QR code nodig voor zwemles?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Magnolia29, 2 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier mogen we vanaf morgen wel allemaal, na het tonen van de QR code, in de kleedkamers gepropt worden om daar je kind om te kleden. Dan moeten we naar buiten en 5 min voordat de zwemles afgelopen is mag iedereen weer naar binnen gepropt worden om bij de douches te dringen om zijn of haar kind op te halen.
    Corona slaat de kleedkamers over en hangt dus alleen in het grote zwembad.
    Echt schiet mij maar lek hoor met die belachelijk scheve regeltjes.

NiekeKris, Spectre, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar dat was toch eerst ook - alleen daar bovenop zat je nog dicht bij elkaar 45 minuten te kijken naar het zwemmen van je kind. En dat is nu niet meer. De duur van het contact met anderen is -als het goed is - een stuk verkort nu.

3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Bij ons dus niet. Wij zwemmen in een zwembad waarvan in de zomer het dak eraf gaat. Het is een enorm grote en ruime hal waar men makkelijk kan ventileren en afstand houden. Maar het is beter om hutje mutje op elkaar te staan in de kleedkamers blijkbaar.
    Daarbij kom je sowieso alleen binnen nu met een QR code. En aangezien dat ding blijkbaar heilig is maakt dit het des te schever.

nelta en SAARC vinden dit leuk.
  4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Tja er mag wel meer niet. Wil niet zeggen dat het niet gebeurd natuurlijk. Zelfs op het nieuws was laatst al een groot bedrijf waar dit speelde en gewoon gevraagd werd. Daarbij is al diverse malen aangekondigd dat er beleid in de maak is om dit mogelijk te maken.

Ik weet natuurlijk niet of ze ook daadwerkelijk gecontroleerd hebben. Of alleen gevraagd.

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    En in mijn omgeving doet echt niemand geheimzinnig over zijn vaccinatie. Het is toch een onderwerp waar over gesproken wordt (ook op het werk). Ik zie dat totaal niet als een geheim en bespreek dat gewoon met collega's en de leidinggevende weet het ook. Tijdje terug bijvoorbeeld ivm een bijeenkomst op een locatie waar de code verplicht was. Dan weten mensen echt wel hoe het zit. En ongevaccineerden benaderen dan vaak zelf de leidinggevende wel.

En dan is een zwemschool vaak een kleine organisatie met niet al te veel medewerkers. Dus waarom zou men daar ook niet van zoiets op de hoogte zijn? Geen reden voor geheimzinnigheid wat mij betreft. Natuurlijk zou iemand kunnen liegen. Dat is nog wel een optie.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.010
    14.675
    113
    Vrouw
    Vandaag opnieuw een mail van het zwembad.

Je komt zonder QR code het zwembad niet in. (Dat was al bekend) Met QR code kun je je kind, via een looproute, bij het zwembad brengen. Daar uitkleden en dan alle ouders weer naar buiten. (Dit is nu weer opnieuw ingevoerd) Wachten in het horeca gedeelte kan bij ons niet, omdat dat maar erg klein is en de looproute er dwars doorheen gaat.

Zoon zal het wel jammer vinden dat we niet meer mogen kijken:(
    En ik mag dus drie kwartier gaan blauwbekkeno_O

7. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Misschien je hardloopschoenen aan doen en een rondje hardlopen? Of wandelen als je niet van hardlopen houdt?

En dan gewoon heel hard hopen dat het niet gaat sneeuwen en regenen?

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.010
    14.675
    113
    Vrouw
    Nee, hardlopen is niet mijn ding. Een rondje lopen is op zich een prima idee. In het voorjaar mochten we ook niet blijven kijken, toen ging mijn man meestal mee. Hij ging dan idd ook maar een rondje lopen. Maar we gaan nu natuurlijk wel een andere tijd in. Nu maar hopen op in ieder geval droog weer. En anders een thermoskan thee mee en een boek voor in de auto:D

9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Sinds deze week nu alleen nog maar toegang met qr-code. Wat een hartverscheurende situatie. Kinderen die binnen zitten te huilen om dat hun ouders niet naar binnen mogen. Ze worden gewoon aan hun lot over gelaten. Wij als ouders probeerde ze natuurlijk te helpen. Maar ze waren zo intens verdrietig dat hun ouders buiten moesten blijven. Echt vreselijk.

10. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Bij onze zwemschool is iedereen welkom dus ook zonder de QR code.

Het buiten wachten als de les begint moet wel al een tijdje.

In de zomer prima nu idd niet al te prettig meer.

Ayla7000 vindt dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Vervelend! Het zwembad zit hier in de straat, dat is wel echt een voordeel!

Ang1987 vindt dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.010
    14.675
    113
    Vrouw
    Ah ik ben jaloers:p
    Ik moet er ongeveer 20 minuten voor rijden. Dus even terug naar huis gaat niet

Bloempjelief vindt dit leuk.
  13. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hier vandaag een bericht gehad dat ook de mensen zonder QR niet meer mogen kijken, alleen wel omkleden..
    Nu dus alleen gaat testen voor het omkleden en afdrogen..

14. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    :(:(:(

15. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Net een mail gehad, zonder qr code mocht je je kind wel omkleden, maar het mag niet meer van de gemeente..

Zie geen andere oplossing dan stoppen… kan wel janken

16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Echt vreselijk... :cry: Is er geen andere oplossing mogelijk? Een andere ouder vragen, grootouders, op een andere dag/tijd wanneer er wel iemand gaat die je kent met een code?

Ik neem bijv. mijn dochter en nichtje mee en inmiddels nog 2 andere jongetjes waarvan moeder geen code heeft. Het is afschuwelijk en absoluut niet ideaal, maar zo kunnen de kinderen in ieder geval naar zwemles.

17. Neilia

Neilia Niet meer actief

Huh naja zeg!
    Hier is het kleding zwemmen voorlopig stop gezet omdat ouders helemaal niet meer in de zwemruimte mogen komen.
    Er zijn speciale datums waar op ze wel kleding aan moeten en dan worden ze geholpen door de zwemjuf/meester met het uittrekken van de kleding.
    We mogen nog wel meekijken vanuit de serre.

18. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Balen zeg :(, kun je niet testen tot ze diploma hebben? Of duurt dat nog heel lang?

19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ze zwemmen beide op andere dagen en zijn in juni begonnen dus duurt nog wel even. Maar eens laten bezinken en dan kijken. Als 2g er komt houdt testen ook op

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    jammer en onnodig o_O... genoeg baden waar kinderen het altijd zelfstandig moeten doen- met de juf/meester voor als het écht niet lukt...

Juul75, Saartje33, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina