en mondkapje hoeft niet op plekken waar de QR code geldt, bij het zwembad dus....

20. Merlino

Merlino Fanatiek lid

Sep 21, 2021
    2,285
    3,965
    113
    Female
    Ja. Ik snap het. Daar worden niet-gevaccineerden de hele dag door mee geconfronteerd: testen of niet naar binnen. Maar voor je kind kan je toch wel een uitzondering maken? Test en je kunt ervoor zorgen dat je kind naar zwemles kan. Super naar, tegen je principes…maar zijn je principes dan belangrijker dan het geluk van je kind?

Share This Page