qualitytime met 1 kind???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Damay77, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wie doet dit?? en dan bedoel ik niet even een spelletje spelen met 1 kind maar echt bijvoorbeeld een dagje weg met 1 kind.
    mijn oudste van 3,5 jaar wil graag nog een keer naar de efteling. ik heb er nog 1 van een jaar. mijn oudste is ontzettend jaloers op de kleine. ze zegt vaak dat ze alleen met mij weg wilt en dat haar zusje thuis moet blijven. en zeg dan altijd dat haar zusje er ook bij hoort en die dus gewoon mee gaat.
    nou zegt de ene dat je af en toe ook wat alleen moet doen met een kind en de ander zegt weer dat je er juist niet "aan toe moet geven".
    ik denk wel dat ze het helemaal geweldig zou vinden om mij een keer een hele dag voor zichzelf te hebben. maar ja, wat is wijsheid? een keer alleen dagje efteling of gewoon alle 2 meenemen?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik kan niet voor mezelf praten maar zie wel hoe het om mij heen gaat.

daar doen sommige moeders en vaders wel soms 1 op 1 iets met de kinderen maar dat is meer omdat de intresses van de kinderen anders zijn en dan zijn de kinderen ook al wel 6+. Het gebeurd dus niet uit vraag of jaloezie van het kind.

ik zou persoonlijk de jongste wel meenemen naar de efteling omdat ze er idd gewoon bijhoort. Wel zou ik specifiek met haar alleen een atractie doen en haar zo "haar moment van 100% jou aandacht geven".

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En dat gaat dan weer moeilijk omdat het de bedoeling is dat ik alleen met ze naar de efteling ga:)
    dan heeft de oudste wel haar zin, die zou het niet erg vinden als ik haar zusje buiten in de wandelwagen achterlaat:)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou idd alleen gaan met haar. Je jongste heeft er toch niets aan en dan kun je nog niks met je oudste doen als je alleen gaat.
    Hier doe ik af en toe iets met de oudste alleen. Dan zijn het vaak kleine dingen zoals even samen naar de winkel, opa en oma, bios hebben we een keertje gedaan. Doordat de oudste op school zit, is de jongste vaak alleen met mij.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik zou ook alleen gaan met haar, de jongste heeft er toch nog niets aan. Wij doen heel vaak even iets alleen met 1 van de kids. Overigens hoeft dit niet perse een dagje weg te zijn, maar ook gewoon even een boodschap.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier toevallig vorige week nog met de oudste alleen wezen zwemmen en gisteren met de jongste alleen naar een indoor speeltuin.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Ja hoor. Hier doen we t best wel eens. Even 1 kind meenemen en de andere bij partner laten.
    Dan kan t gaan om een uitje of gewoon even winkelen ofzo.

Met de efteling ofzo laten we graag de jongste bij oma. Even alle aamdacht voor de oudsten en de kleine heeft er ook echt nog niks aan.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Juist doen en dan lekker benoemen dat ze alleen met je is.
    Daar geniet mijn oudste enorm van.
    Veel plezier!

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als je ergens opvang vindt voor een volledige dag zou ik het wel overwegen.
    Je jongste heeft er vrij weinig aan en jij kan wel redelijk vrij rondlopen met maar 1 kind om op te letten.
    Met haar alleen is een buggy bijvoorbeeld ook niet noodzakelijk, terwijl als je de jongste meeneemt je een hele dag loopt te slepen met een buggy, dat ding elke keer kwijtraken, ...

Da's op dit moment - deze leeftijd - lijkt mij ook het nadeel als alleenstaande moeder ... Je kan er thuis nooit één "achterlaten" bij de andere ouder voor bijvoorbeeld een snelle boodschap of een rondje stad. Ze zijn dus altijd samen thuis, of altijd samen met jou op stap of bij de opvang.
    De oudste moet bovendien altijd rekening houden met bijvoorbeeld de slaapjes van de jongste.

Véél plezier!

(En als de oudste over 2 jaar op school zit, kan je de jongste dit misschien tegen dan ook es gunnen :).)

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    oh maar ik neem ze niet altijd samen mee hoor:)
    mijn oudste vind het bijvoorbeeld geweldig om mee te gaan naar de paarden. beetje lastig als de jongste ook mee moet. ik neem ze vaak samen mee hoor, dan zit de jongste toe te kijken. maar ik neem ook vaak genoeg alleen de oudste mee en dan blijft de jongste bijvoorbeeld bij oma.

en als de oudste naar school gaat dan heeft de jongste inderdaad ook een paar dagen mij alleen. lekker peuterzwemmen of wat anders doen:)

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook eens dingen apart met je oudste dochter doen (en met je jongste). Efteling is de jongste nog wat klein voor, dus daar zou ik dan proberen opvang voor te regelen. Even wat qualitytime met de oudste is soms ook fijn :)

12. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ja hoor...!
    ik zou geen grote dingen doen met 1 kindje alleen, omdat ik dat iets vindt voor met z'n allen...
    Maar ik maak haar erg gelukkig als we een pannenkoek met aardbeien, slagroom, ijs en poedersuiker gaan eten voor lunch samen :D

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou ook lekker een dagje op stap gaan met de oudste. Is voor jezelf toch ook heerlijk om eens een dagje je aandacht volledig op 1 kind te kunnen richten? Ik vind dat zelf iig ook altijd heel fijn, echt even genieten samen.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik vind het ook wel belamgrijk om af en toe iets met een kind apart te doen, maar dat hoeven geen grote dingen te zijn.
    Een dagje efteling zou ik juist weer met het hele gezin doen, dan maar wachten tot de jongste ook oud genoeg is.
    Als je oudste echt be hoefte heeft aan quality time met jou, dan zou ik gewoon af en toe even met haar gaan winkelen, of een ijsje eten ofzo

15. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik hier zelf laatst een topic over geopend. Wij wilden met de oudste (bijna 3) naar de Julianatoren. De jongste kon gewoon naar de crèche die dag. Aan de hand van het topic, hebben we dit ook gedaan.

Een aanrader vind ik het. De jongste heeft het prima gedaan op de crèche, en heerlijk gespeeld. En de oudste heeft een erg leuke dag samen met ons gehad. We konden lekker in alle attracties zonder op de jongste te hoeven letten. Ook geen gedoe met slaapjes, flesjes etc.

De oudste heeft het er nu ook steeds over dat hij die dag zo leuk vond samen met papa en mama, het heeft hem (en ons) goed gedaan!

16. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dus de oudste "mag" nu niet naar de Efteling omdat de jongste nog te klein is. Beetje onzin lijkt me. Ze kunnen vast ook nog wel eens naar de Efteling als de jongste wat ouder is.

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ja, dat doe ik inderdaad. Met onze jongste ga ik naar muziek op schoot en ga ik zwemmen. Dat heb ik ook altijd met onze oudste gedaan, maar dat kan natuurlijk niet meer sinds ze naar school gaat. Nu heb ik voor de oudste en mij een rotterdampas. We gaan vaak naar musea, naar de film, naar pretparken, enz. met die pas. Dat zijn dan leuke uitjes. Ze geniet er echt van.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Voor de jongste is de efteling ook geweldig dus die zou ik niet thuislaten. Ik vind eigenlijk wel dat ze moet leren dat haar zusje erbij hoort. Iets kleins zou ik wel doen als ze er niet meer om zeurt maar een pretpark vind ik een dagje uit voor het hele gezin.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja wij deden dat inderdaad wel met de oudste toen de jongste er toch nog niets aan had en met slaapjes zaten te rommelen. Ik zeg doen waar je je prettig bij voelt

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat vind ik ook. En de jongste kan nu nog gratis mee dus dat lijkt me een extra reden gewoon met z'n allen te gaan.

Mijn oudste hoor ik er eigenlijk nooit over en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weinig met haar alleen onderneem :) het komt niet bij me op en je moet ook maar net oppas hebben voor de jongste. Maar goed, het lost zichzelf op nu de jongste naar de psz gaat op een dagdeel dat de oudste regelmatig vrij is van school.

Deel Deze Pagina