QRcode voor de groep die niet gevaccineerd kan/mag worden

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloempjelief, 17 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Lijkt me ook meer dan terecht dat die mensen buiten schot worden gehouden wat dat betreft.

Vero0504, Novi, littlemunchkin en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Super fijn voor de mensen! Doordat dit nu naar buiten komt, weet je gewoon dat ze hebben besloten dat de 2g komt, ondanks dat dit nog niet definitief bekend is. Anders kunnen deze mensen namelijk ook testen en zo een qr code krijgen.

Mapje, littlemunchkin, Whoopy en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Eindelijk!

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Wat goed.
    België mag volgen.

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Heel erg goed. En ook dat dit niet uitsluitend door de eigen arts wordt beoordeeld. Die kan immers partijdig zijn.

Ik denk overigens wel dat de mensen die hiervoor in aanmerking komen daar niet heel veel gebruik van gaan maken. Dat zijn mensen die waarschijnlijk extra voorzichtig zijn. Omdat ze medisch kwetsbaar zijn. En onbeschermd. Als die het krijgen is de kans op een ernstig verloop natuurlijk veel groter. Maar fijn dat ze hiermee worden geholpen.

Het lijkt mij dat een grote hobbel naar 2G hiermee genomen is.

littlemunchkin en Whoopy vinden dit leuk.
  6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    mutskuh, soovi, Duma en 12 anderen vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Iemand met ernstige allergieën is niet persé extra kwetsbaar e.

Vero0504, Novi, Suzy85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Maandag was bij op1 een man die in maart '20 corona kreeg. In een lichte vorm. Maar in de maanden daarna is hij heel ziek geworden, als gevolg van corona. Zijn artsen adviseren hem om NIET te vaccineren, maar door de QR code op sportscholen en zwembaden kan hij niet verder werken aan zijn herstel.

Heel goed dat zulke mensen toch een QR code krijgen.

Mensen die heel kwetsbaar zijn zullen net die QR vast geen kroegentocht gaan houden, want ze weten zelf dat ze kwetsbaar zijn. Maar gewoon weer naar de sportschool of het zwembad kunnen is toch wel heel fijn.

Vero0504, Whoopy, Athina en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit kan nu ook gewoon zijn omdat deze mensen aldoor voor iets spontaans al moesten testen op een officieel punt. En dat was al langer het een en ander om te doen.

Denk sowieso dat 2g er komt. Maar dat dat nog los staat van dit besluit

Saartje33 en Malbec vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nu alleen de vraag hoe snel dit geregeld is. Zal vast van niet van de een op de andere dag kunnen. Ik hoop dat ze nu ook snel zullen besluiten dat mensen met aangetoonde antistoffen in het bloed ook een QR code krijgen want dat zijn er inmiddels aardig wat. Het is een tijdelijke code lees ik. Benieuwd wat ze daar onder verstaan.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Vast net zo snel als dat ze de informatie bij mbt veranderde regels voor mensen die gevaccineerd of genezen bij een positief getest nauw contact aan kunnen passen…

En qua tijdelijk: het vonkje aan- en uitzetten was heel ingewikkeld/niet mogelijk (mensen die gevaccineerd zijn, maar positief getest worden houden om die reden hun QR-code), toch? Ben ook benieuwd of dat nu dan ineens wel kan…

Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    #13 Nellie4, 17 nov 2021
    Laatst bewerkt: 17 nov 2021
    Ik ken ook zo iemand en ik hoop voor haar inderdaad dat ze straks ook weer mag zwemmen.
    Maar vanuit het beschermingsprincipe klopt het natuurlijk van geen kant.
    En dat laatste geldt uiteindelijk voor iedereen :)

Duma, SAARC, Roosje35 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Daar heb je helemaal gelijk in.
    Maar ik ben jong en gezond en heb een gezond gewicht en al een keer Corona prima doorstaan. Ook niemand kan mij uitleggen waarom ik beschermd moet worden en dus zo zwaar belast moet worden met 2G.

dobbel, vrouwvan, Duma en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik denk dat hierin ook meespeelt dat deze medische groep niet heel groot zal zijn. Het is slechts een klein deel van het totale aantal ongevaccineerden. En deze groep zal extra goed opletten omdat ze kwetsbaar zijn. Je spreekt hier over een totaal andere groep die zich (waarschijnlijk) ook anders zal gedragen.

Daarbij zal deze groep nu (door die aanvraag en code) goed in beeld komen. En kunnen ze vervolgens ook kijken wat de gevolgen zijn (bijvoorbeeld meer besmettingen of opnames). Daar kunnen ze beleid weer op aanpassen.

Whoopy en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Gewetensbezwaren worden ook genoemd in de besprekingen…:) kijken of dat er doorheen komt, dan kan heel NL alsnog aan de QR code. Kan het net zo goed geschrapt worden, want dat is nogal een breed begrip.

Mapje vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Dan kan je heel de qr afschaffen.
    Stuk goedkoper ook. En minder gevoelig voor iedereen :thumup:

Wel dan de besmettingen in de gaten blijven houden. En misschien ook grote groepen nog een poosje vermijden.

SAARC en NiekeKris vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    2g is toch gevaccineerd of genezen ?
    Als je corona had krijg je toch ook uw qr code voor een jaar in Nederland?
    Of heb ik het mis?

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Op het moment nog voor 6 maanden, invoeren voor een jaar zijn ze mee bezig, maar is kennelijk ook weer een ingewikkeld iets. Komt er dus wel aan binnen een paar weken (zeggen ze).

SAARC en Neuzeke vinden dit leuk.
  19. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Dat is natuurlijk belachelijk. Die "bezwaren" zijn op geen enkele wijze te controleren. En wie vallen daaronder? Moet je dan lid zijn van een kerk? Welke dan en hoe lang? Deze groep is niet extra kwetsbaar.

Deel Deze Pagina