Op nos.NL staat dit: De Jonge benadrukte dat de uitzondering uitsluitend is bedoeld voor mensen met een medische reden, niet voor mensen die zich uit principiële overwegingen niet willen laten inenten. De minister denkt dat het nog enkele weken gaat duren voordat het aanvraagsysteem in werking kan treden.
Ik denk ook niet dat het gaat gebeuren, maar het werd wel genoemd en passant. Wellicht om de achterban van de CU mee te krijgen voor de 2G maatregel.
Ik ben benieuwd wanneer ik mijn QR code ga krijgen dan... Niet dat ik hem ga gebruiken want ik ben principieel tegen. Maar hoe zit het met de groep mensen die een van hun naasten verloren zijn als gevolg van een corona vaccinatie? Of die een naaste hebben met ernstig letsel? Logischerwijs willen deze mensen ook geen (vervolg) corona vaccinatie meer.
Ik ben blij ermee. Ik maakte me toch regelmatig boos om het feit dat we een genegeerde groep leken te zijn en gewoon onder de noemer vaccinweigeraars werden gegooid. Gelukkig dus nu erkenning. Het duurt nog wel even voor ik daadwerkelijk een 'echte' QR code heb, dus ik hoop dat als het eerder nodig is, dat ik die tijd dan zou kunnen overbruggen met deze tijdelijke QR code. Ook al zie ik nog steeds de logica van 2G niet in. Dat mag van mij echt de prullenbak in, maar ja. Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.
Allereerst gun ik iedereen die hem graag wil een QR-code in deze tijd. Dus fijn dat voor de groep die buiten alle boten viel er nu een oplossing komt. Maar ik vind dit wel een heel raar verhaal. Het argument was dat de niet-gevaccineerden beschermd moesten worden tegen de gevaccineerden, dus als je dan geen QR code had en je kon ook niet meer testen voor toegang (zoals met 2G) dan kon je als niet-gevaccineerde nergens heen en was je het meest veilig. En dan gaan ze juist de mensen die om gezondheidsredenen geen vaccin kunnen krijgen, alsnog die QR-code geven, zodat zij onbeschermd en wel zich tussen al die 'gevaarlijke' gevaccineerden kunnen begeven...... terwijl ze waarschijnlijk juist al extra kwetsbaar zijn, want slechte gezondheid/immuniteitsstoornis/allergie etc. Wat mij betreft geeft dit heel duidelijk aan dat die hele QR-code niks met gezondheid en alles met macht te maken heeft.