mag het hutje mutje? Want in de kantine moeten er wel vaste zit plaatsen zijn en als de stoelen op zijn.... Dus het is maar net hoeveel ruimte ze daarin bieden. En wel met qr code. Dus ook weer niet zomaar iedereen neem ik aan? Wel getest, genezen of gevaccineerd? Maar inderdaad. Erg balen, zeker als je kind net af mag zwemmen.
Met een vaccinatiegraad van meer dan 80% kan ik me niet voorstellen dat er niks geregeld kan worden. Ik heb geen kind op zwemles. Maar zou er geen probleem mee hebben een extra kind uit hetzelfde groepje te helpen aankleden.
Hier was het vandaag nog als vorige week: allemaal met mondkapje op bij de hokjes en qr alleen gecheckt in het horeca gedeelte waar je ook meteen het bad kunt zien.
Nee waarschijnlijk niet, stoeltjes mogen dan ook niet verplaatst en max aantal stoeltjes per tafel. Zo gaat het in veel horeca nu tenminste.
Dit is toch te achterlijk voor woorden. Wel in een restaurant mogen zitten, theater en weet ik veel wat. Maar niet bij het afzwemmen van je kind mogen kijken. Vandaag moet de mijne afzwemmen. Ik mocht bij A ook al niet kijken en vandaag is B. Ik heb nog niks gehoord van de zwemschool. Maar het zou echt achterlijk zijn als ik niet zou mogen kijken. Terwijl er tal van binnenruimtes gewoon mogelijk is om nog steeds bij elkaar te komen.
Ik lees net dat als je een kind met een beperking moet helpen/ begeleiden of moet mee zwemmen je geen qr code hoeft te laten zien.
Ook mensen die als vrijwilliger taken uitvoeren in het zwembad hoeven geen qr code te laten zien. Ik zou zeggen iedereen die niet is gevaccineerd helpt mee om te controleren op de qr check kunnen ze daarna mee naar zwemles. Twee vliegen in één klap
In ons zwembad moet iedereen de code laten zien. Ze werken verder niet met vrijwilligers maar alleen met professionele opgeleide medewerkers (die ook de code moeten hebben). Diploma zwemmen mogen 2 personen (wellicht gaat dit 1 persoon worden) bij aanwezig zijn. Absoluut geen andere kinderen. Met een kapje op en met de qr code. Kinderen moeten zich vooraf thuis omkleden en ze hebben een aparte ingang en uitgang (de nooddeur). Dus geen drukte. Het lijkt mij niet dat ouders problemen hebben met testen voor iets als afzwemmen. Ik heb nog van niemand gehoord dat hij zijn kind eraf gehaald heeft. Wellicht zoeken sommige mensen andere oplossingen (kind laten brengen door een familielid of andere ouder ofzo). Zitten nog precies dezelfde kinderen in de groepen.
Jammer joh Ik heb al verschillende mensen gehoord die dit bij zaalcompetitie van hockey willen doen, bij turnen, ballet, etc
Een keer testen voor afzwemmen is natuurlijk ook wat anders dan wekelijks testen voor zwemles. Bij ons zijn er toch behoorlijk wat moeders ongevaccineerd, geen van hen laat zich testen voor zwemles. Gelukkig wordt het wel opgelost, onderling of in de familie.
Hoe weet je eigenlijk dat ze die moeten tonen @Amberxx? Ik zou nl denken dat een werkgever - die dit tegen de regels in doet, want naar vaccinatiestatus en QR code vragen is bij wet niet toegestaan - het niet aan de grote klok hangt.