QR code nodig voor zwemles?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Magnolia29, Nov 2, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wow. Wat is dit een slechte zaak. :(

littlemunchkin likes this.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,010
    14,675
    113
    Female
    Nou hè, bizar dat er opnieuw over de rug van kinderen maatregelen genomen worden.

3. Pinac

Pinac Fanatiek lid

Jul 13, 2014
    1,145
    432
    83
    Huh… eerst zeggen ze van niet en nu opeens wel? Hier nog niks gehoord van het zwembad.. van de week stoere verhalen naar buiten dat de zwembond er niet aan gaat meewerken toch?

Heb 2 kinderen op 2 verschillende dagen..

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,174
    10,705
    113
    Het is wel consequent. En het alternatief is waarschijnlijk de hele bende dichtgooien, zoals al drie keer eerder is gebeurd. Dus lullig voor wie het betreft, al zal er in veel gevallen een mouw aan te passen zijn. Ik zou het nog veel lulliger vinden als er helemaal geen zwemlessen meer gegeven konden worden.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,863
    5,130
    113
    Home
    Hoe toevallig
    Ik krijg net bericht en het is verplicht om je code te scannen plus je id bewijs mee bij ons zwembad

6. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,542
    113
    Female
    Knuffel!! Vreselijk is het.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wordt hier plaatsvervangend verdrietig van, ik vind dit zo erg:cry:.
    En dan nog mensen die het wel logisch of consequent vinden:(.
    Hoe zijn we hier in hemelsnaam in beland met zn allen.

Typicalme, 1548, Ayla7000 and 5 others like this.
  8. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

May 26, 2007
    1,922
    1,906
    113
    Ach wat verdrietig. Zo oneerlijk wat er gebeurt. Snap dat je dit moet verwerken. Dikke knuffel.

9. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Maar toen niemand gevaccineerd was konden we de kinderen wegbrengen en ophalen, dan liep je mee naar het bad, gaf je af en moest je weer weg. Ik zie werkelijk niet waarom dat niet weet gewoon kan. Gewoon niemand verder bij zwemles laten. Waarom zou je daarvoor getest of gevaccineerd moeten zijn als je met mondkapjes rondloopt?

Axia, Typicalme, Ditjedatje and 10 others like this.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier mocht je afzetten en dan buiten wachten, nu met qr-code kun je dus op de tribune gaan kijken. Mijn dochter zwemt binnenkort af, bij de oudste kon ik niet kijken, nu gelúkkig wel - toch wel zo leuk. Liever zo dan weer helemaal dicht.

11. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Maar waarom wil je hiervoor niet wekelijks testen? Ik snap dat je dit niet wil voor andere zaken hoor. Maar zwemles is toch zo belangrijk en het gaat in veel baden zo zijn. Gaan je kinderen dan helemaal niet meer naar zwemles? Kun je niet vragen of je enkel bij het aankleden mag zijn misschien? Wellicht zijn ze daar coulant is net zoals meerdere baden?

12. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Maar als ik geen QR-code heb, waarom mag ik dan niet besluiten om niet te kijken? Ik begrijp dat er ouders helemaal niet meer binnen mogen afgeven, dat vind ik echt overtrokken. Onderscheid tussen kijken of niet, dat snap ik op basis van de regels wel, maar niet mee naar binnen mogen lopen om veilig af te geven vind ik overdreven.

Liekje81, nelta, Mapje and 1 other person like this.
  13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik vind dat ook belachelijk hoor.

femkes likes this.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Hier ook mail van het zwembad, helaas wel een QR code nodig voor zwemles... Nu ben ik zelf gevaccineerd, maar mijn kaak kun je van de grond vegen hoor... :eek:

Mijn zusje niet (net bevallen), dus we gaan nu kijken of m'n nichtje op dezelfde tijd kan gaan zwemmen als dochter. Dan breng en haal ik er 2. En als er nog meer kinderen buiten staan, neem ik die ook mee. Wat een gezeik. :confused:

Ayla7000, Liedx, Riverdale87 and 3 others like this.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Oh dat is hier wel geregeld, maar dat was al zo sinds de regels strenger waren. Kinderen moeten dan wel zelfstandig omkleden, maar op alle punten (voor de kleedhokjes, erna, bij het zwembad etc) staan medewerkers die ze opvangen. Eerder (toen zwembaden alleen geopend waren voor zwemlessen) werden hier bv kindjes afgezet in een onesie met zwemkleding eronder (super makkelijk omkleden dus), dat zal nu denk ik dus voor sommigen ook weer zo zijn.

femkes likes this.
  16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,174
    10,705
    113
    We zijn meer op de punten van oktober en december, toen zwemles in zn geheel geannuleerd werd. En ook daarbuiten zijn er echt wel periodes geweest dat je niet naar t bad mocht hoor

17. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier heeft dat altijd gemogen.

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    omdat dat op veel plekken niet te controleren valt denk ik... binnen = binnen.

19. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Idd, dat vraag ik mij ook af. Ik wil best in de auto wachten en alleen binnen komen voor het afgeven en afdrogen/aankleden.

Hier nog steeds geen mail gehad, we zouden vandaag bericht krijgen.
    Ik verwacht dat de jongste alleen nog met papa kan zwemmen tenzij ik me wekelijks test. Voor oudste zit ik hard te denken hoe ik dit moet aanpakken zonder wekelijke testafspraak(zit ik echt niet op te wachten, maar ik zie gebeuren dat het wel nodig gaat zijn. Net als op het werk straks gaat komen. Sta ik 4 of 5 keer bij testen voor toegang per week in ieder geval tot ik weet of ik wel of niet geprikt kan worden, geprikt ben en eventueel een tweede keer vanwege de verstreken tijd, en dan nog de wachttijd erachteraan. Goed joh..). Ik ken geen enkele andere ouder uit dit badje namelijk.

20. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar stel dat je dit 2 x doet... dan heb je misschien wél de kans om wat te regelen met iemand anders? Dat is misschien nog te overzien... En tegelijkertijd een soort test voor jezelf - of het vol te houden is of niet. Werkt het niet, dan heb je dit in elk geval geprobeerd. Vriendinnetje zit niet nét toevallig ná je dochter (weet niet hoe de badjes liggen van elkaar etc, dat verschilt per zwembad) ? Zodat ze haar op kan halen en je kindje -met zwemkleding onder de kleding - iets gemakkelijker ook met iemand naar binnen kan?

Share This Page