QR code nodig voor zwemles?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Magnolia29, 2 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Vandaag voor het eerst naar het zwemles geweest met de nieuwe regel. Ze vroegen om mijn qrcode. Na het checken mocht ik zonder mondkapje verder (ben wel met naar binnen gegaan, is een smalle gang). Mensen zonder code moeten met mondkapje naar binnen, zij moeten ook als de juf de kinderen opgehaald heeft ook direct weer weg. Met qr code mag je zelf bepalen of je blijft of niet (wij mogen niet bij de les aanwezig zijn, ook voor corona niet)

2. Novi

Novi Niet meer actief

Hier ging het prima. Scannen en door. Hoop van harte dat de zwemles gewoon door mag gaan, met of zonder qr code. School en zwemles vind ik momenteel het belangrijkste.

smax, bosi333 en joyce29 vinden dit leuk.
  3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Belachelijk!

4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Ik ben d’r ook bang voor. Dochter is met haar 5de verjaardag begonnen, is nu 7. Door alle lockdowns enorm vertraagd. Nu eindelijk in het laatste bad, als ze kan doorzwemmen dan kan ze denk ik begin januari afzwemmen. Maar ja dat zal wel maart/april/mei gaan wordeno_O

5. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Jeetje :(

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Is echt van de zotte!

7. maliro

maliro Niet meer actief

Alles voor de volksgezondheid:|

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, die zal er enorm op vooruit gaan met natte kinderen buiten zetten...

maliro vindt dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier bij het zwembad wordt meteen bij de ingang gecheckt, qr-code en id-bewijs. Zonder kom je niet binnen. Voor kinderen met ouders zonder qr-code is wel iets geregeld, die worden vanaf de ingang begeleid naar het zwembad en na de les weer terug, de vraag is dan ze iets eenvoudigs aan te trekken zodat ze zichzelf kunnen omkleden. Niemand wordt nat buiten gezet.

Saartje33 vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Gemeente heeft deze regel met onmiddellijke ingang weer ingetrokken.

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Misschien begrijp ik het niet, maar als je je kind moet ophalen en geen qr code hebt dan weet je toch dat je niet naar binnen mag? Dan ga je of niet, of je haalt een test voor toegang, zodat je binnen je kind mag ophalen.
    Ik zou dan even van te voren hebben gecommuniceerd hoe dit opgelost wordt.
    Ik vind de situatie ook niet ok hoor, maar er is toch duidelijk gecommuniceerd dat je niet naar binnen mag?

12. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Mogelijk 2G over drie weken…arme kindjes die dan van zwemles af moeten, die zijn de dupe in dit verhaal…

Spectre, Saartje33 en Typicalme vinden dit leuk.
  13. maliro

maliro Niet meer actief

Nee. Er is gecommuniceerd dat je mee mag de kleedkamer in. Via mail. Dat beleid hebben ze gewijzigd maar niet door gemaild

SAARC vindt dit leuk.
  14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dat lijkt dan idd helemaal nergens op en zou mij ook woest maken!

SAARC vindt dit leuk.
  15. maliro

maliro Niet meer actief

Ja en dan zeker als je naar deze specifieke doelgroep kijkt (autisten, verstandelijk gehandicapte kinderen). Die kan je niet zo voor het blok gooien. De therapeut is er inmiddels mee bezig.

Spectre, Sylver en SAARC vinden dit leuk.
  16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hopelijk komt er een goede oplossing, wij hebben zelf een autistische dochter dus ik weet hoe dat kan aankomen. Schandalig dat dit niet netjes op tijd gecommuniceerd is.

maliro vindt dit leuk.
  17. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Inmiddels heeft de gemeente hier het zwembad gezegd dat ze geen uitzondering mogen maken voor de kleedhokjes en dus alleen nog met qrcode naar binnen mag.

18. ZeroZero

ZeroZero Niet meer actief

Ik kwam op Facebook een hulpgroep tegen van ouders om elkaar te helpen met zwemles. 137 leden, hopelijk vraag en aanbod een beetje in evenwicht....
    Geen idee hoe het in dat zwembad geregeld is hoor, heel veel zwemleskinderen worden daar blootgesteld aan heksen van juffen dus mijn kind heeft ergens anders gelest. Zwemles was destijds tegelijk met wedstrijdzwemmen van mijn oudste, ik heb daar teveel gezien wat mij niet beviel....
    Masr goed, voor de kinderen hoop ik dat ze nu geholpen worden.

19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier moet je in het gebouw je QR code laten zien en dan mag je naar binnen. Zonder mondkapje en om te kijken. Een enkele ouder draagt een mondkapje en ik heb al gezien dat de meeste ouders hier blijkbaar gevaccineerd zijn aangezien het er hier niet rustiger op is geworden. En in een nog minder geval 1x een moeder uit haar plaat horen gaan over nazi's en noem maar op maar verder is het gemoedelijk. Men weet dat het zwembad er ook niks aan kan doen, als die zich niet aan de regels houden worden ze gesloten en dan heeft niemand iets.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier nu een mail gekregen dat de regels veranderd zijn. Er mogen geen ouders meer kijken bij de kijklessen en diploma zwemmen. Dus rond het bad. ze weten nog niet hoe diploma zwemmen gaat.
    Wel apart, iedereen mag wel in de kantine zitten. Dus wel hutje mutje op elkaar zitten in de kantine maar niet met 20 man verspreid langs het bad en de tribune boven het bado_O

Deel Deze Pagina