Bij ons hoeft het niet, ze zwemt bij een sportschool. Waar ik overigens al die tijd in de horeca kan zonder iets te hoeven laten zien. Maar het werkt blijkbaar wel op deze manier mensen dwingen want ik ken een moeder die gaat nu toch een vaccinatie nemen want anders kan haar kind niet zwemmen voor God mag weten hoe lang niet. Maar eigenlijk wil ze niet maar omdat een zwemdiploma enorm belangrijk is moet ze nu.
Hier bericht dat je alleen naar binnen mag met qr code, ook voor omkleden en kijken bij afzwemmen. Ik ben benieuwd hoeveel kinderen nu gedwongen van zwemles worden gehaald. Ik ben zelf wel gevaccineerd maar nou ja, ik vind t maar niks hoe dit nu gaat.
Wij mogen alleen naar binnen met een qr code. Je mag je kind ook afleveren bij de voordeur dan gaat er een vrijwilliger met ze mee. Ik heb me gisteren laten testen zodat ik zelf mee kan. N is vorige week pas begonnen en die gaat echt niet met een persoon mee die die niet kent.
Hoe verzinnen ze het ! Laten afdrogen door een vreemde ? Hebben ze nu ineens genoeg vrijwillers ook? Hier gister gebeld want ik kreeg geen bericht.. vrouw aan de telefoon vertelde trots dat oudere zonder qr niet meer het gebouw mogen betreden.. kind kan wel alleen naar binnen.. daarna maar gelijk een test gedaan zodat ik mee kan. In de avond een bericht gekregen dat het zwembad er nog niet overuit is dat ze vanaf maandag gaan kijken hoe ze het gaan aanpakken maar dit weekend wordt er nog niet gecontroleerd… ah fijn voor niets die stok in mijn neus gehad dus.. maar goed hopelijk valt het maandag bericht mee
Ik las dat hier de ouder dus ook niet mee mogen zonde code. Vrijwilligers halen dan je kind op en begeleiden het naar het zwembad. Ze moeten zich daarna alleen afdrogen en hun kleding over hun badkleding weer aantrekken. Wat dus betekend dat je kind hartje winter in natte onderkleding over straat gaat. Maar ja, alles voor de gezondheid he?! Mijn kind wacht maar tot hij een jaar of 8 is, dan zullen we wel weer eens zien hoe het er dan voor staat, maar voor nu schrijf ik hem echt nog niet in. Dan maar geen diploma.
Hier een mail gehad dat je zonder QR-code niet binnenkomt, je je kind dus aan de deur af moet leveren en er is verder geen hulp, opvang of wat dan ook. Met andere woorden: zoek het maar uit. Ik ben erg benieuwd of je als je om die reden je kind van zwemles haalt nog een opzegtermijn hebt… Los van dat ik begrijp dat ze met handen en voeten gebonden zijn (hoewel ik me dat toch afvraag als ik lees dat het bij veel baden anders opgelost wordt), vind ik het echt bizar en enorm klantonvriendelijk. Maar goed, mijn kinderen hebben gelukkig hun diploma’s al…
En het meest achterlijke is nog... die vrijwilligers die jouw kind helpen, kunnen net zo goed géén qr-code hebben. Maar daar mag je niet naar vragen. Wat een idioot gedoe dit!
Dat is toch heel dubbel; hier ook een moeder bij zwemles die het nu wel waarschijnlijk wel gaat doen, terwijl ze er eigenlijk niet achter staat. Moeten we nu ‘blij’ zijn voor de hogere vaccinatiegraad die er nu komt of ons diep schamen dat we mensen eigenlijk dwingen tot iets wat ze niet willen?
Heel, heel erg diep schamen. Deze vaccinaties komen er nl uit dwang. Je wordt nog net niet vastgebonden, maar figuurlijk wel
Wat ik overigens ook bizar vind is dat er gelijk na de persconferentie al wordt gezegd dat de zwembranche hier niet aan mee gaat werken. Dat ze lijnrecht tegenover de overheid staan omdat ze het belang van zwemlessen groot vinden. Zeker gezien alle lessen die ze al hebben gemist. En vervolgens moet je gewoon in ieder zwembad alsnog je qr code laten zien wanneer je je kind wil brengen.... Maak je dan hard en doe er qua zwemlessen ook echt niet aan mee. Dan maak je een punt en komen ze misschien echt in actie. De zwembaden zelf kunnen er natuurlijk ook niets aan doen dat deze regels er zijn. Daarom heeft het geen zin als het ene zwembad wel meedoet en een ander zwembad niet. Juist daarom snap ik niet dat ze gezamenlijk niet 'zijn opgestaan'.
Precies, gezamelijk niet controleren, dan doet de overeid er niets tegen. Maar goed dat geldt voor meer branches.
Bij ons mag je zonder QR code je kind wel binnen afgeven bij de zwemles en daarna opvangen in het kleedlokaal om ze zelf af te drogen/aankleden. De badmeester loopt dan met de kinderen mee naar het kleedlokaal. Met code mag je gewoon binnen wachten, de eerste 5 en de laatste 10min echt aan het water kijken. Nu ben ik gevaccineerd, maar vind het wel echt bizar hoe dit nu gaat. Je zou maar niet gevaccineerd zijn (om welke reden dan ook), en net een zwembad treffen waarmee je je kind dus niet eens binnen kan afzetten en daarna zelf kunt helpen afdrogen. Terwijl zwemles toch echt heel belangrijk is. Ben blij dat de oudste hier nu bezig is met C dus het einde is voorlopig voor ons in zicht. Laten we hopen dat tegen de tijd de jongste moet beginnen de regeltjes weer wat anders gaan zijn.
mijn man ook. Die wilt het eigenlijk niet maar omdat ie nu niet meer mee kan naar bijvoorbeeld zwemles oid gaat ie zich toch laten vaccineren.
Het is allemaal niet zo makkelijk als gezegd. niet alle zwembaden hebben het beleid zelf te bepalen. Zwembad van m'n dochtertje valt bijv onder de gemeente Utrecht die alles bepaald en betaald. En hier in de buurt zitten 2 kleine particuliere zwembaden en die blijven controleren omdat ze anders een boete krijgen van de gmeente/ controleurs. Boa's komen ook checken of ze zich aan de regels houden. /wanneer ze in de "wandelgangen " horen dat er niet gecontroleerd wordt dan houden ze je extra in de gaten en kan je mogelijk sluiten.
die vrijwilligers zijn van de zwemvereniging zelf. Wij zwemmen via de waterpolo vereniging dus dat zijn gewoon leden die meehelpen. Maar nee ik laat ze dus niet afdrogen door hun. Ik laat mezelf dan wel testen tot ik volledig gevaccineerd ben.
Hier ook, niet checken betekent gewoon deuren sluiten. Ik ben nu in het zwembad, het is gewoon zo druk als normaal, dan zouden al deze kinderen dus niet kunnen zwemmen omdat een enkele ouder niet wil vaccineren en ook niet testen? Verzin dan voor die kindjes iets anders, zoals even met een andere ouder mee naar binnen ofzo, opgelost. Hier staan sowieso begeleiders in de gangen en bij de zwembaden om kinderen op te vangen.
Natuurlijk werkt dat als individueel zwembad niet. Probeerde ik mijn man net ook uit te leggen toen ik een huilend jongetje had die het erg vond dat ik niet meer bij hockey mag kijken. Maar de zwembranche als geheel, evenals de koninklijke horeca, de knvb, de knhb etc. Zeker die laatste 2 kunnen zelfs samen op staan om niet te controleren. Het is gewoon in f*ing buitenlucht he?