Ik ben gisteren jarig geweest en heb dus gewoon echt helemaal NIETS gehoord van m'n moeder. Ik had echt niet gedacht dat ze zou bellen, maar een appje of een kaartje had ik wel op gehoopt. Ze is zelf drie weken met pensioen gegaan en toen heb ik haar een kaart gestuurd, geen reactie gehad en ook niet verwacht. Maar dat ze mijn verjaardag gewoon helemaal aan zich voorbij laat gaan kwetst me dan toch, stom hè. Voor de rest wel heel leuke dag gehad met man en kids, brievenbuscadeau + videobellen met zus, en kaartjes en appjes van vriendinnen. Dus ben niet héél zielig hoor, maar qua moeder voelt dat dan even wel zo.
Ik heb dat met m'n biologische vader. Eerste keer geen kaartje meer deed erg pijn maar nu wil ik ze al niet meer. Knuffel en nog gefeliciteerd!
Alsnog van harte gefeliciteerd! Hoe is de relatie met je moeder? Want klinkt niet echt als een goede band dat jij voor haar pensioen alleen maar een kaartje stuurt en zij vervolgens niets laat weten om het kaartje. En nu geen contact met je verjaardag.
Alsnog gefeliciteerd! Nee is helemaal niet stom! Tis je moeder, het minste wat je kan verwachten is dat ze jouw verjaardag niet vergeet en je gefeliciteerd. Van je moeder/vader heb je toch een bepaald verwachtingspatroon ook al is de band niet heel goed, vooral als jullie wel contact hebben Heb geen goeie band met die van mij,maar een belletje krijg k toch wel altijd, woon 5 min van haar vandaan maar tis elk jaar de vraag of ze even langskomt of niet. Mn vader komt wel altijd op de dag zelf,ook al vier ik het vaak op een andere dag.
Nog van harte! Wat vervelend voor je. Wel fijn dat je verder een leuke dag hebt gehad. Heb je sowieso (bijna) geen contact meer met haar? En je zus, die wel?
Het contact is niet goed, dus ik snap van mijzelf niet helemaal waarom ik er mee zit. We hebben elkaar eerder meer dan een jaar niet gezien, dit omdat mijn man en ik geen contact meer willen met haar vriend (lang verhaal, geen opwelling, eerder opeenstapeling van decennia en toen de laatste druppel). In die tijd overleed ook mijn opa en dat hoorde ik ook pas toen hij al begraven was. Alleen had mijn moeder er toen blijkbaar uiteindelijk toch moeite mee dat ze me niet zag en kwam er weer contact, we gingen dan iets doen zodat het allemaal wat luchtiger was. Ze heeft toen ook haar oudste kleinkind leren kennen. In die tijd werd ik zwanger van nummer 2 en toen wilde ze eerst oppas zijn voor de oudste tijdens mijn bevalling, toen toch maar niet tenzij haar vriend ook mee mocht (ammehoela, ons kind kent die man niet eens en dat blijft wat ons betreft zo), uiteindelijk boekten zij een vakantie in mijn uitgerekende week. Na die vakantie wilde ze op kraamvisite komen maar weer per se alleen met haar vriend erbij, mijn man vond dit niet okee vanwege alle kwetsbare personen en toen is ze dus helemaal niet meer gekomen. Dus dat ik met mijn verjaardag niets zou horen lag best wel in de lijn der verwachtingen, daarom vind ik het best stom van mijzelf.
Hoe stom mijn kinderen mij later ook kunnen gaan vinden, ik zou altijd contact houden, zeker op dit soort dagen. Dan krijg je maar 20 x gefeliciteerd van ons te horen, gefeliciteerd meis! xx
Alsnog van harte gefeliciteerd! Je ouders zijn toch primair, dus ik begrijp heel goed dat je het lastig vind dat ze je op wat voor manier dan ook niet heeft gefeliciteerd, vooral in deze tijd. Ik zou je gevoel dan ook niet als stom bestempelen, maar als normaal.
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Mijn moeder is helaas ook niet zo sociaal en belt 9 van de 10 niet met een verjaardag van mij of de kids. Andersom verwacht ze het vaak wel.. Wat ik tegenwoordig doe, als ik rond 20.00 uur nog niks gehoord heb dan bel ik zelf en dan zeg ik; gefeliciteerd met mij hè! Ik weet hoe ze is dus vind het niet zo erg, verder is ze altijd heel lief en behulpzaam maar dit zit gewoon niet in haar.
Wat naar, ik snap dat zoiets pijn doet. Ik heb al jaren geen contact met mijn vader, mijn halfbroer ook niet maar hij feliciteert hem wel elk jaar en ik hoor nooit wat. In ieder geval gefeliciteerd!
Heel naar! Maar mag ze inderdaad contact zoeken zonder hem? Familie kan je niet kiezen. Bij deze gefeliciteerd met je verjaardag!! Hier willen we altijd wel feliciteren
Happy belated birthday! Wel verdrietig om te lezen.. Het is en blijft je moeder, ongeacht jullie relatie. Ik hoop dat ze je alsnog gaat feliciteren.
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik herken het gevoel. Mijn vader ‘vergeet’ mij vaak ook te feliciteren. Het blijft een naar gevoel.