QR code nodig voor zwemles?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Magnolia29, 2 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Balen zeg, ze zitten er dan net midden in. Dikke kans dat ze weer 5 stappen achteruit gaan als ze een tijd niet zwemmen. Misschien vragen of ze op dezelfde dag kunnen? Zodat je maar 1 keer hoeft te testen? Of om en om met de een en de ander en dan een familielid vragen oid?

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb nog nooit een kind uitgekleed qua natte kleren. Ze doen altijd de eerste 10-15 minuten met kleren,moeten dan uitkleden en zwemmen dan verder. Zo gaat het ook bij het afzwemmen.

evaleana, Axia, amdaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Ik test nu ook elke x wanneer ze moet zwemmen.
    Vervelend maar voor zwemles heb ik het er wel voor over. Ti’s niet anders helaas

Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113

Hier precies hetzelfde. Ze gaan met zwemkleding (en bikini/zwembroek) aan naar de zwemles. En trekken die zelfstandig uit. Daarna gaat de les gewoon verder. Eventueel met hulp van de juf. Maar hier zijn daar echt geen ouders voor nodig (ook niet voor corona).

Veel ouders zijn hier trouwens niet eens bij de zwemles. Die gaan tussendoor boodschappen doen. Of moeten heen en weer racen om een ander kind van of naar sport te brengen. Je kunt hier niet eens alle lessen zien.

Een beetje zelfredzaamheid lijkt mij prima. Moet op school ook met omkleden.

Axia, olleke, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Zou zwemles straks ook
    Onder de 2g vallen? Is daar al wat over bekend?

6. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Nee, sporten niet volgens mij. Tenzij ze ouders bij zwembaden beschouwen als publiek.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja idd. En daarbij, dochter zwemt voor C, die moet elke les met kleding.

femkes vindt dit leuk.
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Dat doen de kinderen hier altijd gewoon zelf hoor. Kledingzwemmen is elke week, kijkles eens in de zes weken. Ook hier geldt: ze kunnen het best als jij er niet bij bent.

Amberxx en femkes vinden dit leuk.
  9. Neilia

Neilia Niet meer actief

hier moeten de ouders mee om te helpen.
    Het eerste kwartier zwemmen ze met kleding aan en dan helpen de ouders met uitkleden.
    Daarna gaan de ouders weg.
    Ik heb het ook niet bedacht :p

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Haha nou geef t door aan t zwembad dan

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Kwamen de ouders dan voorheen natte kleren uittrekken?

Hier deden de kinderen dat altijd zelf (5 jaar geleden afgezwommen), het gaat echt prima.
    Kleren uit, in een plastic zak, aan de kant leggen en door.
    Tijdens diplomazwemmen moest dit binnen een paar minuten en dat lukte ook iedereen.

Kan de zwemschool het niet zo proberen ipv lessen stopzetten?

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

ja die trokken de kleding uit en namen het gelijk mee.
    Geen idee of dat kan, mijn dochter zit in badje 3 dus bij haar is het nog niet nodig.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Natuurlijk "kan" dat (wordt op de meeste plekken door de kinderen gedaan), ze moeten het gewoon zo doen ipv lessen stopzetten.

Hier mochten ouders überhaupt nooit in de zwemgedeelte komen, of kijken naar de lessen (1x per 2mnd alleen). Duizenden kinderen diploma gehaald zonder probleem.

Als iets een non-reden is voor het stoppen van kledingzwemmen is het wel dat anders het kind zelf de broek uit moet trekken.

Merlino, Liekje81, smax en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.612
    113
    Vrouw
    Hier is schoolzwemmen afgelast. Omdat er geen ouders meer bij aanwezig mogen zijn. :|

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Apart dat sommige zwembaden zo afwijken/van die gekke regels hebben...
    Hier hebben ze vanaf het begin zelf hun natte kleding uit moeten trekken. Er mochten sowieso nooit ouders bij zijn dus ook geen hulp met uitkleden. 10-15 min met kleding zwemmen, langs de kant uittrekken en in een plastic zak doen en weer verder met de zwemles.
    Uit nood helpt de zwemjuf even met uitsjorren van een broek.
    Daarom ook gek dat ze bij jullie vaste dagen hebben voor kledingzwemmen en dat zwemjuf op die dagen helpt. Waarom dan gewoon niet wekelijks kledingzwemmen en even helpen?
    Het is vaak maar een enkeling die even een uittrekhulpje nodig heeft. Of laat ze elkaar helpen.
    Maar denk sowieso dat dat ook een puntje is: zelfredzaamheid van kinderen. Hier wordt de halve kleedkamer nog geholpen met afdrogen, en aan/uitkleden. " nu even sokjes aan, en je schoentjes aan", kinderen van 6 tm 8:|
    Op een enkeling na kunnen ze het prima zelf.
    Geef ze verdorie wat makkelijks aan voor na het zwemmen en laat ze het zelf doen.

Hier dus ook geen problemen met ouders die niet mee kunnen met hun kinderen. Die kinderen redden zich over het algemeen prima zelf. Onesi of joggingbroek aan en klaar.

amdaa, femkes, Liekje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Hier mochten we altijd gewoon bij zwemles kijken, nu niet meer. 1x per maand is het met kleding zwemmen. Als de kleding uit mag gaat kind naar ouder en die helpt even. Die houdt dan het natte goed ook bij zich.
    Hoe ze het nu willen gaan doen weet ik niet, want we mogen niet meer blijven.
    Natuurlijk kan zoon van 6 het best zelf, maar met onze hulp gaat het net wat sneller.

Na zwemles droog ik hem ook zelf af en ik kleed hem even rap aan. Doen eigenlijk alle ouders. Thuis doucht hij wel eens zelf, dan droogt hij zichzelf gewoon af en kleed zichzelf ook aan. Kan hij prima.
    Maar na zwemles heb ik geen zin op op het bankje toe te gaan kijken hoe hij zich afdroogt en aankleed. Geen geduld voor.;)
    Plus dat we daarna snel door moeten naar scouting waar zijn broer op zit. En we daar al te laat aankomen.

17. ZeroZero

ZeroZero Niet meer actief

Mijn zoontje gaat vanavond op zijn allereerste scoutingkamp en om zijn spullen neer te leggen is een qr code nodig...zeer omslachtig want nieuwe telefoon dus moest alles opnieuw installeren. Maar goed, wil hem toch even zelf installeren met zijn spullen.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Spannend voor allebei;)
    Deze zomer is onze ene zoon voor het eerst geweest. Hij was doodmoe, maar heeft het heel leuk gehad:thumup:
    Wij mochten niet aan boord. Dus aan wal blijven. De scouts vormden een kampbubbel die week.

ZeroZero vindt dit leuk.
  19. ZeroZero

ZeroZero Niet meer actief

Ik mis hem gruwelijk :rolleyes: terwijl mijn oudste al 15 is en ik dus echt wel wat gewend ben, zij was een echte kamptijger. Maar hij is nog nooit een nachtje van huis geweest.
    Hij vond het prachtig met wegbrengen dus het zal well goedkomen met mijn bevertje:thumup:

Zxcvb vindt dit leuk.
  20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eens
    Het is denk ik ook maar wat de kinderen (en ouders) gewend zijn van de zwemles.

Bij ons zwommen ze bij een zemvereniging.
    Zij gingen in de zwemlessen ook veel verder dan reguliere zwemscholen. Het doel is echt goed leren zwemmen, zelfredzaam zijn, anders kunnen helpen enz, en niet enkel een diploma halen. (Ze geven bijv diploma A bijv pas na 24mnd zwemles, onafhankelijk van de techniek. Puur voor de zwemkilometers en vaardigheid).

Kledingzwemmen deden ze iedere week (1x per maand ed vind ik eerlijk gezegd echt weinig klinken), en dan zelf uittrekken en opruimen.
    Bij diploma C lessen leren ze ook om de zwaarste kledingstukken in het water uit te trekken, als onderdeel van de zelfredzaamheid.

Deel Deze Pagina